اهدای درجه سرتیپ تمامی به 13 فرمانده شهید همدانی


اهدای درجه سرتیپ تمامی به 13 فرمانده شهید همدانی

گروه فرهنگی ــ مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد با اهدای درجه سرتیپ تمامی به فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس همدان برگزار شد.

اهدای درجه سرتیپ تمامی به 13 فرمانده شهید همدانیبه گزارش ایکنا از همدان، سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) شب گذشته، 4 مردادماه در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد با بیان اینکه عملیات مرصاد زمانی اتفاق افتاد که توان نظام جمهوری اسلامی از لحاظ تجهیزات نظامی و نیزروی انسانی در پایین‌ترین حد ممکن بود، گفت: مردم استان همدان در طول انقلاب اسلامی و در عملیات مرصاد همواره نقش بی‌مثالی داشتند.

وی اظهار کرد: پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ عراقی‌ها و کسانی که منافقان را پشتیبانی می‌کردند تصورشان این بود که جمهوری اسلامی در ضعف کامل است که قطعنامه را پذیرفته‌اند.

مجیدی افزود: در تاریخ 27 تیرماه سال ۶۷ قطعنامه از سوی ایران پذیرفته شد و منافقان بلافاصله برای آغاز عملیات سرکوبی نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی کردند.

فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه بعد از دو یا سه روز از پذیرش قطعنامه عراقی‌ها بلافاصله حمله را در جنوب و غرب کشور انجام دادند، گفت: عراقی‌ها در غرب کشور برنامه خاصی را تدارک دیده بودند و از سازمان منافقان برای رسیدن به اهداف خود استفاده کردند.

مجیدی تصریح کرد: عراقی‌ها خطوط دفاعی ما را با پشتیبانی هوایی شکستند و منافقان را وارد خاک کشور ایران کردند، منافقان با خیال این نقشه می‌خواستند طی ۴۸ ساعت به تهران برسند.

مردم همدان در پایان جنگ جلوی منافقین را گرفتند

فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه برنامه آن‌ها این بود که با سرعت و بدون اتلاف وقت به تهران برسند، ابراز کرد: منافقان کوردل مقداری از مرز کشورمان را طی کردند اما در منطقه چهار زبر که اردوگاه لشکر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان بود توسط رزمنده‌های این لشکر متوقف شدند.

وی تأکید کرد: بعد از توقف منافقان، برای آمدن نیروهای دیگر هماهنگی‌هایی شد و نیروهای دیگر رسیدند، به مدت دو روز عملیات انجام شد و در این عملیات رزمندگان اسلام بسیاری از دشمنان را به درک واصل کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به نقش مردم و استان همدان در انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم استان همدان در عملیات مرصاد نقش بی‌مثالی داشتند و در پایان جنگ مردم همدان جلوی منافقین را گرفتند و توانستند در عملیات مرصاد این پیروزی را داشته باشند.

وی افزود: در سال گذشته تصمیم گرفته شد از فرماندهان که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند درجه سرتیپ تمامی نائل شود.

سردار مظاهر مجیدی اظهار کرد: از ۱۷۵ تن شهید معرفی شده در سپاه کل کشور ،۱۳ شهید در استان همدان درجه سرتیپ تمامی خواهند گرفت.

وی افزود: اسامی این شهیدان به ترتیب تاریخ شهادت عبارت است از شهید تقی بهمنی، شهید علیرضا حاجی‌بابایی ، شهید حبیب‌الله مظاهری، شهید حسن صوفی، شهید حسن ترک، شهید محسن عینعلی، شهید رضا شکری‌پور، شهید حسینعلی نوری، شهید ناصر قاسمی، شهید حاج ستار ابراهیمی، شهید علی چیت‌سازیان، شهید حسن تاجوک و شهید سعید اسلامیان.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس