امارات در حال جذب مزدور در دارفور، چاد و نیجر است


امارات در حال جذب مزدور در دارفور، چاد و نیجر است

خبرگزاری آریا- ابوظبی در حال برنامه ریزی است تا به آنان تابعیت اماراتی بدهد و آنان را با هدف استفاده در مأموریتهای جنگی در خارج به خصوص در یمن در ارتش امارات ادغام کند.

امارات در حال جذب مزدور در دارفور، چاد و نیجر است
خبرگزاری آریا- ابوظبی در حال برنامه ریزی است تا به آنان تابعیت اماراتی بدهد و آنان را با هدف استفاده در مأموریتهای جنگی در خارج به خصوص در یمن در ارتش امارات ادغام کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه المنار فلسطین، رژیم ­امارات با کمک معاون رئیس شورای نظامی حاکم بر سودان در حال جذب مزدور از قبایل عربی دارفور و کشورهای چاد و نیجر و اعزام آنان برای جنگ در یمن و لیبی است و تاکنون 450 جنگجو جذب شده اند.
امارات از حریم هوایی سودان برای انتقال صدها مزدوری که محمد حمدان دقلو (حمیدتی) معاون رئیس شورای نظامی سودان از قبایل عربی در دارفور و برخی از کشورهای آفریقایی همسایه سودان به خدمت گرفته است استفاده می کند و امارات مزدوران به خدمت گرفته شده را از طریق اریتره به لیبی و یمن اعزام می کند.
الجزیره نت روز چهارشنبه گذشته اسنادی را یادآور شد مبنی بر اینکه ابوظبی درخواست کرده است به دو فروند هواپیمای از نوع (C130+G17) متعلق به نیروهای مسلح امارات، مجوز دیپلماتیک داده شود تا از حریم هوایی سودان عبور کند و در فرودگاه الجنینه در غرب سودان فرود بیایند.
این سند به نامه ای از سفارت امارات در خرطوم خطاب به دولت سودان اشاره کرده که در آن آمده است” مأموریت این دو فروند هواپیما، انتقال مسافر است که در این نامه نیز مسافران نیروهای سودانی توصیف شده اند. در این نامه درخواست شده است یک ماه برای اجرای این مأموریت یعنی از اول ژوئن تا سی ام ژوئن این ماه، مجوز داده شود.
نامه سفارت امارات در خرطوم مسیر حرکت پرواز یادشده را در مسیر رفت از منطقه عصب در اریتره به فرودگاه الجنینه در سودان و در مسیر برگشت از الجنینه به عصب در اریتره مشخص کرده است که این نشان می دهد جنگجویان از دارفور سودان به عصب اریتره منتقل خواهند شد.
در نامه دیگری سفارت امارات در سودان از مقامات ذیربط خواسته است یک مجوز دیپلماتیک به دو فروند هواپیمای از نوع (C17) متعلق به نیروهای مسلح امارات داده شود تا هنگام عبورشان برای انتقال ”مسافر و بارهای متفرقه“ د رمسیر خرطوم به خروبه در لیبی در فرودگاه خرطوم فرود آیند .
این سفارتخانه برای اجرای این مأموریت نیز 24 ساعت مهلت خواسته که از 25 ماه مه تا 26 همان ماه بوده است.
سفارت امارات اعلام کرده بود مسیر پرواز نیز از فرودگاه ابوظبی به فرودگاه خرطوم و سپس فرودگاه الخروبه در لیبی و پس از آن دوباره به فرودگاه ابوظبی با عبور از قاهره پایتخت مصر است.

شیوه به خدمت گیری مزدوران:
این اسناد همچنین فاش کرده است حمیدتی طی روزهای گذشته از طریق یک یگان ویژه از نیروهای پشتیبانی سریع ،حدود 450 نفر را به نفع ارتش امارات از قبایل عربی در دارفور که با کشورهای چاد و نیجر هم مرز است جذب کرده است.
اسناد نشان می دهد این افراد بر اساس برخی ویژگی ها و مشخصات ویژه انتخاب شده اند و دارای پوست روشنی هستند و به زبان عربی صحبت می کنند.
این منابع گفتند افراد گزینش شده در داخل سودان جمع آوری و سپس با هواپیماهای اختصاصی از الجنینه در غرب سودان برای آموزشهای نظامی توسط افراد شرکت آمریکایی امنیتی بلاک واتر انتقال داده شده اند.
این جنگجویان نیز از قبایل عربی در دارفور و چاد و نیجر هستند و ابوظبی در حال برنامه ریزی است تا به آنان تابعیت اماراتی بدهد و آنان را با هدف استفاده در مأموریتهای جنگی در خارج به خصوص در یمن در ارتش امارات ادغام کند.
الجزیره نت خاطر نشان کرد عدد پیشنهادی برای به خدمت گرفتن افراد از قبایل عربی برای ارتش امارات، سه هزار جنگجوست و در کشور جیبوتی به آنان آموزش داده می شود.
آنان همچنین دوره های ویژه ای را برای یادگیری عادات و سنتهای به خصوص جامعه امارات و کشورهای عرب خلیج ( فارس) می گذرانند .همچنین دوره های آموزش عربی و لهجه عربی و دوره های آموزشی تخصصی دیگری برای یادگیری زبان انگلیسی می بینند تا در جامعه و ارتش امارات ادغام شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !