10 پرونده قتل عمد در لرستان به سازش ختم شده است


10 پرونده قتل عمد در لرستان به سازش ختم شده است

گروه اجتماعی ـ رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان این‌که در سال گذشته 10 پرونده قتل عمد به سازش ختم شده است، افزود: اصلاح ذات‌البین امر مقدسی است و در لرستان، سادات در این زمینه پیشگام هستند.

10 پرونده قتل عمد در لرستان به سازش ختم شده استبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل‌از روابط عمومی دادگستری لرستان، جعفر بدری، رئیس کل دادگستری لرستان در رابطه‌با فعالیت‌های ستاد «صبر» که در راستای صلح، بخشش، رضایت فعالیت دارد، گفت: ستاد ملی صبر نقش بسزایی در ترویج فرهنگ صلح و سازش داشته است و تلاش در اجرای این مهم نیازمند زمان و استمرار این حرکت ارزشمند است به‌طوری‌که آثار و برکات ترویج فرهنگ صلح و سازش موجبات افزایش ضریب امنیت و کاهش پرونده‌های محاکم قضایی می‌شود.
وی با بیان این‌که با تلاش رئیس شورای حل اختلاف استان لرستان خوشبختانه در سال گذشته 10 پرونده قتل عمد به سازش ختم شده است، افزود: در پرونده‌های قصاص محاکم قضایی قبل‌از حصول استیذان در جهت صلح و سازش تلاش می‌شود و با بهره‌گیری از معتمدین و روحانیون مورد تایید ائمه جماعات می‌توان در این راه گام بلندی برداشت.

بدری ادامه داد: هیأتی مرکب از ائمه جماعات و افراد با نفوذ محلی در هر شهرستان می‌توانند با مدیریت روسای مجموعه‌های قضایی، فرهنگ صلح و سازش را نهادینه نمایند، قطعاً وجود افراد سخنور و معتمد در پرونده‌های قضایی اثرات مثبتی دارد و از جهت حقوقی باعث کاهش پرونده می‌شود و هم از جهت دیگر ثواب اخروی فراوان دارد.
وی افزود: در هر پرونده دو خانواده شاکی و متهم وجود دارد و قطعاً افراد متنفذ و ریش‌سفید از هر دو طرف در جلب رضایت، بخشش و یا صلح مؤثرند؛ کمااینکه اصلاح ذات‌البین امر مقدسی است و در لرستان، سادات در این زمینه پیشگام هستند.
بدری در پایان ضمن اشاره به منویات ریاست قوه قضائیه در خصوص تقویت و ساماندهی ستاد صبر در دادگستری وشوراهای حل اختلاف استان‌ها ونتایج حاصل از آن گفت: ایجاد ستاد صبر در معاونت فرهنگی دادگستری استان‌ها فعالیت مهمی است که رسالت دستگاه قضایی را هدفمند می‌نماید و بایستی معاونت فرهنگی به‌واسطه فعالیت‌های ارزشمندی همچون تکریم ارباب‌رجوع، تقویت بنیه دینی و انقلابی، ترویج اخلاق حرفه‌ای، تکریم خانواده پرسنل و... در دستگاه قضایی تقویت شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار