با تصویب هیات دولت مدارس غیردولتی در برخورداری از کلیه تخفیفات، ترجیحات و معافیت‌ های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دفتر هیات دولت، با تصویب هیات دولت مدارس غیردولتی در برخورداری از کلیه تخفیفات، ترجیحات و معافیت‌ های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند.

هیات وزیران در جلسه ۲۶ تیر ماه ۱۳۹۸، آیین نامه اجرایی قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را تصویب کرد.

براساس این آیین نامه اشخاص حقوقی متقاضی تأسیس مدرسه / مراکز موظفند نسبت به ثبت اساسنامه خود در چهارچوب اساسنامه نمونه مورد تأیید شورای سیاستگذاری با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط در اداره کل ثبت شرکت­ها و مؤسسات غیرتجاری اقدام کنند و مؤسساتی که قبل از ابلاغ این تصویب‌نامه اساسنامه خود را ثبت کرده‌اند، نیازی به ثبت مجدد ندارند.

همچنین تأسیس مدرسه و مراکز توسط مؤسسات آموزشی و شرکت­های تعاونی آموزشی و فرهنگی، منوط به پیش ­بینی این موضوع در اساسنامه مؤسسات و شرکت­های مذکور است. پیش بینی این موضوع در اساسنامه قبل از صدور مجوز بلامانع است و به منزله صدور مجوز نیست.

طبق این مصوبه ساعات تدریس و حضور کارکنان آموزشی تمام­ وقت غیررسمی مدارس و مراکز، (۳۰) ساعت در هفته و ساعات کار مدیران، معاونان و کارکنان اداری، دفتری و خدماتی مدارس و مراکز، (۳۶) ساعت در هفته با احتساب ساعات حضور در جلسات و شورا‌های آموزشی، پرورشی و اداری مدرسه تعیین می­ شود.