طرح آبرسانی به شادگان در آخرین گام اجراست


طرح آبرسانی به شادگان در آخرین گام اجراست

آبادان - ایرنا - مدیر عامل سازمان آب و برق استان خوزستان با بیان اینکه طرح آبرسانی به شادگان از طریق خط انتقال غدیر در آخرین گام اجراست گفت:این طرح در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا فرهاد ایزدجو روز شنبه در آیین احداث تاسیسات آبرسانی گرگر شادگان اظهار داشت:شهرستان شادگان در زمینه تولید و توزیع آب شرب با مشکل مواجه است که با اتصال خط آبرسانی غدیر به شبکه آبرسانی این شهرستان مشکل کمبود آب در شادگان به خصوص در بخش مرکزی این شهرستان کاهش می یابد.

مدیر عامل سازمان آب و برق استان خوزستان گفت: برای افزایش ظرفیت تولید و توزیع آب آشامیدنی در شهرستان شادگان در هفته دولت تصفیه خانه آب شهر دارخوین کلنگ زنی می شود که در این راستا اعتبارات لازم تخصیص یافته است.

وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی گرگر شادگان با ظرفیت تولید روزانه ۱۲ هزار متر مکعب با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت:با اجرای طرح آبرسانی به روستاهای شادگان در مدت ۱۰ ماه آینده مشکل کمبود آب ۶ هزار نفر جمعیت ساکن در ۱۵ روستای شادگان برطرف خواهد شد.

ایزدجو افزود: اتصال این طرح آبرسانی به شبکه آبرسانی شادگان، به لحاظ کیفی و کمی روستاهای بخش مرکزی این شهرستان را تحت پوشش قرار می دهد ضمن اینکه اقدام دیگری برای رفع کامل مشکل آبرسانی شهرستان شادگان در حال انجام است.
وی افزود: به دلیل ایجاد انشعابات و اتصال آب غدیر به شبکه آبرسانی شادگان ممکن است در مدت یک هفته آبرسانی به این شهرستان با اختلال مواجه شود ولی پس از آن و از هفته دوم مرداد ماه آب مطلوب وارد شبکه انتقال مشترکان می شود.

فرسودگی شبکه آبرسانی و خسارت وارده به زیر ساخت های شبکه آبرسانی در شادگان بر اثر سیل فروردین ماه امسال باعث کمبود و قطع مکرر آب در برخی روستاهای این شهرستان شده و مشکلات عدیده ای را در فصل داغ تابستان برای اهالی این روستاهای محروم موجب شده است.

شهرستان شادگان با حدود 150 هزار نفر جمعیت در فاصله 70 کیلومتری اهواز واقع است.

تامین آب آشامیدنی پایدار مهمترین مطالبه اهالی روستاهای شهرستان شادگان است.

طرح آبرسانی غدیر با هدف تامین پایدار آب شرب برای شهرهای مرکزی، جنوبی و غربی خوزستان (شامل ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۸ روستا) که پیش از این از کارون تامین می شدند، طراحی شده است.

۷۱۰۴/۶۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت