تاکید کارشناسان سیاسی بر پوشالی بودن حقوق بشر آمریکایی با حمایت از منافقین/ شوک سنگینی که عملیات مرصاد به منافقین وارد کرد/ خیابان‎های پاریس، جولانگاه گروهک فرتوت منافقین


تاکید کارشناسان سیاسی بر پوشالی بودن حقوق بشر آمریکایی با حمایت از منافقین/ شوک سنگینی که عملیات مرصاد به منافقین وارد کرد/ خیابان‎های پاریس، جولانگاه گروهک فرتوت منافقین

فروغ جاویدان رویای منافقینی بود که 5 مرداد 67 از مرزهای غرب کشور تنها پس از چند روز از عقد قطعنامه 598 با حمایت رژیم بعث عراق وارد کشور شدند تا آخرین شانس خود را برای تصرف ایران بیازمایند، اما با عملیات غرورآفرین مرصاد، سقوطی ابدی نصیبشان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هر ساله، پنجم مردادماه یادآور عملیات غرورآفرینِ مرصاد در پاسخ به هجوم منافقین آنهم تنها چند روز پس از عقد قطعنامه صلح 598 به ایران است. عملیاتی که در آن رزمندگان اسلام پاسخی کوبنده به نیروهای کوردل منافقین که با پشتیبانی نیروی بعث عراق از مرزهای غربی به کشور یورش آورده بودند، دادند. فروغ جاویدان که برایشان به سقوطی جاویدان تبدیل شد. و اما در این بین با گذشت زمان چهره حمایتی‎ آمریکا و اروپا از این گروهکِ جابتکار بیش از پیش نمایان می‎شود.

حجت‎الاسلام علی رسولی، کارشناس البرزیِ مسائل سیاسی:

دریوزگی و دلالی از آمریکا و اروپا، مصداق استیصال منافقین است/ حذف صدام توسط ائتلاف غربی کمر این گروهک را شکست

حجت الاسلام علی رسولی افزود: منافقین در سال 54 به واسطه انحراف درونی که از اهداف و مسیر خود داشتند ضربه سختی به آنها وارد شد و پس از انقلاب مردم در سال 57 توهمات غلط این گروهک مزید بر علت شد تا انهدام، ضعف فیزیکی و قدرت عملیاتی انها بیشتر از پیش شود.

وی اظهار داشت: منافقین پس از ورود به فاز نظامی در اوایل انقلاب، ضربات بسیار زیادی را متحمل شدند و به واسطه خیانتها و ترورهای فراوانی که انجام دادند ایران برای آنها عاملی خرد کننده به شمار می رفت.
این کارشناس البرزی تصریح کرد: منافقین برای جبران آسیب های ایران به بدنه گروهک خود، به آغوش رژیم صدام پناه بردند زیرا وابستگی این جنایتکار به غرب و شرق مسلم بود و پس از اینکه صدام در 8 سال دفاع مقدس ضربات سنگینی از نیروهای مسلح ایران خورد و توسط ائتلاف غربی به درک واصل شد، منافقین نیز به امریکا و اتحادیه اروپا پناه بردند.
حجت الاسلام رسولی با اشاره به منافقین در ادامه به کشورهای عربی که علیه ایران تحریک شدند، پیوستند و با گذشت زمان به هرز رفتند و نیروهای آنها از درون پاشیده شد، گفت: با انهدام قرارگاه اشرف توسط نیروهای سپاه احتمال می رود سرکرده آنها نیز به هلاکت رسیده باشد.
وی افزود: اخیرا تحولی در گروهک منافقین به واسطه شدت تحریم ها، جنگ اقتصادی علیه ایران و انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، ایجاد شده است و امیدوارند با یک خیزش به دلالی بپردازند، البته در بخش هایی نیز خدمات جاسوسی به آمریکا و اروپا ارائه دادند.
حجت الاسلام رسولی اظهار داشت: اخیرا مریم رجوی سرکرده منافقین وارد مناطق اشغالی و صهیونیستی شده است و این مسائل نشان دهنده استیصال گروهک مذکور خواهد بود اگر چه منافقین درصدد حفظ بقای خود در اروپا، کشورهای عربی و اسرائیل هستند.
وی تصریح کرد: اخیرا تقابل انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت با جبهه استکبارجهانی به نفرات اصلی رسیده است درحالی که در گذشته، جنگ ها نیابتی بود اما امروز جبهه مقاومت به خیمه اصلی آمریکا و اسرائیل رخنه کرده و با توجه به اینکه دیگر کسی برای منافقین تره خرد نمی کند ناچارند به مرکز اصلی استکبار پناه ببرند.
حجت الاسلام رسولی با اشاره به اینکه وابستگی منافقین به استکبار جهانی کاملا محرز است و آنها نشان داده اند تحلیل های انقلاب در سال 60 کاملا صحیح بوده است، گفت: خوشبختانه توان عملیاتی، جاسوسی و قدرت اطلاعاتی منافقین به شدت کاهش پیدا کرده و آنها ناچارند فاحش تر از گذشته ذات پلید خود را نشان دهند.
وی افزود: منافقین امروز در شرایط دریوزگی به سر می برند و حتی توان اینکه آلترناتیو نظام باشند را ندارند، تعداد انها بسیار معدود بوده و فاقد انگیزه عملیاتی هستند، همچنین قدرت سازمان دهی یک عملیات را ندارند و همکاری کشورها با آنها در حد مطلوب نیست.
کارشناس البرزیِ مسائل سیاسی در خاتمه خاطر نشان داشت: منافقین درصدد هستند در ظاهر وجود خود را به عنوان مخالف نظام اثبات کنند اما در واقع انقلاب با قدرتی که دارد به قدری برای دشمن پشمیان کننده و قاطع است که منافقین حتی نمی توانند به جایگزینی نظام و ... فکر کنند.

غلامعلی پارسا، کارشناس مسائل تحولات سیاسی:

شکست منافقین در مرصاد نتیجه اشتباهات محاسباتی صدام بود

غلامعلی پارسا، کارشناس مسائل تحولات سیاسی و مدرس دانشگاه های استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: عملیات مرصاد بعد از پذیرش قطعنامه 598 با هدف امتیازگیری صدام از ایران رقم خورد.

وی ادامه داد: منافقین، مزدور نیروهای عراقی و صدام شده بودند و باید از آنها اطاعت می کردند و صدام به نفع خود از آنها بهره برداری می کرد.

پارسا اضافه کرد: این گروهک با وعده فتح سه روزه تهران اقدام به تحلیل و راه اندازی عملیاتی تحت عنوان فروغ جاودان کردند.

این مدرس دانشگاه های استان خاطر نشان کرد: آنها مدعی طرفدار خلق بودند در حالی که بدترین جنایتها را در مقابل خلق انجام می دادند و حتی به بیمارستان ها و بیماران هم رحم نمی کردند، در هیچ جا دیده نشده که گروهی اینگونه مدعی طرفداری خلق باشد ولی با خلق دشمنی کند و این حتی با ابتدایی ترین اصول مبارزه منافات داشت.

پارسا بیان کرد: منافقین شدیدترین جنایتها را در منطقه انجام می دادند و با یک سری اشتباهات محاسباتی صدام نتوانستند در مرصاد مقاومت کنند و شکست خوردند.

این کارشناس مسائل تحولات سیاسی اضافه کرد: اشتباه محاسباتی در مورد ایران، مردم ایران و نشناختن انقلاب اسلامی و رهبر و اینکه در اواخر جنگ گمان نمی کردند از ایران شکست بخورند، باعث منهل شدن و فروپاشی آنها شد.

وی افزود: اخیرا در تحلیل کسی که ترک منافقین کرده از اهدای یک هواپیما با بار طلا از عربستان به منافقین پرده برداشته شد، همچنین سخنرانی جان بولتن مشاور ترامپ در میتینگ های سالیانه، سخنرانی مسئول سرویس امنیتی سعودی در جمع منافقین همه خبر از حمایت از منافقین توسط این کشورها را آشکار می کند.

پارسا یادآور شد: سعودی، صهیونیست و آمریکا یک مثلث هستند و تغذیه فکری که به کاخ سفید داده می شود از ناحیه سعودی و صهیونیست است.

وی عنوان کرد: منافقین دست پرورده سرویس های امنیتی این کشورها هستند، هزینه های اجرایی برعلیه نظام برعهده این کشورها است و شکی که در ارتباطشان با هم وجود ندارد.

این کارشناس مسائل تحولات سیاسی گفت: منافقین در اخلال برنامه هایی سیاسی همچون هسته ای نیز دست داشته اند و با خوراک و تحلیل های دروغین این اتفاقاتی را رقم زدند.

مجید فریزاد، کارشناس حوزه سیاست خارجی:

عملیات مرصاد نقش آمریکا در حمایت از منافقین را آشکار کرد

مجید فریزاد کارشناس حوزه سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مرآت، با محوریت عملیات مرصاد، گفت: عملیات مرصاد آخرین تیر ترکش منافقین در زمانی که منافقین در عراق مستقر بودند، بود .

کارشناس حوزه سیاست خارجی با بیان اینکه سازمان منافقین با تبلیغات وسیع و تجمیع تمامی نیروهای خود به عنوان عملیاتی که نام آن را فروغ جاویدان گذاشتند شروع به جنگ کردند، مطرح کرد: تمامی توان و تجهیزات صدام و صهیونیست ها در اختیار منافقین قرار داشت که خوشبختانه با یک شکست مفتضحانه بزرگی رو به رو شدند.

فریزاد در ادامه افزود:جلسات پی در پی منافقین برای این عملیات نتیجه ای در برنداشت وآن ها با دست خود، خود را به نابودی سپردند و بزرگ ترین دستاورد آن ها آمادگی منافقان ایرانی بود که در داخل کشور ایران حضور داشتند که با قدرت هرچه تمام تر شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط سخت عملیات مرصاد یکی از بزرگ ترین عملیات ها برای کشور محسوب می شد، بیان کرد: عملیات مرصاد تو دهنی بزرگ به منافقین و آمریکا بود.

کارشناس حوزه سیاست خارجی با اشاره به اینکه با وعده های دروغینی که منافقین به مردم می دادند ملت ایران به عملیات آن ها دروغ جاویدان می گفتند، اظهار کرد: با تلاش های بسیار، نتوانستند به اهداف از پیش تعیین شده خود برسند.

فریزاد با اشاره به اینکه بنیان گذاران سازمان مجاهدین خلق ایران یک سری دانشجو تحصیل کرده بودند، افزود: پایه اصلی تفکراین افراد مهندس بازرگان بود.

وی با اشاره به اینکه رژیم متجاوز عراق پس از پذیرش قطعنامه 598 از سوی امام خمینی(ره) واکنش متعددی از خود نشان دادند، گفت: آن هابا مشکلات بزرگی مواجه شده بودند و با نرسیدن به اهداف خود که گرفتن مرز مهران تا شهرتهران بود شاکی بودند.

کارشناس حوزه سیاست خارجی در ادامه تاکید کرد: مسعود رجوی پس از دیدار با صدام، به انفجار حزب جمهوری با اعتلای فرانسه، آمریکا و خط دادن صهیونیست ها اعتراف کرد.

مرتضی امیری‌نژاد، کارشناس مسائل سیاسی:

منافقین نقش عروسک‌ خیمه شب بازی دشمن را دارند/ عملیات مرصاد چهره نفاق را برای ملت ایران آشکار ساخت

به گزارش خبرنگار دفاع مقدس شاخص، عملیات مرصاد در روز پنجم مردادماه سال ۱۳۶۷ با رمز «یا صاحب الزمان(عج) ادرکنی» برای مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری اشغال شده انجام گرفت.

در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی و با پشتیبانی هوانیروز ارتش اجرا شد، رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد- پل دختر وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند؛ اما قوای ارتش عراق، ارتفاعات مرزی را همچنان در اشغال خود نگه داشتند.

در عملیات مرصاد بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۲۴۰ قبضه خمپاره انداز ۶۰ و ۸۰ میلیمتری و ۳۰ عراده توپ ۱۰۶ میلی‌متری دشمن منهدم شدند؛ همچنین بیش از ۲۰ تیپ مشترک منافقین و ارتش عراق متلاشی شد و تعداد کشته و زخمی‌های دشمن از مرز ۴۸۰۰ تن گذشت.

در این عملیات، نزدیک به ۱۰۰۰ قبضه آر. پی. جی ۷، ۷۰۰ قبضه تیربار کلاشینکوف، ده‌ها دستگاه خودرو، ده‌ها دستگاه تانک و نفربر، تعدادی تجهیزات پیشترفته الکترونیکی و مخابراتی و مقادیری اسناد درون گروهی منافقین به دست رزمندگان ایران افتاد.

در آستان فرارسیدن سالروز عملیات مرصاد به گفت‌وگو با کارشناس سیاسی در خصوص روایت‌گری این عملیات پرداختیم؛

تاکید کارشناسان سیاسی بر پوشالی بودن حقوق بشر آمریکایی با حمایت از منافقین/ شوک سنگینی که عملیات مرصاد به منافقین وارد کرد/ خیابان‎های پاریس، جولانگاه گروهک فرتوت منافقین

مرتضی امیری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شاخص، اظهار کرد: شش روز پس از قبول قطعنامه توسط ایران و در شرایطی که نیروهای عراقی با زیر پا گذاشتن توافقات ۵۹۸ مجددا به خرمشهر حمله کرده و تا آستانه تصرف آن پیش رفته بود؛ سازمان مجاهدین عملیاتی با نام فروغ جاویدان را آغاز کردند.

وی افزود: منافقین برای پیروزی حتمی به جای تانک‌های شنی از تانک‌های پایه‌دار استفاده کرده بودند، مسعود رجوی هم به عنوان رئیس و سرکرده منافقین در حین مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرده بود که ادامه مصاحبه را طی دو ساعت دیگر در تهران جویا شوید.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: منافقین به خیال واهی تصور می‌کردند که بلافاصله به موازات قلع و قمی و کشتاری که در ابتدای شهرهای کرمانشاه داشتند، می‌توانند ملت ایران را تسلیم کنند و سریعا وارد ایران شده و تهران را ساقط کنند.

امیری نژاد اضافه کرد: منافقین در نظر داشتند سکانداری حکومت و دولت را در دست بگیرند در حالی‌که با مقاومت، دلیری‌ها و شجاعت رزمندگان از جمله جانفشانی‌های شهید صیاد شیرازی که یک اسطوره تمام عیار بود، در مقابل منافقین ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون منافقین یا به تعبیری پیاده نظام دشمن در داخل و خارج به این خیال هستند تا با هر ترفندی بتوانند انقلاب را ساقط و در دست خودشان بگیرند؛ علاوه بر این منافقان نیز عروسک گردان دست‌های خارجی هستند چراکه سال گذشته در پاریس در نظر داشتند بحث تابستان داغ را در آغاز چهل سالگی انقلاب به راه بیندازند که خوشبختانه موفق نشدند.

این مدرس دانشگاه ابراز کرد: منافقین نقش عروسک‌های خیمه شب بازی دشمن را دارند که خوشبختانه در طول این چهل سال تمام توطئه‌هایشان با بصیرت، شجاعت، مقاومت و پنجه‌‌های فولادین ملت ایران نقش بر آب شده است.

امیری‌نژاد گفت: دستاورد اصلی عملیات مرصاد مشخص و هویدا شدن چهره اصلی نفاق بود، گرچه شاید به تعبیر برخی، منافقین برای آسایش مردم تلاش می‌کردند اما با این عملیات چهره کریه آن‌ها آشکارتر شد.

تاکید کارشناسان سیاسی بر پوشالی بودن حقوق بشر آمریکایی با حمایت از منافقین/ شوک سنگینی که عملیات مرصاد به منافقین وارد کرد/ خیابان‎های پاریس، جولانگاه گروهک فرتوت منافقین

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مردم متوجه شدند که منافقین به دنبال انقلاب بهتر و بالطبع آن آسایش مردم نیستند بلکه به دنبال کشتار، قتل عام و اجرایی و عملیاتی کردن سرکرده‌های خود هستند و به عنوان عروسک‌های خیمه شب بازی هرچه را که از سوی دشمن به آن‌ها دیکته شود را اجرایی می‌کنند.

وی تصریح کرد: تنها راهکار مقابله با انحرافات در مقابل منافقین، ترویج مفاهیم و محتوای قرآنی در نسل جوان است؛ چراکه به ما ثابت شده است که هر چه جوانان را با معانی و مفاهیم قرآن آشنا کنیم آن‌ها را در مقابل جریانات انحراف بیمه کرده‌ایم .

امیری نژاد بیان کرد: بسیاری از منافقین در آن زمان در زندان‌های عراق میان اسرا می‌گفتند که اگر به ما بپیوندید انقلاب می‌کنیم و شما خیلی سریع با خانه هایتان بازخواهید گشت و بسیاری از آن‌ها بازار عقاید فروشی برای جذب گروه انحرافی راه انداخته بودند.

مدرس دانشگاه ادامه داد: جالب اینجاست که منافقین وجود خودشان را در عدم وجود شهید مطهری تعبیر کردند؛ به طوری که همان فردی که شهید مطهری را ترور کرد نیز جزو شاگردان برتر این شهید بود اما به دلیل افکار ارتباطی و انحرافی نتوانست تا آخر همگام با مسیر انقلاب باقی بماند.

وی در پایان گفت: لذا اگر تعالیم و سبک زندگی جوانان ما بر اساس قرآن باشد درواقع افکار جوانان را در مقابل دشمن و جریانات انحرافی بیمه کرده‌ایم.

کاوه امجدی، کارشناس ارشد سیاست خارجی و مدرس دانشگاه‌های کردستان:

حقوق بشر پوشالی غرب با حمایت از منافقین به چالش کشیده شده است/ منافقین در انفال کُردها همدست صدام بودند

کاوه امجدی کارشناس ارشد علوم سیاسی و مدرس دانشگاه‌های استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به سالروز عملیات مرصاد، عنوان کرد: عملیات مرصاد در مقابل عملیات فروغ جاویدان گروهک منافقین انجام شد و چنان درسی به این گروهک داد که تا ابد فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: استکبار جهانی، کشورهای غربی، کشورهای مرتجع منطقه ای و رژیم صهیونیستی از بدو تاسیس گروهک منافقین تاکنون آبشخور این گروهک بوده اند و همواره با حمایت های لجستیکی و مادی از آنها، هدفشان تفرقه افکنی در ایران بوده و به دلیل همین حمایتها تاکنون دوام آورده اند.

امجدی با بیان اینکه حقوق بشر پوشالی غرب با حمایت از تروریست های منافقین به چالش کشیده شده است، افزود: منافقین در آغاز حمله به ایران در شهر گیلانغرب کرمانشاه صدها شهروند بیگناه را شهید کردند و جنایتهای وحشیانه بیشماری را رقم زدند.

کارشناس ارشد علوم سیاسی ادامه داد: حقوق بشر غرب که مدعی حمایت از حقوق انسان ها است چرا حقوق از دست رفته بی گناهان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق را به رسمیت نمی شناسد و به جای پناه دادن به یک عده تروریست معلوم الحال در آلبانی به فکر محاکمه آنها در یک مرجع قانونی صالح بین المللی نیست!؟

استاد دانشگاه های کردستان با بیان اینکه منافقین بیشترین ظلم و وحشی گری را در حق مردم کرد مرتکب شده است، اظهار داشت: منافقین با همدستی و همراهی صدام حسین هزاران کرد بیگناه را در عراق قتل عام کردند و در مسئله انفال به خاطر اینکه صدام در کمپ اشرف به منافقین پناه داده بود در قتل عام 200 هزار کُرد با صدام همکاری کردند اما هیچگاه عاملان این وحشی گریها مجازات نشدند!

امجدی ادامه داد: «منافقین» یکی از بهترین نامگذاری های تاریخ است که از جانب امام (ره) انتخاب شد چون ایشان با دید بلند و نگاه خردمندانه و عارفانه خود پی برده بود که این گروه یک گروه مداخله گر داخلی نیستند بلکه گروهی منافق و خونخوار و در خدمت استکبار جهانی هستند.

استاد دانشگاه های کردستان عنوان کرد: منافقین هم اکنون نیز شرارت های گذشته خود را ادامه می دهند و در کمپ اشرف 2 واقع در کشور آلبانی مشغول تفرقه اندازی در داخل ایران و اقدامات منافقانه بر بستر فضای مجازی با پیشرفته ترین امکانات الکترونیکی و نرم افزاری که استکبار جهانی، اسرائیل، فرانسه و عربستان در اختیار آنها قرار داده، هستند.

وی افزود: ماهیت وحشی گری و اقدامات منافقانه گروهک منافقین تغییر پیدا نکرده است، روزی در قالب قتل عام شهروندان بیگناه و اکنون در قالب مسموم کردن اذهان عمومی و ناامید کردن آنها از دستاوردهای نظام اسلامی تولید نفاق می کنند اما مردم ایران هوشیارند و این اقدامات در بصیرت آنها اثرگذار نخواهد بود.

امجدی گفت: منافقین باید در پیشگاه مردم ایران به خاطر جنایاتی که در حق مردم روا داشته اند شرمسار باشند و هر لحظه انتظار پاسخگویی بکشند.

سیدجعفر قنادباشی، کارشناس مسائل سیاسی:

عملیات مرصاد تلاش چندین ساله برای براندازی ایران را خنثی کرد/ منافقین یار کمکی غربی‎ها در تولید محتوای فضای مجازی

قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی ضمن ابراز تأسف از اینکه در عرصه تبلیغاتی گروهک دشمنان ایران از منافقین بیشترین بهره ها را برده اند، گفت: در زمینه فضای مجازی منافقین ضمن حضور، بیشترین همکاری را با غربی ها دارند.

سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه پیروزی ایران در عملیات مرصاد یکی از موفقیت های بزرگ نظام و انقلاب اسلامی در مقابله با خصومت قدرت های بین المللی بود، گفت: این پیروزی از جمله موفقیت های بی نظیر در جلوگیری از وسیع ترین و گسترده ترین عملیات خرابکارانه گروهک های وابسته و مزدور تلقی می شود.

وی ادامه داد: این عملیات در حالی آغاز شد که دشمنان منطقه ای و بین المللی ایران تصور می کردند که ایران پس از گذشت هشت سال جنگ تحمیلی، دیگر توانایی مقابله با هجمه و یورش مسلحانه گروهک های وابسته که دارای عوامل نفوذی در ایران هستند را ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: لذا جمهوری اسلامی ایران در برابر گروهکی که توسط عراق به سلاح های سنگین مسلح شده بود، نمی تواند ایستادگی کند.

قنادباشی با تأکید بر اینکه پیروزی در عملیات مرصاد از جمله شگفتی های دفاعی ایران بود که پیروزی بزرگی را نصیب ما کرد، گفت: این عملیات تلاش چندین ساله دشمنان را برای براندازی و فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خنثی کرد.

وی بیان کرد: سالروز عملیات مرصاد فرصت مناسبی برای اندیشیدن به دشمنی های دشمنان کشورمان و همچنین برای تفکر در خصوص عوامل این پیروزی بزرگ است و در این ایام می توانیم به ماهیت دشمنان استعمار گر را بهتر بیشتر بشناسیم.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: ایران در عملیات مرصاد گروهکی را شکست داد که به آغوش دشمن ترین دشمنان ما پناه برده بودند؛ گروهکی که در کارنامه خود شهادت و ترور ۱۷ هزار ایرانی و کارنامه سیاهی در وابستگی و جاسوسی کشورهای دیگر دارد.

قنادباشی با بیان اینکه منافقین پس از خروج از ایران به جاسوس در دست قدرت های بزرگ مبدل شدند و این مسئله همچنان ادامه دارد، ابراز کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به منظور ضربه زدند به ما بیشترین استفاده را از گروهک منافقین می کنند.

وی ادامه داد: همان گونه که شاهد بودیم آمریکایی ها زمانی که گروهک منافقین در عراق حضور داشتند و در این کشور جنگ صورت گرفت؛ آمریکایی ها برای حفظ و تثبت دو پایگاه این گروهک تلاش می کردند و با این اقدام آمریکایی ها وابستگی این گروهک نسبت به این دولت آشکار شد.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: طی چند دهه گذشته یکی از اصلی ترین عوامل جاسوسی در ایران پیوسته گروهک های منافقین بودند؛ چرا که همواره آمریکا، اروپا و اسرائیل به دنبال کسب اطلاعات سری و نظامی در ایران هستند؛ فلذا این دولت از گروهک های منافقین استفاده می کنند.

قنادباشی ضمن ابراز تأسف از اینکه در عرصه تبلیغاتی دشمنان ایران از گروهک منافقین بیشترین بهره ها را برده اند، گفت: در زمینه فضای مجازی منافقین ضمن حضور، بیشترین همکاری را با غربی ها دارند؛ چرا که آنان مسلط به زبان فارسی هستند و دشمن از آنها به منظور تولید محتوای رسانه ای در فضای مجازی استفاده می کند.

وی ضمن اشاره به اینکه عربستان سعودی تأمین کننده مالی این گروهک است، اظهار کرد: قدرت های بزرگ دستور العمل های لازم را برای آنان در زمینه خصومت با نظام جمهوری اسلامی ایران صادر می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با بیان اینکه آنچه که امروز از منافقین باقی مانده مجموعه عناصر تبهکار، مزدور و خیانتکار است، خاطر نشان کرد: سالروز پیروزی عملیات مرصاد فرصت خوبی است تا ابعاد مختلف این عملیات و اقدامات گروهک منافقین و وابستگی آنان به کشورهایی چون اروپا، اسرائیل و عربستان سعودی مورد بررسی قرار گیرد و به مردم اطلاع رسانی شود.

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

خیابان‎های پاریس جولانگاه گروهک فرتوت منافقین/ آلبانی نقطه پایان تروریست های دهه شصت ایران

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اغلب اعضا گروهک منافقین در آلبانی تروریست های دهه شصت در ایران هستند و به لحاظ جسمی توانایی انجام کارهای عملیاتی را ندارند و این گروهک آخرین تلاش های خود را برای بقا انجام می دهد.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی به مناسبت فرارسیدن سالروز عملیات مرصاد و اقدامات گروهک منافقین به خبرنگار راه آرمان گفت: گروهک منافقین یکی از پیچیده ترین گروهک های تروریستی دنیا است که از پیچیدگی بسیار بالایی برخوردار است و شیوه مدیریتی این گروهک سرکوب عناصر پایین دستی و اجبار کردن این عناصر به انجام کارهای پست و تحقیر آمیز است.

وی در ارتباط با وضعیت فعلی منافقین در آلبانی اظهار داشت: با توجه به این که اغلب اعضا گروهک منافقین در آلبانی تروریست های دهه شصت در ایران هستند و به لحاظ جسمی توانایی انجام کارهای عملیاتی را ندارند لذا در کارهای فرودستی، رسانه ای و اطلاعاتی از آن ها به عنوان لشکر سایبری استفاده می شود.

هانی زاده تصریح کرد: گروهک تروریستی منافقین نه تنها توان انجام عملیات و تحرک را ندارد بلکه به یک گروهک مزاحم برای کشورهای غربی در طول چهار دهه گذشته تبدیل شده که از آن برای تضعیف ایران و ترور شخصیت های تاثیر گذار استفاده کرده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در حال حاضر تاریخ مصرف این گروهک به پایان رسیده و رهبران این گروهک تروریستی نمی دانند چگونه سیاست های خود را با غربی ها هماهنگ کنند.

خیابان های پاریس جولانگاه گروهک فرتوت منافقین

وی تاکید کرد: در حال حاضر این گروهک چند شاخه است، یک شاخه در پاریس و شاخه دیگر در آلبانی است که از افراد مسن منافقین تشکیل شده که کارایی لازم را ندارند و در پاریس هم تنها افراد میان سالی هستند که برای شرکت در تظاهرات علیه ایران در خیابان های پاریس ظاهر می شوند.

هانی زاده در گفتگو با خبرنگار راه آرمان ابراز کرد: آمریکا، اسرائیل و عربستان از وجود منافقین برای تهدید ایران استفاده می کنند ، گروهک تروریستی منافقین جایگاه خود را در دنیا از دست داده و به دریوزگی برای غرب، عربستان و اسرائیل مشغول است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکایی ها در عراق قصد داشتند از گروهک منافقین استفاده کنند که با مخالفت مردم عراق مواجه شدند لذا آمریکا این گروهک را به آلبانی تبعید کرد و این کشور به شدت مخالف حضور گروهک است.

وی بیان کرد: محدودیت های زیادی دولت آلبانی برای گروهک منافقین قائل شده و آن ها را در یک منطقه تحت حفاظت دولت آلبانی قرار داده لذا این دولت منافقین را عناصری مزاحم برای خود تلقی می کند.

هانی زاده یادآور شد: درون این سازمان اختلافاتی وجود دارد و افرادی که در این گروهک در آلمان حضور دارند به لحاظ جسمی به شدت دچار فرسایش شده اند از سوی دیگر رهبران منافقین هم بی رحمانه و مانند نازی ها در جنگ دوم جهانی با اعضا رفتار می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد: این گروهک گاهی به سمت عربستان گاهی به سمت اسرائیل ، آمریکا و کشورهای غربی متمایل می شود و در تلاش است تا حضور خود را همچنان در صحنه حفظ کند.

اصول و ارزش های انقلاب اسلامی عامل پناه توابین در آغوش ایران

وی اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران همیشه نگاهی انسانی ، اسلامی و عاطفی نسبت به افراد فریب خورده دارد و افرادی که به عنوان توابین توانستند از اردوگاه های جهنمی منافقین فرار کنند به آغوش ایران پناه آوردند.

هانی زاده در خاتمه گفت: ایران می توانست از آن ها انتقام گیرد اما هیچ گاه در اصول و ارزش های انقلاب مساله انتقام جویی وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران با آغوشی باز پذیرای عناصر فراری و توابین است مشروط بر اینکه واقعا و حقیقتا از راهی که بی هدف برگزیدند باز گردند.

محمد کرمی راد، کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

سرنوشت منافقین؛ از مزدوری رژیم بعث تا خوش‌خدمتی برای آمریکا

محمد کرمی راد در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: در زمانی که نظام دو قطبی بر جهان حاکم بود وقوع انقلاب اسلامی ایران لرزه بر اندام استکبار شرق و غرب انداخت که در راس یکی ایالات متحده آمریکا و دیگری شوروی سابق قرار داشت.

وی افزود: این انقلاب در دنیا موج عظیمی را به وجود آورد که بعدها به اسم بیداری اسلامی از آن یاد شد و سرمنشاء تحرکاتی در کشورهای دیگر شد و در واقع نقطه عطفی بود که از انقلاب اسلامی نشات گرفت به همین دلیل چهره استکبار شرق شامل حزب توده، کمونیست، چریک های فدایی و کومله که گرایش مارکسیستی داشتند و متحد شوری سابق و سرسپرده و مزدور بودند و همچنین استکبار غرب توسط انقلاب اسلامی ایران نمایان شد و در این راستا عده ای با ماسک عوام فریبی مثل منافقین که در جمهوری اسلامی ایران خود را مبارز و درجبهه مخالفت با استکبار می دانستند این انقلاب باعث رو شدن دست آنها شد.

این کارشناس سیاسی گفت: امروز اگر می‌بینیم منافقین بعد این همه سال زیر چتر حمایتی اروپا و آمریکا، صهیونیسم و سعودی ها توانستند به حیات نکبت‌بار سیاسی خود ادامه دهند به این دلیل است که انقلاب اسلامی ایران ماهیت همه را رو کرد و مردم ما هم شناخت بسیار زیادی نسبت به تحولات منطقه پیدا کردند.

کرمی راد خاطرنشان کرد: آنچه منافقین از جنایت در سالهای بعد از پیروی انقلاب انجام دادند اعم از ترور قریب 17 هزار نفر از مردم بی گناه و ائمه جمعه، شهدای محراب و 72 تن در راس آنها شهید بهشتی، رجایی و باهنر قرار داشتند.

وی افزود: امروز اگر می بینیم استکبار و آمریکا منافقین را از لیست تروریست بیرون می کشاند و از آنها حمایت می کند نشان از مقاومت ملت ما و رهبر انقلاب است.

این کارشناس مسائل سیاسی در سالگرد عملیات مرصاد که یکی از باشکوه ترین نوع مقامت ما در برابر هجمه استکبار جهانی است که در آن صدام به کمک آمد با تمام تجهیزات شرق و غرب به کرمانشاه حمله کرد به زعم باطل خودشان بعد هشت سال توان گروه های نظامی ما تحلیل رفته و ضعیف شده به همین دلیل منافقین با بزرگنمایی و وعده وعید به اربابانشان، به جمهوری اسلامی ایران حمله کردند و دیدیم در حسن آباد ضربات بسیار سنگینی از رزمندگان اسلام شامل سپاه، ارتش، هوانیروز و نیروهای مردمی بسیج دریافت کردند.

کرمی راد گفت: در این راستا یک رویکرد جدیدتری حاصل شد و افرادی که شاید برای اولین بار به جبهه می آمدند در آن زمان در مقابل منافقینی ایستادند که مزدوران ارتش بعث عراق شده بودند و آنها را ناکام گذاشتند و از آن بعد جنایات آنها ادامه یافت و در راستای منافع امریکا و اسرائیل قدم برداشتند.

محمد رضا مرندی، کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد؛

سبقه منفورترین دشمنان انقلاب/ منافقین؛ ساواکی‌هایی که ماشین کشتار شدند

محمد رضا مرندی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: اولین ارتباط سازمان منافقین با ساواک به عنوان سازمان اطلاعات و امنیت رژیم شاه بود که در عملیات امنیتی که ساواک در یکی دو سال پیش از پیروزی انقلاب انجام داد هفت نفر از سران آنها که آن زمان مجاهدین خلق نامیده می شدند دستگیر و 6 نفر از آنها به اعدام محکوم شدند.

وی افزود: یک نفر از آن ها به نام مسعود رجوی بنا به اسناد ساواک به دلیل همکاری های بسیار گسترده، مورد عفو شاه قرار گرفت و از آنجا به بعد ساواک در داخل زندانهای خود روی او سرمایه گذاری کرد و طوری تبلیغ می کرد که گویا رهبری سازمان در دست رجوی است.

مرندی خاطرنشان کرد: از آنجا ارتباط رجوی که کم کم توانست نقش رهبری ساواک را برعهده گیرد با این نهاد امنیتی مشخص شد، وی مواضع خود را اعلام کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: نخستین کاری که منافقین بعد پیروی انقلاب انجام دادند اشغال مراکز ساواک و دستیابی به بسیاری از اسناد و اطلاعات بود که بخش مربوط به خود را امحا کردند و بخشی را علیه مخالفین استفاده کردند.

مرندی گفت: از اولین روزهای جنگ تحمیلی عراق این ها حاضر نشدند صدام را به عنوان شروع کننده جنگ به رسمیت بشناسند و درست همان مواضعی که اروپا و آمریکا در مورد جنگ عراق علیه ایران داشتند منافقین هم همین مواضع را داشتند و معتقد بودند دو کشور برادر نباید با هم بجنگند.

وی افزود: سازمان منافقین تا زمانی که داخل ایران بودند در هیچ بیانیه ای عراق را محکوم نکردند و توصیه داشتند دو کشور برادر باید با هم مسالمه کنند تا اینکه منافقین در 30 خرداد سال 60 جنگ مسلحانه و خروج از حاکمیت را به حمایت از بنی صدر و ملی گرایان اعلام کردند و وارد فاز مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران و راه اندازی انفجارهای مختلف از جمله انفجار در دفتر نخست وزیر شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: جبهه ملی مقاومت متشکل از بنی صدر و منافقین و ملی گرایان علیه جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد و از آنجا ارتباط آنها با دستگاه های جاسوسی دیگر بیشتر شد.

وی عنوان کرد: در سال 65 فرانسه به این نتیجه رسید به دلیل فشارهایی که از طرف ایران به آن ها وارد می شد دیگر منافقین را داخل فرانسه نپذید هرچند منافقین تلاش کردند به اسرائیل بروند و آنجا مستقر شوند اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد در نتیجه منافقین با هماهنگی صدام در عراق مستقر شدند.

مرندی با بیان اینکه منافقین به تدریج از لیست سیاه ترویستی که اروپا و آمریکا اعلام کردند خارج شدند، گفت: آنها بعد شهادت 17 هزار ایرانی دیدند منافقین با اقدامات تروریستی نمی توانند کاری از پیش ببرند همین موجب شد از لیست سیاه تروریستی اروپا و آمریکا خارج و ارتباطات گسترده ای با دستگاه های امنیتی اروپا و آمریکا برقرار کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در این سالهای آخر هم که بحث انقلابهای عربی به وقوع پیوست ارتباطات آنها با دستگاه امنیتی سعودی برقرار شده و با آنها همکاری کردند به گونه ای که سعودی ها از اجتماع منافقین رسما حمایت کردند.

وی افزود: در سالهای گذشته منافقین به کشور آلبانی رفتند و آنجا مستقر شدند به این دلیل که نیروهای عراق آنها را نپذیرفتند.

مرندی خاطرنشان کرد: آنها با دشمنان جمهوری اسلامی ایران شامل اسرائیل، آمریکا، اروپا و سعودی ها هم پیمان هستند همان گونه که در گذشته با صدام هم پیمان بودند و هیچ ابایی ندارند زیرا بدنام ترین هستند.

محمدجواد یاری، کارشناس مسائل سیاسی:

عملیات مرصاد شوک سنگینی به منافقین وارد کرد/نابودی منافقین نزدیک است

به گزارش دیار آفتاب؛ محمدجواد یاری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ندای تفرش، بابیان این مطلب که از سال ۶۱ و با فرار بنی‌صدر، سازمان مجاهدین خلق فاز مسلحانه به خود گرفت، گفت: این سازمان با ایدئولوژی‌های التقاطی کمونیست، مارکسیست و سوسیالیست و با کشیدن زرورق اسلامی بر روی کارهای خود، فعالیت می‌کردند. اما به دلیل عملکرد غلط و ماهیت ضد دینی و اعتقادی خیلی سریع ماهیت اصلی خودشان را نشان دادند.

یاری اظهار کرد: سازمان منافقین بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساند. پس از فرار و استقرار در کمپ اشرف، به‌عنوان گروهک ورشکسته سیاسی مطرح می‌شوند که هیچ جایگاهی در بین ملت ایران ندارند.

وی افزود: این گروه بدنام، هیچ طرفداری ندارد؛ حتی خود آمریکایی‌ها روی این گروه حساب باز نمی‌کنند و صرفاً برای عملیات ایذایی از ظرفیتشان استفاده می‌کنند. این گروهک با بدنام‌ترین دشمنان ایران و جهان اسلام نظیر رژیم صهیونیستی و عربستان ارتباط دارند و برای اقدامات خود گدایی می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: منافقین پس از عملیات مرصاد دچار یک شوک و آشفتگی جدی در بین خودشان شدند؛ آن‌ها امید حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی در عملیات فروغ جاویدان یا همان مرصاد را داشتند؛ اما شکست این عملیات ضربات سنگینی را به آن‌ها وارد کرد. پس‌ازاین مقطع به بعد آن‌ها دچار کم برتر بینی و ضعف برنامه‌ریزی شدند.

یاری یادآور شد: این گروهک ورشکسته سیاسی که برخی از اعضای آن‌ها فرار کردند، در بین ملت ایران جایگاهی ندارند. این گروهک التقاطی و فاسد برای رسیدن به اهداف خود با تمام دشمنان ایران همراهی می‌کنند.

وی اضافه کرد: قدرت بین‌المللی و اقتدار نظام ایران در برخورد با مسائل امنیتی و نظامی سبب ورود این گروهک در فاز عملیات روانی شده است. به‌نحوی‌که با استقرار در مقری، کارشان تولید و تبادل اخبار ناامیدکننده علیه نظام و به نیابت از اقشار مختلف است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: گروهک تروریستی که ادعای آزادی خلق را داشت، امروز وظیفه این پادوهای آمریکا و اسرائیل به تولید و توزیع اخبار جعلی خلاصه‌شده است. این گروهک اعتبار سابق را ندارد و آمریکا و اسرائیل استفاده ایذایی از آن‌ها می‌کند. هر سال که می‌گذرد این جریان، جریانی ضعیف‌تر، بی‌اعتبارتر و نامشروع‌تر می‌شود.

یاری خاطرنشان کرد: گروهک منافقین در بین ملت ایران و حتی در بین خودشان و دشمنان ملت ایران در حال تقطیر شدن هستند و با بالا رفتن سن آن‌ها و فوت برخی از رهبر آن‌ها این گروهک رو به افول و نابودی و به پایان عمر خود نزدیک است.

حیدر جهانبخشی، کارشناس سیاسی عنوان کرد؛

منافقین ابزاری در دستان غرب برای رسیدن به اهداف شوم استکباری/عملیات غرور آفرین مرصاد امید دشمن را نا امید کرد

حیدر جهانبخشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و توطئه‌های منافقین در کشور گفت: استکبار جهانی علاوه بر اینکه تلاش کرد از طریق صدام برای تثبیت انقلاب اسلامی مانع شود از همان اوایل انقلاب نیز زمانی که احساس کرد نمی‌تواند از طریق سیاسی قدرت را قبضه کند به عملیات مسلحانه و ترور شخصیت‌ها روی آوردند و در آن‌هم ناکام ماندند.

وی با اشاره به ترور شخصیت‌های بزرگی همچون شهید بهشتی،شهید باهنر، شهید رجایی و ۷۲ تن از یاران انقلاب توسط منافقین، افزود: در هر کشور دیگری این اقدامات را انجام می‌دادند یک تحول عظیم رخ می‌داد و مسائل سیاسی بسیار دگرگون می‌شد اما در جمهوری اسلامی باوجود خسارت‌هایی که وارد شد اما در ثبات و استقامت مردم هیچ خللی وارد نشد.

کارشناس سیاسی در این خصوص تصریح کرد: استکبار جهانی زمانی که متوجه شدند جریانات نفاق علیه جمهوری اسلامی در کشور وجود دارند با تمام توان از آن‌ها حمایت کردند و درواقع استکبار جهانی هر جریان، حزب و گروهی را که در تقابل با نظام جمهوری اسلامی بودند، خصوصاً از جریاناتی که سازمان‌دهی و تشکیلاتی داشتند تمام‌قد حمایت می‌کردند.

وی با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی بیان کرد: این‌ها وقتی ناکام شدند و حتی از طریق بنی‌صدر هم موفق نشدند، از کشور فرار کردند و به دشمن سرسخت جمهوری اسلامی و مردم ایران پناه بردند و به صدام پیوستن که هم موردحمایت صدام و هم موردحمایت استکبار جهانی قرار گرفتند.

جهانبخشی بابیان اینکه منافقین برای اینکه نوکری خودشان را ثابت کنند بنا را بر این گذاشتند که از طریق مردم به کشور آسیب بزنند افزود: این‌ها احساس می‌کردند مردم بعد از گذشت ۸ سال جنگ تحمیلی پای‌کار نیستند و می‌توانند باقدرت، توان، ابزار و سلاح‌هایی که صدام در اختیار آن‌ها قرار داده بود و سایر حمایت‌های مادی و سیاسی استکبار جهانی، با یک هجمه خودشان را به تهران برسانند.

وی در این خصوص ادامه داد: پس از تمام این توطئه‌ها در همین ایام بود که این‌ها با دسیسه‌های صدام و استکبار جهانی عملیات «فروغ جاویدان» را شروع کردند و تصورشان بر این بود که می‌توانند از آغاز عملیات از اسلام‌آباد به کرمانشاه و درنهایت به تهران برسند و جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند.

کارشناس سیاسی با اشاره به شکست سنگین دشمنان در عملیات مرصاد عنوان کرد: دشمنان توان زیادی برای پیروزی در این عملیات گذاشته بودند ولی با لطف خداوند متعال و کمک نیروهای مردمی یک جنبشی از پیر و جوان در کشور راه افتاد و شهرهای همدان، کرمانشاه و خصوصاً استان مرکزی با همه ظرفیت‌ها درصحنه حضور پیدا کردند و با فرماندهی مؤثر برخی از فرماندهان دفاع مقدس شکست مفتضحانه دشمن در این عملیات رقم خورد.

وی با تأکید بر اینکه استکبار جهانی به عملیات « فروغ جاویدان» خیلی امید داشتند گفت: تا به امروز استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا از منافقین و عملیات تروریستی آن‌ها همیشه حمایت کردند و این به دلیل چهره منافق گونه غرب است.

جهانبخشی با اشاره به اینکه منافقین ابزاری در دست غرب برای اهداف شوم آن‌ها هستند و از گذشته تاکنون این‌گونه بوده است خاطرنشان کرد: با عنایات خداوند و رهبری‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری و حضور مردم درصحنه‌ها، تمام توطئه‌های منافقین تا به امروز سرکوب شدند و قطعاً توطئه‌های بعدی هم توسط نیروهای مؤمن انقلابی سرکوب خواهد شد.

محمدرضا کلانتری سرچشمه، پژوهشگر تاریخ انقلاب تشریح کرد؛

روایتی از یزدی‌هایی که توسط منافقین به شهادت رسیدند

محمدرضا کلانتری سرچشمه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: مهمترین جریان مسلحانه‌ای که در دهه 60 علیه جمهوری‌اسلامی اقدام کرد، سازمان منافقین یا همان مجاهدین خلق بود.

وی افزود: این گروهک اگر چه از 30 خرداد 60 برنامه جنگ مسلحانه علیه جمهوری اسلامی را شروع کردند ولی قبل از آن هم عملیاتی علیه نیروهای مسلمان داشتند؛ حتی قبل از پیروزی انقلاب مرتضی صمدی لباف و مجید شریف واقفی را که در برابر انحرافات سازمان مقاومت کرده بودند به شهادت رساندند.

محقق تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: این جریان‌ وابسته به آمریکا در دهه 60 تعداد قابل توجهی از مردم یزد را در نقاط مختلف کشور به شهادت رساندند که اولین مورد آن ترور شهید محمدرضا رحمانی منشادی در تاریخ 10/ 7/ 1358 بود؛ این شهید بزرگوار از نیروهای پاسدار کمیته بود که در حین نگهبانی منافقین ایشان را به رگبار بسته و به شهادت رساندند.

کلانتری سرچشمه بیان کرد: یکی دیگر از شهدای یزدی مهندس احمد کریمی از پاسداران ستاد مرکزی و مدیر طرح و برنامه ستاد مرکزی بود که در تاریخ 10/11/1359 از تهران ربوده و روز بعد در پشت دیوار حزب جمهوری‌اسلامی در شهر اردستان زنده به گور شد؛ با توجه به اینکه پشت دیوار حزب پارک محلی بوده و دستان شهید را بیرون از خاک گذاشته بودند، توسط مردم شناسایی و به یزد آورده شد.

وی عنوان کرد: در تاریخ 26/6/1360 و زمانی نزدیک به چهار ماه از اعلان جنگ منافقین علیه جمهوری‌اسلامی گذشته بود، محمدحسین متوسل‌الحسینی در محله فهادان یزد در داخل حمام عمومی به شهادت رسید، وی حمامی بوده و در حقیقت در محل کار خودش به شهادت رسید؛ منافقین با تیغ موکت‌بری سینه او را شکافته بودند و قاتل او دو هفته بعد از شهادت شهد، در محل ارتکاب جرم به دار مجازات آویخته شد.

این محقق یزدی اضافه کرد: هفتم تیر 1360 محمدرضا کلاهی نفوذی منافقین با بمب‌گذاری در سالن جلسات حزب جمهوری‌اسلامی، آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران امام(ره) را به شهادت رساند که سه نفر از این افراد یزدی بودند.

کلانتری سرچشمه ادامه داد: اولین شهید، دکتر سیدرضا پاکنژاد نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بود، شهید دوم برادر ایشان دکتر سیدمحمد پاکنژاد که سمت معاونت بازرگانی را بر عهده داشت، بود و نفر سوم احمد دهقان از یزدی‌هایی بود که نمایندگی مردم تربت جام را در مجلس شورای اسلامی بر عهده داشت.

وی یادآور شد: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی آیت‌اللهی طباطبایی امام جماعت مسجد شهید حجت محمدی واقع در خیابان بهار تهران از جمله افراد دیگری بود که در تاریخ 8/6/1360 در مقابل مسجد با رگبرا مسلسل به شهادت رسید.

پژوهشگر انقلاب اسلامی بیان کرد: در تاریخ 13/ 7/ 1360 محمدعلی حسن‌پور معروف به «علی نفتی» در محل مغازه نفت‌فروشی خود مورد سوءقصد منافقین قرار گرفته و با شلیک چند گلوله به شهادت رسید، محل شهادت وی که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و میراث فرهنگی بازسازی شده است، در محله فتح‌الدین رضا جنب فرمانداری شهرستان یزد قرا دارد.

کلانتری خاطرنشان کرد: در تاریخ 7/9/1360 حسین شمسی‌پور که از دانشجویان انقلابی و فعال در دانشگاه‌های تهران بود، توسط منافقین با یک خشاب کامل مسلسل مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید؛ نحوه شهادت فجیع ایشان بیانگر اوج عداوت و دشمنی منافقین با جمهوری‌اسلامی بود.

وی تأکید کرد: بزرگترین فاجعه‌ای که در یزد توسط گروهک منافقین رقم خورد در تاریخ 11تیرماه سال 61، مصادف با دهم رمضان بود که در آن تاریخ آیت‌الله صدوقی در محل مسجد ملااسماعیل پس از اتمام نماز جمعه به روش انتحاری به شهادت می‌رسد که بر اثر این انفجار علاوه بر ایشان یازده نفر از نیروهای مردمی مجروح شده و چهار نفر از خواهران به نام‌های ثریا تشکیلی، فاطمه صغری جعفری، ربابه همتی و عصمت هوشیاری بر اثر ازدحام جمعیت به شهادت رسیدند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: یدالله عسگری فروشنده لوازم منزل در تاریخ 7/6/1361 در داخل مغازه خود به دست منافقین به شهادت رسید؛ در تاریخ 29/10/1363 نیز احمد فلاحی نصرت‌آبادی که از اهالی ابرکوه بود و در تهران در خیابان کارگرشمالی به شغل قنادی اشتغال داشت، توسط منافقین به شهادت رسید.

کلانتری سرچشمه گفت: در کنار این ترورها، ده‌ها مورد مجروحیت، ترور نافرجام و آتش‌سوزی توسط منافقین صورت گرفته است که مهمترین مورد آن آتش کشیدن انتشارات شهید عزیز صفری در خیابان امام(ره) یزد بود که بر اثر آن ده‌ها جلد قرآن و مفاتیح به آتش کشیده شد.

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل:

همکاری تمام‌قد منافقین با سیا و موساد/ منافقین امروز در فضای مجازی به دشمن سرویس می‌دهند

سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه منافقین در واقع پدران فکری و عملکردی و الگوی داعش هستند، اظهار داشت: منافقین طی چهار دهه گذشته فرمانبرداری مطیع در مقابل کاخ سفید به حساب آمده‌اند.

وی با طرح این سئوال که چرا آمریکایی‌ها از منافقین و داعش حمایت می‌کنند، عنوان کرد: در کنار ارتش، رسانه‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی رسمی آمریکا که برای به هدف رساندن راهبردهای این کشور در حال فعالیت هستند، مجموعه‌ای به نام گروه‌های تروریستی در طول تقریبا ۴۰ سال گذشته در منطقه غرب آسیا ایجاد شدند که بتوانند آمریکایی‌ها را به راحتی به هدف خودشان برسانند.

منافقین وابستگی کامل به آمریکا دارند

این کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد: در حقیقت موتور پیشران اقدامات آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا، حمایت از گروه‌های تروریستی و ایجاد آن‌ها بوده است.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: منافقین وابستگی کامل و زیادی به آمریکایی‌ها داشته و دارند، به همین جهت آمریکایی‌ها در کنار یگان‌های رسمی خودشان برای رسیدن به اهدافشان در منطقه، پدیده‌ای به نام تروریسم را ایجاد کردند تا سریع‌تر به اهدافشان نائل شوند.

وی با بیان اینکه منافقین بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل به اهرم امپریالیسم شدند، بیان کرد: منافقین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون هیچ‌گونه اقدام ضدامپریایستی به مفهوم نظام سلطه و آمریکا در پرونده خود ندارند و سعی کردند آنچه در گذشته بوده، پاک کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکایی‌ها به ویژه در ۴۰ سال اخیر برای رسیدن به اهداف خودشان مجموعه‌ای به نام تروریسم را ایجاد کردند، تصریح کرد: ممکن است که برخی از جریان‌های تروریستی نطفه‌شان در گذشته شکل گرفته باشد اما با سوار شدن سرویس‌های اطلاعاتی بر سازمان‌هایی که از قبل وجود داشتند و اقدامات تروریستی را آموزش دیده بودند، در حقیقت شیوه‌های جدید در راستای راهبردهای آمریکا باعث شد که این سازمان‌ها را به کار بگیرند.

همکاری منافقین با سیا و موساد به ورطه عملیاتی شدن در آمده است

صدرالحسینی گفت: سازمان منافقین از جمله گروه‌هایی بودند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار آمریکا قرار گرفتند و حتی در جنگ تحمیلی در کنار حزب بعث موضع خود را مشخص کردند، اگرچه قبل از آن به ترورهای کور و با برنامه دست زدند؛ بنابراین بر اساس عملکرد و برنامه‌های سازمان منافقین را می‌توانیم در حیطه عملیات‌ها و تحت هدایت و کنترل آمریکایی‌ها بدانیم.

وی افزود: همکاری سازمان منافقین با سرویس‌های اطلاعاتی نظیر سیا و موساد، از موضوعاتی به شمار می‌رود که چند سالی‌ است به ورطه عملیاتی شدن در آمده است.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا اضافه کرد: منافقین امروزه نه تنها در ورطه میدان بلکه در عرصه مجازی نیز فعال هستند و همچنان به دشمنان ایران سرویس‌دهی می‌کنند یا حداقل در جمع‌اوری برخی از اطلاعات به این کشورها کمک می‌کنند.

صدرالحسینی اظهار داشت: حمایت اقتصادی و سیاسی دولت‌های اروپایی، اعراب، آمریکا و اسرائیل از فرقه منافقین یکی از دلایلی است که آن‌ها تا به این حد خود را در اختیار غربی‌ها قرار داده‌اند که برآیند سمپاشی آن‌ها را می‌توان در فضای مجازی خودشان دنبال کرد.

خدمت منافقین به آمریکا در جنگ سوریه

وی ادامه داد: نمونه خدمت کردن منافقین به دولت‌های غربی به خصوص اسرائیل و اعراب را می‌توان از زمان شروع شدن بهم‌ریختگی در سوریه و ظهور داعش در خاورمیانه مشاهده کرد.

کارشناس مسائل بین الملل یادآور شد: اسناد بسیار زیادی وجود دارد که منافقین توسط دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل، فرانسه، آمریکا و سرویس‌های امنیتی کشورهای عربی با سرشبکه‌های داعش و القاعده ارتباط برقرار کرده‌اند و در ازای دریافت مبالغ مشخص اقدام به شنود مخابراتی ارتش سوریه و مستشاران ایرانی کرده بودند و همچنین مسئولیت شناسایی فرماندهان ایرانی و فرماندهان کلیدی سوریه را به عهده داشتند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06