افزایش ابتلا به سرطان روده بزرگ در جوانان


افزایش ابتلا به سرطان روده بزرگ در جوانان

مطالعه جدیدی در مورد روند اخیر ابتلا به سرطان روده بزرگ در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که میزان شیوع این سرطان در بین افراد زیر 50 سال در این کشور رو به افزایش است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این یافته‌ها هم‌چنین حاکیست احتمال بیشتری وجود دارد که تشخیص این سرطان در بزرگسالان جوان در مرحله پیشرفته بیماری صورت گیرد.

تحقیقات قبلی نیز نشان داده بوده که میزان ابتلا به این سرطان از دهه ۱۹۷۰ میلادی در افراد زیر ۵۰ سال افزایش یافته است اما در مطالعه اخیر، متخصصان دانشگاه تگزاس بر روند تازه شیوع سرطان روده میان بزرگسالان جوان متمرکز شده‌اند.

متخصصان با استفاده از داده های ثبت شده در پایگاه ملی سرطان آمریکا دریافته‌اند که ۱۲.۲ درصد از موارد تشخیص سرطان روده بزرگ در سال ۲۰۱۵ میلادی در این کشور مربوط به افراد زیر ۵۰ سال بوده که در مقایسه با آمار ۱۰ درصدی آن در سال ۲۰۰۴ میلادی افزایش داشته است.

یافته‌ها هم‌چنین حاکی از آن است که افزایش میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ در میان بزرگسالان جوانِ شهری در این کشور صورت گرفته است نه جوانان روستایی.

علاوه بر این پزشکان علائم بیماری پیشرفته را در بیش از نیمی از تشخیص‌های سرطان روده بزرگ در بزرگسالان جوان کشف کرده‌اند که در مقایسه با ۴۰ درصد در افراد بالای ۵۰ سال رقم بیشتری را نشان می‌دهد.

تشخیص سرطان روده بزرگ در بزرگسالان جوان در آمریکا در میان تمامی افراد با سطوح درآمد مختلف افزایش یافته است. با این حال بیشترین میزان تشخیص مربوط به قشر پردرآمدتر بوده است.

بدون در نظر گرفتن انواع سرطان پوست، سرطان روده بزرگ را می‌توان سومین سرطان شایع میان آمریکایی‌ها دانست. برآوردها حاکیست در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۴۵ هزار و ۶۰۰ نفر در این کشور به سرطان روده بزرگ مبتلا شده و از این میان ۵۱ هزار و ۲۰ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

با وجود افزایش میزان تشخیص ابتلا به سرطان روده بزرگ، تعداد قربانیان این سرطان در دهه‌های اخیر در آمریکا رو به کاهش هستند. امروزه بیش از یک میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند که از این بیماری بهبود یافته‌اند.

به اعتقاد متخصصان از علل احتمالی کاهش مرگ ومیرهای ناشی از سرطان روده بزرگ می‌توان به بهبود غربالگری و درمان این بیماری اشاره کرد. چرا که با بهبود غربالگری‌ها تشخیص سریع‌تر رخ داده و در نتیجه امکان موفقیت درمان‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

متخصصان توصیه می‌کنند افراد بالای ۴۵ سال که در معرض خطر بالای ابتلا به سرطان روده بزرگ قرار دارند به طور منظم غربالگری‌های این بیماری را انجام دهند. غربالگری باید شامل معاینه‌ای با استفاده از کولونوسکوپی یا یک آزمایش برای کشف نشانه‌های سرطان در نمونه‌های مدفوع باشد.

بنا بر گزارش سایت تخصصی مدیکال نیوز تودی، اگر چه علت دقیق افزایش میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ در جوانان آمریکایی هنوز مشخص نیست اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد که دگرگونی‌های باکتری‌های روده و افزایش شمار افراد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی می‌تواند در این امر موثر باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در