از افتتاح مرکز نیکوکاری تا رونمایی سند تحول در مسجد داودقلی زنجان


مسجد داودقلی زنجان به عنوان یکی از مساجد فعال در عرصه های فرهنگی و اجتماعی زنجان است که در راستای تحقق مسجد تراز اسلامی گام برمی دارد و این بار با راه اندازی مرکز نیکوکاری به فعالیت های خیرخواهانه خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، همایش میم مثل مسجد با حضور جمعی از مسئولان و فعالان مسجدی، مسجد داودقلی زنجان برگزار شد.

این همایش به منظور رونمایی از سند تحول مسجد، افتتاح مرکز نیکوکاری شمیم نرگس و رونمایی از اختراع دو جوان فعال این مسجد برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام بیگدلی نماینده ولی فقیه در سپاه استان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان و خیران، هیئت امنای مسجد واهالی مومن محله داود قلی هم حضور داشتند.

از افتتاح مرکز نیکوکاری تا رونمایی سند تحول در مسجد داودقلی زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در افتتاح این مرکز مسجد داود قلی را یکی از مساجد فعال وانقلابی زنجان برشمرد و گفت:این مسجد یکی از مساجد قدیمی واصیل زنجان می باشد، که در در طول دوران دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده و در حال حاضر نیزتعدادی از شهدا پرورش یافته همین مسجد است.

«هدایت صفری» هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری را ترویج وتوسعه فرهنگ انفاق، احسان نیکوکاری، سبقت درخیرات وهم افزایی در اقدامات نیکوکارانه عنوان کرد و گفت: بهره گیری از حضور، تخصص ومهارت خیران، تشکیل شبکه های محلی، صنفی و تخصصی، ایجاد ارتباط مناسب و منطقی بین نیازهای نیازمندان و توانمندی مردم از اهداف دیگر ایجاد مراکز نیکوکاری است.

صفری، نهاد مقدس کمیته امداد را زیر مجموعه ای از بیت ولایت ومعین دولت و تحت مدیریت هوشمندانه ولی فقیه زمان دانست و گفت: ویژگی بارز کمیته امداد به دور از تشریفات اداری و نهادی عمل کردن آن است.

از افتتاح مرکز نیکوکاری تا رونمایی سند تحول در مسجد داودقلی زنجان

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به آیات و روایات و تاکیدات فراوان در قرآن کریم مبنی بر رسیدگی به ایتام و نیازمندان گفت: در آیات متعدد قران کریم به رعایت حقوق ورسیدگی به حال ایتام سفارش فرموده وائمه اطهار(علیه السلام) شخصا به امور ایتام رسیدگی می کردند لذا وقتی ایمان در کنار عمل صالح قرار گیردحیات طیب رقم می خورد.

صفری به رفع مشکلات مردم از طریق مساجد اشاره کرد و ادامه داد:مسجد خانه خداست و فرهنگ ودین مردم در مسجد سامان می یابد و باایجاد مراکز نیکوکاری معیشت مردم نیز با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی وبا همت خیران با محوریت مساجد در خانه خدا سامان پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه 35 مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعالیت می کنند، گفت: در سال گذشته خیران بیش از 9 میلیارد و 200 میلیون تومان در قالب مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک کرده اند که تمامی کمک های جمع آوری شده توسط مراکز نیکوکاری به نیازمندان همان محلات هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان ادامه داد: برنامه ریزی شده است تا پایان سال 110مرکز نیکوکاری در استان زنجان افتتاح شود که تاکنون مجوز 53 مرکز صادر شده ودر چهار ماهه اول سال جاری بیش از 46 میلیارد از طریق مراکز نیکوکاری برای کمک به نیازمندان جمع آوری وتوزیع شده است.

صفری با تقدیرازهمراهی مردم خیر ونیکوکار استان در برنامه های کمیته امداد گفت: در سال گذشته مردم استان زنجان در بخش های مختلف مساعدت های خوبی را به امداد داشته اند بطوری که در حوزه اکرام ایتام میانگین سرانه ماهیانه ایتام به 481هزار تومان افزایش یافته است.

حجت الاسلام بیگدلی نماینده ولی فقیه در سپاه استان نیز مساجد را پایگاه مهم اسلام انقلاب دانست و گفت: در بدو اسلام تمامی کارهای مسلمانان در مسجد شکل می گرفت و در حال حاضر نیز بسیاری از اهداف انقلاب با همت وتلاش جوانان مومن ومعتقد در مساجد صورت می گیردکه نمونه بارز آن حضور مدافعان حرم در حفاظت از حرم اهل بیت (علیهم السلام) در نقاط مختلف است.

از افتتاح مرکز نیکوکاری تا رونمایی سند تحول در مسجد داودقلی زنجان

درپایان مراسم مرکز نیکوکاری شمیم نرگس مسجد داود قلی زنجان افتتاح وحجت الاسلام علی اصغر ولایتی به عنوان رئیس هیئت عامل مرکز معرفی شد.

در ادامه مراسم هم از سند تحول مسجد و دستگاه «شارژ پرتابل پرتو» که از اختراعات دو تن از جوانان متعهد و نخبه این مسجد بود، رونمایی شد.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرباز کوچک