فرش بلوچ از رنج تا گنج


فرش بلوچ از رنج تا گنج

تهران-ایرنا- نشست تخصصی و نمایشگاه میراث دست‌بافته‌های بلوچ با عنوان «فرش بلوچ؛ از رنج تا گنج»در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

تورج ژوله، پژوهشگرفرش وعضو کمیته تخصصی مرکز تحقیقات فرش دستباف ایران؛ ایمان زکریایی، پژوهشگرفرش و عضو هیئت‌علمی دانشگاه هنر اصفهان؛ و محمدکریم کاظمی‌قرایی، پژوهشگر نقوش فرش بلوچ و مجموعه‌دار در حوزه قالیچه‌های بلوچ؛ در این نشست سخنرانی می‌کنند.

نشست «فرش بلوچ؛ از رنج تا گنج»، روز سه‌شنبه 15 مردادماه 1398از ساعت 15:30 تا 17:30 در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر برگزار می‌شود و پس از آن، آیین گشایش نمایشگاهی از آثار فرش بلوچ برپا خواهدشد.

هنردوستان و پژوهشگران صنایع‌دستی می‌توانند برای حضور در این نشست به خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲، طبقه سوم، سالن همایش‌ها، مراجعه کنند. همچنین نمایشگاه «فرش بلوچ؛ از رنج تا گنج»تا 28 مردادماه 1398 از ساعت 10 تا 19 (به‌جز ایام تعطیل) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

فرش بلوچ از رنج تا گنج

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران با هدف پاسداری از میراث فرهنگی، هنر اسلامی‌ و ملی و پیشنهاد سیاست‌ها، راهبردها و دستیابی به آخرین یافته‌ها و نوآوری‌ها و نیز ارتقای فرهنگ اسلامی ‌برای مقابله با تهدیدهای فرهنگ مهاجم تاسیس شده است و پیشنهاد سیاست‌گذاری برای حفظ و توسعه هنر ملی و محلی، حمایت و تشویق پژوهش‌های بنیادی و پیگیری مطالعات و طرح‌های هنری در سطح ملی و برپایی نشست‌های سالیانه در زمینه‌های مختلف هنری بخشی از اهداف این مجموعه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی