نصب کنتور هوشمند برای همه مشترکان برق الزامی است


نصب کنتور هوشمند برای همه مشترکان برق الزامی است

نصب کنتور هوشمند برای همه مشترکان برق کشور، در همه بخش‌ها الزامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، هادی مدقق در گفتگو با رسانه ملی با اشاره به اینکه اجرای این طرح به منظور مدیریت مصرف برق در کشور است افزود: در مرحله نخست طرح ملی فهام (فرا سامانه هوشمند اندازه گیری مدیریت انرژی) بیش از ۴۰۰ کنتور هوشمند برای مشترکان بزرگ صنعتی، تجاری و کشاورزی نصب شده است.
وی با بیان اینکه هوشمند سازی صنعت برق در راستای تحول دیجیتال این صنعت اجرایی شده است ادامه داد: طرح ملی فهام در بخش نخست برای مشترکان دیماندی (مشترکین پرمصرف) بزرگ اجرا شد که نتایج بسیار قابل قبولی در بر داشته است.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با اشاره به مدیریت مصرف بیش از ۳ هزارمگاواتی در تابستان امسال گفت: در مرحله دوم این طرح، ​که از هفته گذشته شروع شده است مشترکان کمتر از ۳۰ کیلوولت با اولویت مشترکان ۳ فاز در بخش‌های تجاری صنعتی خانگی و کشاورزی این کنتور را دریافت خواهند کرد.
مدقق مشترکان تک فاز را مرحله بعدی نصب این کنتور‌ها دانست و افزود: در حوزه شبکه‌های توزیع، ​ در گذشته رصد مناسبی وجود نداشت که با نصب این کنتور‌ها پایش به درستی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در بخش نخست اجرای این طرح، ​ زیرساخت‌های لازم برای بومی سازی تولید کنتور انجام شده است گفت: هم اکنون طراحی و ساخت کنتور‌های هوشمند در داخل کشور انجام می‌شود ضمن اینکه علم تولید این کنتور‌ها در اختیار کشور‌های محدودی در جهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی