طرز تهیه حلوای رژیمی خانگی و بسیار خوشمزه


طرز تهیه حلوای رژیمی خانگی و بسیار خوشمزه

در این مطلب از آموزش پخت دسر و پیش غذا، طرز تهیه حلوای رژیمی را که با مواد اصلی آرد گندم، روغن زیتون، شیره انگور و گلاب تهیه می شود را آموزش خواهیم داد. برای یادگیری آن در ادامه همراه ما شوید. ضمن اینکه با دستور تهیه حلوای رژیمی در اینجا آشنا می شوید، پیشنهاد می کنیم، دستور پخت انواع حلوای نشاسته، حلوای آناناس و حلوای شیر معرفی شده در مطالب قبلی...

در این مطلب از آموزش پخت دسر و پیش غذا، طرز تهیه حلوای رژیمی را که با مواد اصلی آرد گندم، روغن زیتون، شیره انگور و گلاب تهیه می شود را آموزش خواهیم داد. برای یادگیری آن در ادامه همراه ما شوید.

ضمن اینکه با دستور تهیه حلوای رژیمی در اینجا آشنا می شوید، پیشنهاد می کنیم، دستور پخت انواع حلوای نشاسته، حلوای آناناس و حلوای شیر معرفی شده در مطالب قبلی نیز را فراگرفته و از خوردن یک دسر عالی و خوشمزه با دست پخت خودتان لذت ببرید.

طرز تهیه حلوای رژیمی خانگی و بسیار خوشمزه

مواد لازم

آرد گندم : ۳ قاشق غذاخوری (نصف پیمانه پلو پز) روغن زیتون : ۹ قاشق غذاخوری شیره انگور : یک چهارم لیوان آب : سه چهارم لیوان گلاب : ۲ قاشق غذا خوری عرق هل : یک قاشق سوپ خوری زعفران دم کرده : یک قاشق غذا خوری

طرز تهیه حلوای رژیمی

در ابتدا مقدار لازم آب و شیره که با گلاب، زعفران و هل معطر شده است را بر روی حرارت قرار دهید تا یک جوش کوچک بزند، سپس آن را درون یک لیوان بریزید و کنار بگذارید.

طرز تهیه حلوای رژیمی خانگی و بسیار خوشمزه
طرز تهیه حلوای رژیمی خانگی و بسیار خوشمزه

حال برای تهیه حلوای رژیمی، نصف پیمانه آرد گندم (می توانید به جای آرد گندم از آرد سنگک و یا آرد سفید استفاده کنید) را در داخل یک ظرف نسوز ریخته و آن را بدون روغن بر روی حرارت تفت دهید تا زمانی که رنگ آن به صورت قهوه ای کم رنگ در آید. سپس یک سوم پیمانه پلوپزی و یا ۹ قاشق روغن زیتون را به آرد اضافه کرده و سریع هم بزنید. شعله را کم کرده و مخلوط آرد و روغن را با حرارت ملایم در حدود ۱۵ دقیقه خوب تفت دهید.

طرز تهیه حلوای رژیمی خانگی و بسیار خوشمزه

در این مرحله از طرز تهیه حلوای رژیمی ، لیوان حاوی آب و شیره که قبلا آماده کرده ایم را به مخلوط آرد و روغن تفت داده اضافه کرده و بلافاصله هم بزنید، به طوری که تمام قسمت های آرد و روغن یکدست شده و با شیره مخلوط شود تا حلوای شما نرم شود. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که حلوا در وسط ظرف جمع شود.

طرز تهیه حلوای رژیمی خانگی و بسیار خوشمزه
سپس، شعله را خاموش کرده و حلوای آماده شده را در داخل یک پیش دستی بریزید و آن را متناسب با سلیقه تان تزیین کرده و سرو نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع حلوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق