تحلیل یک وبگاه خبری آمریکایی درباره سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ: آمریکا باید سیاست ریگان را پیش بگیرد تا یک گورباچف در ایران به قدرت برسد


تحلیل یک وبگاه خبری آمریکایی درباره سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ: آمریکا باید سیاست ریگان را پیش بگیرد تا یک گورباچف در ایران به قدرت برسد

د هیل تاکید دارد که سیاستمداران آمریکایی باید سیاست ریگانیسم را دنبال کنند تا به جای قدرت‌گیری بیشتر محافظه کاران، برخی رفورمیستها شبیه طرحی را که گورباچف در شوروی به اجرا گذاشت، در ایران به اجرا بگذارند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، کمپین "فشار حداکثری" دونالد ترامپ (رئیس جمهور ایالات متحده) و دولتش بر ایران مدتی است که به اجرا درآمده است. با این حال، شواهد نشان می‌دهد که این کمپین در پیشبرد اهداف خود شکست خورده است. رسانه‌های آمریکایی خود به این موضوع اذعان داشته و اخیرا طی مقالات مختلفی به آن پرداخته اند.

وبگاه خبری د هیل اخیرا مقاله ای را به قلم "ماریک ون پنن کمپف"( تحلیلگر سیاسی و عضو پایگاه امنیت ملی آمریکا و فعال در دولت اوباما) نوشته و در آن به این مساله پرداخته است که سیاستهای ترامپ به هیچ وجه در مورد ایران جواب نداده است. نویسنده در این مقاله تاکید دارد که ترامپ بعد از خروج از برجام، عملا عرصه سیاسی را به ایران باخته است. چرا که هدف این خروج این بود که ایران تسلیحات خود را جمع کند و مجددا برای یک توافق بهتر پای میز مذاکره بنشیند اما این اتفاق نیفتاد. مقام معظم رهبری و مقامات ایران هر گونه گفتگوی مجدد بر سر برجام یا مسائل هسته ای را ممنوع کردند. بعد از آن هم ایران شروع کرد به فعالیت مجددا هسته ای و بازگشت گام به گام به شرایط قبل از برجام.

د هیل در ادامه مقاله تاکید دارد که تحت شرایط برجام، آمریکا و اسرائیل تا حدی در امان بودند اما اکنون نه تنها شرایط به هم ریخته است بلکه متحدان اروپایی آمریکا هم به علت فعالیتهای خودسرانه ترامپ او را متهم کرده و تا حدی در مورد ایران راه خود را از آمریکا جدا کرده اند.

ترامپ به برجام بازگردد

نویسنده مقاله د هیل در ادامه پیشنهاد می‌دهد برای جبران این سیاست اشتباه، ایالات متحده آمریکا هر چه سریعتر به برجام بازگردد تا بتواند از این طریق شرایط را سامان بخشیده و آمریکا و متحدان منطقه ایش مثل اسرائیل را آرام نگه دارد. نویسنده مدعی است ایران طرحی برای بازگشت به شرایط هسته ای یا توقف آن در صورت برداشته شدن همه تحریمها داده است؛ این طرح بهترین زمان برای ترامپ است که با پذیرش آن به برجام بازگردد.

د هیل در ادامه تاکید دارد که یکی از اهداف آمریکا این بود که از متحدانش در منطقه خاورمیانه در مقابل ایران محافظت کند. اما اقدامات اخیر ترامپ باعث شد که ایران در منطقه فعال تر شده و خطر بیشتری برای رژیم صهیونیستی و آل سعود داشته باشد. د هیل تاکید دارد که خروج آمریکا از برجام و افزایش سطح تنش در منطقه باعث این تشدید شد و راه حل مناسب برای آمریکا کاهش سطح اختلاف و تنش با ایران است. د هیل معتقد است آمریکا باید سیاست ریگان مبنی بر پیشبرد سیاست اعتدال بین طرفین (ایران و عربستان و رژیم صهیونیستی) را در پیش بگیرد و با سیاستمداران اعتدال گرا در ایران سطح تماس بیشتری داشته باشد.

سیاست ریگان و تلاش برای ایجاد یک گورباچف در ایران

وبگاه خبری آمریکایی در انتها تاکید دارد که یکی از اهداف کمپین حداکثری این بود که حکومت ایران را تغییر داده یا به سمت خود جذب کند. اکنون اما با پیشبرد سیاستهای غلط ایالات متحده، محافظه کاران و مخالفان آمریکا قدرت و محبوبیت بیشتری به دست آورده اند و روز به روز هم قدرت بیشتری می‌گیرند. تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران هم در ایجاد این تنفر تاثیر بیشتری داشته است.

نویسنده مقاله مدعی است آمریکا برای پیشبرد اهدافش باید به جای تقابل و تحریم، باید ژست ایران دوستانه بیشتری بگیرد و از اصلاح طلبان داخلی حمایت کند. د هیل تاکید دارد که اکنون زمانی است که سیاستمداران آمریکایی باید سیاست ریگانیسم را دنبال کنند تا به جای قدرت گیری بیشتر محافظه کاران در داخل، برخی رفورمیستها به عنوان کاتالیزور عمل کرده و شبیه طرحی را که گورباچف در شوروی به اجرا گذاشت، در ایران به اجرا بگذارند.

منبع:خبرفوری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق