خطوط تله‌سیژ و تله‌کابین در کشور توسعه می‌یابد


خطوط تله‌سیژ و تله‌کابین در کشور توسعه می‌یابد

اردبیل _ ایرنا _ مشاور طرح تله‌سیژ اندبیل خلخال گفت: چندین طرح جدید تله‌سیژ و تله‌کابین به جمع خطوط قبلی این تجهیزات رفاهی و تفریحی گردشگری در مناطق مختلف کشور اضافه می‌شود.

به گزارش ایرنا ، سیدعلی شکرابی روز دوشنبه در بازدید از محل نصب تجهیزات تله‌سیژ تفرجگاه اندبیل خلخال افزود: در حال حاضر ۳۵ خط تله‌سیژ و تله‌کابین با اهداف گردشگری تابستانی و زمستانی در مناطق مختلف کشور از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کنند.

وی از فعالیت ۱۱ خط تله‌سیژ در تهران ، ۲ خط در همدان ،یک خط در اصفهان ،یک خط در آلوارس سرعین اردبیل ، یک خط در شیراز ، یک خط در شهمیرزاد سمنان و یک خط در قزوین به عنوان خطوط فعال در کشور یاد کرد و گفت: با نصب و راه‌اندازی چند خطوط جدید از جمله خط تله‌سیژ تفرجگاه اندبیل تعداد تله سیژهای کشور به ۲۲ خط می‌رسد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۶ خط تله‌کابین در تهران ، ۲ خط در نمک آبرود چالوس ، یک خط در لاهیجان ، یک خط در همدان ، یک خط در شیراز و یک خط در اصفهان فعال بوده و خطوط در حال نصب و راه‌اندازی تله‌کابین‌های کرمان ،لنگرود و کیش بزودی به جمع خطوط فعال اضافه خواهند شد.

او با بیان اینکه راه‌اندازی خطوط تله‌سیژ و تله‌کابین در مناطق مختلف کشور بر اساس نیازهای گردشگری و نوع و نحوه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت می گیرد، به هزینه‌های بسیار بالای خرید تجهیزات این امکانات تفریحی از کشورهای خارجی و مشکلات مربوط به اعمال تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی اقتصادی کشور راه‌اندازی خطوط تله‌سیژ متوسط نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال و تله کابین ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

شکرابی همچنین گفت: تجهیزات تله‌سیژ اندبیل خلخال پیش از این از کشور اتریش و سازنده این تجهیزات خریداری شده و فروشنده خارجی طرف قرارداد بر انتقال تجهیزات این کشور به ایران اصرار دارد که برای تحقق این امر و انتقال تجهیزات خریداری شده به خلخال تلاش می‌شود.

او اظهار کرد: با توجه به جانمایی پایه‌های تله‌سیژ اندبیل و واگذاری زمین از سوی اداره منابع طبیعی راه اندازی تجهیزات تله‌سیژ در این محل بسته به نحوه کار سرمایه‌گذار جدید بخش خصوصی و نوع همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان خلخال دارد.

به گفته وی ، در حالی که پیش از این تجهیزات تله‌کابین اندبیل پس از سال‌ها خاک خوردن در یکی از انبارهای رو باز شهرداری خلخال به مرکز استان عودت داده شد این امکانات غیرقابل قبول مسئولان وقت این شهرستان هم‌اکنون در حال نصب و راه‌اندازی در شهرستان یاسوج است.

او افزود: پیش از این قرار بود خط تله‌اسکی اندبیل تنها با هدف‌گذاری استفاده زمستانی و اسکی راه‌اندازی شود ولی با نصب و راه‌اندازی تله‌سیژ در این محل زمینه برای استفاده تمام فصول گردشگران از این تجهیزات رفاهی و تفریحی گردشگری در این منطقه زیبا و جنگلی استان اردبیل فراهم خواهد شد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


برای داشتن عمر سالم و طولانی از میوه‌ها و سبزیجات غافل نشوید