شأن و منزلت واژه استاد باید به جایگاه خود برگردد


شأن و منزلت واژه استاد باید به جایگاه خود برگردد

آقامیری گفت: امروزه واژه استادی جایگاه خود را از دست داده است لذا دانشگاه هنرهای ایرانی اسلامی استاد فرشچیان به دنبال بازیابی جایگاه شأن و منزلت استاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «محمود باقر آقامیری» در مراسم «روز باز» دانشگاه هنرهای ایرانی اسلامی محمود فرشچیان که در محل این دانشگاه برگزار شد، گفت: امروزه متاسفانه شاهد این هستیم که عنوان استادی ارزش خود را از دست داده است و نیازمند این هستیم تا شأن و منزلت این واژه به جای خود بازگردد.

استاد دانشگاه هنرهای ایرانی اسلامی محمود فرشچیان افزود: امروزه شاهد این هستیم که ارزش یابی هنری در رشته نگارگری توسط سازمان میراث فرهنگی صورت می گیرد در حالی که افرادی که این ارزش گذاری را انجام می دهند نه صلاحیت آن را دارند و نه سواد آن را.

وی افزود: امروزه دانشگاه های ایران در حوزه تدریس نقاشی بسیار ضعیف هستند به خصوص در رشته طراحی که گاها آموزش طراحی در این دانشگاه ها به انحراف کشیده شده است.

آقامیری افزود: ایران سمبل و مرکزیت تمام کشورهای اسلامی می باشد و تمام فعالیت های ایران را الگوبرداری می کنند لذا راه اندازی این دانشگاه نه تنها برای ایران بلکه در منطقه می تواند حائز اهمیت باشد.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا