فرماندار خاش: لازمه تامین امنیت مشارکت گسترده اقشار جامعه است


فرماندار خاش: لازمه تامین امنیت مشارکت گسترده اقشار جامعه است

زاهدان - ایرنا - فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: امنیت پایدار با مشارکت گسترده اقشار مختلف جامعه بویژه علما، بزرگان و معتمدان و بهره گرفتن مناسب از ظرفیت های اجتماعی محقق می شود.

صاحب‌گل صالحی روز دوشنبه در نشست مشترک علما و سران قبائل و طوائف و معتمدان خاش با تاکید بر حفظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم در جامعه تصریح کرد: زیرساخت و عامل اصلی تسکین آرامش و تحقق آرمانهای مردم و مسئولان تامین امنیت است.
وی افزود: انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته دستاوردهای ارزشمندی را برای مردم به ارمغان آورده، که یکی از این دستاوردها امنیت و ثبات بوده زیرا تامین امنیت از اهداف مهم شکل گیری نظام اسلامی است.
فرماندار خاش تاکید کرد: ناامنی در جاده‌ها، شهرها و روستاها و تعرض به افراد بیگناه مانند مسافران و کودکان را هیچ عقل سالمی نمی پذیرد.
وی اظهار داشت: مسئولان در دولت موظف شده اند کار کنند تا توسعه و آبادانی برای هر منطقه به ارمغان آید؛ از علما، بزرگان و معتمدان نیز انتظار است کمک کنند تا امنیت پایدار شکل بگیرد.
صالحی ادامه داد: همه ما نسبت به حقوق مردم مسئول هستیم و باید تلاش کنیم در گستره ۲۱ هزار کیلومترمربعی این شهرستان در شهر، بخش‌ها و ۱۴۰۰ روستا امنیت حاکم شود و تحقق این مهم بطور قطع نیازمند همت و اراده همگانی است.

فرماندار خاش گفت: وظیفه مهم دولت تلاش برای ایجاد اشتغال، فراهم کردن زیرساخت‌ها و اعطای تسهیلات است لذا همگان کمک کنند تا از ظرفیتهای کشاورزی، دامداری، صنایع و معادن و فراگیری آموزشهای فنی و مهارتی و علم آموزی به خوبی بهره برداری شود زیرا اشتغال و درآمد تنها در حمل سوخت و قاچاق انسان و موادمخدر نیست.
وی با تاکید بر تشکیل کارگروه‌های امنیتی، اجتماعی و اقتصادی و صلح طوایف در جامعه افزود: افرادی که اقدام به حمل سوخت و کالا می کنند باید از فرار کردن هنگام مواجه شدن با ماموران انتظامی و تردد با سرعت بالا در جاده‌ها پرهیز کنند زیرا اراده دولت و نظام برخورد با آنان نیست، ولی انتظار می رود خودروهای بدون پلاک و یا پلاک مخدوش در جاده‌ها رفت و آمد نکنند و حرکت با سرعت مطمئن و رعایت ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی مانع آسیب رسیدن به انسان و دیگران می شود.
فرماندار خاش اهمیت بیان خدمات نظام ، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی همچون طلاق، پرهیز از تیراندازی در مراسم ازدواج، مشارکت طوایف در ساخت و تجهیز مدارس، پیشگیری از بیماری تالاسمی و ترویج فرهنگ اهدای خون از طریق تریبونهای نماز جمعه و اجتماعهای بزرگ در جامعه را متذکر شد و گفت: نظام اسلامی به مردم منطقه اعتماد کرده بطوریکه انتصاب یازده فرماندار بلوچ و اهل سنت، بخشداران، معاونان فرمانداران و مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف نتیجه همین اعتماد است.
صالحی بر ضرورت حفظ اموال بیتالمال و سرمایههای اجتماعی و پیشگیری از سرقت کابلها و ترانسهای برق و تجهیزات مخابراتی تاکید کرد و گفت: نقش علما و معتمدان برای تامین امنیت و کاهش دادن آسیب های اجتماعی ارزشمند و سازنده است.
وی بیان کرد: توسعه و رشد و آبادانی منطقه و استان با تامین امنیت میسر بوده و برای حفظ امنیت تلاش ها، تعامل و همکاری همه جانبه اقشار مختلف مردم با دولت، حوزه قضایی و امنیتی و انتظامی ضروری است.
فرماندار خاش اظهار داشت: در ارکان نظام اسلامی و دولت اقدامات ارزشمندی برای کاهش دادن مشکلات صورت گرفته و همچنان در حال انجام است.
حجت الاسلام غلام رضا دهقان امام جمعه، مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت، مولوی محمدعثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد جامع الخلیل، مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه مسجد امام حسین اهل سنت و مولوی یعقوب حسین بر رابط نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت، شماری از بزرگان و معتمدان خاش نیز در سخنانی ضمن تجلیل از خدمات نظام اسلامی و دولت به مردم منطقه، اهمیت حفظ امنیت را با کمک مردم یادآوری و تاکید کردند: بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها ریشه در فقر و بیکاری و ضعف های اقتصادی و معیشتی افراد جامعه دارد که لازم است دولت برای حل این معضلات تدبیر کند.
در این نشست بر ضرورت تشکیل کارگروه‌های اقتصادی و توسعهای، امنیتی و صلح طوائف، دستگیری و تحویل سارقان و افراد قاتل در طوائف با پیگیری فوری علما و بزرگان بحث و تبادل نظر شد و شماری از علما بر اهمیت اجرای صحیح قانون و جلوگیری از تیراندازی‌ها تاکید کردند.

۷۳۱۰ **۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی