مسجدی که طلوع خورشید را می‌بیند


مسجدی که طلوع خورشید را می‌بیند

امام‌جماعت مسجد سیدسجاد(ع) با بیان‌اینکه مساجد خانه های قرآن هستند، گفت: از حدود 10 سال پیش برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم پس از اقامه نماز جماعت صبح در مسجد سید سجاد (ع) اجرا شد و در پی استقبال مردم ادامه یافت.

حجت ‌الاسلام «نصرت الله هاتفی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه متاسفانه اکثر مساجد کشورمان صبح ها فعالیتی ندارند، اظهار کرد: درصد ناچیزی از مساجد صبح ها فعال هستند البته در آنها نیز بلافاصه بعد از اقامه نماز جماعت صبح بسته می شود درحالی که چنین وضعیتی اصلا زیبنده جامعه اسلامی نیست.

امام جماعت مسجد سید سجاد (ع) با بیان اینکه طبق روایات، مساجد خانه های قرآن هستند، تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) در این باره فرمودند: «انِّما نُصِبَتِ المساجدُ للقرآن: همانا مسجدها برای (خواندن، آموختن و ترویج) قرآن برپا شده اند.»

وی افزود: همین وضعیت در مسجد سید سجاد(ع) نیز وجود داشت به طوری که خادم بلافاصله پس از اقامه نماز در را می بست و عده ای از بندگان خدا که به امید اقامه نماز در مسجد سید سجاد (ع) از منازلشان خارج می شدند با در بسته آن روبرو می شدند. لذا به فکر اصلاح این وضعیت برآمدیم.

حجت الاسلام هاتفی در ادامه بیان کرد: لذا از حدود 10 سال پیش تصمیم گرفتیم برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم را پس از اقامه نماز جماعت صبح در مسجد سید سجاد (ع) اجرا کنیم که چون با استقبال روبرو شد همچنان ادامه دارد. درِ این مسجد صبح ها تا 20 دقیقه پس از طلوع آفتاب نیز باز است و آقای مظفری، مربی قرآن، مسئولیت اداره جلسه را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: ما این رویکرد را در برای نوبت های ظهر و شب نیز داریم به این معنا که در حالی که بیشتر مساجد بعد از اقامه نماز غیرفعال می شوند، مسجد سید سجاد (ع) چند ساعت بعد از اقامه نمازهای عصر و عشاء نیز فعال و پذیرای اهالی خود و عموم مردم است.

امام جماعت مسجد سید سجاد (ع) در ادامه گفت: آیت الله «غلامرضا صلواتی» که از ائمه جماعات در حرم مطهر امام رضا (ع) است، زمانی با مشاهده رویکرد «مسجد برقرار» در مسجد سید سجاد (ع) به بنده گفت: مسجد شما از نظر اجرای فعالیت های فرهنگی به ویژه در حوزه قرآنی جزو نوادر کشورمان است.

وی در ادامه با ابراز تاسف از کمبود برامه های متنوع و جذاب و آموزنده در بسیاری از مساجد کشورمان، بیان کرد: هدف اصلی ما باید جذب مردم به مسجد از طریق قرآن و اهل بیت(ع) باشد درحالی که این رویکرد، گاهی جای خود را با مباحث سیاسی و دفاع از برخی جریان های سیاسی می دهد. اگر مساجد به کارکردهای اصلی خود برگردند آنگاه حتما نماز صبح در تمام مساجد به جماعت اقامه می شود.

یادآور می شود، مسجد سید سجاد (ع) در بزرگراه رسالت، خیابان بنی هاشم جنوبی (شهید حاجی پور) و اقع شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش