درسل، مایلکل فلپس جدید در آمریکا


درسل، مایلکل فلپس جدید در آمریکا

شناگر 22 ساله آمریکایی مانند مایکل فلپس در رقابت‌های جهانی می‌درخشد و آمریکا خیلی زود جایگزینی برای قهرمان المپیک خود پیدا کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، پس از این که مایکل فلپس (برنده ۲۸ مدال المپیک) با پایان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو از ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرد کمتر کسی تصور می‌کرد آمریکا به سرعت یک جایگزین در سطح او پیدا کند. کائلب درسل که شانزدهم آگوست ۲۳ ساله می‌شود و فلپس را در کسب مدال طلای المپیک ریو در شنای ۴ در۱۰۰ متر آزاد همراهی کرد به یک ستاره بزرگ در جهان شنا تبدیل شده است. شناگر آمریکایی در مسابقات جهانی گوانگ‌ژو ۸ مدال (۶ طلا و ۲ نقره) به دست آورد. او در ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد، ۱۰۰متر پروانه، ۴ در ۱۰۰ متر آزاد مردان و میکس مدال طلا را بر گردن آویخت.

درسل پیش از این توانسته بود هفت مدال طلا در بازی‌های جهانی ۲۰۱۷ بوداپست به دست آورد و به رکورد هفت قهرمانی فلپس در بازی‌های جهانی ۲۰۰۷ ملبورن برسد. در آن بازی‌ها درسل در ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر پروانه، ۴ در۱۰۰ متر آزاد و ۴ در ۱۰۰ متر امدادی مردان و ۴ در ۱۰۰ متر آزاد و امدادی میکس عنوان قهرمانی را کسب کرد.

درسل مانند فلپس در ماده پروانه قدرتمند است و در گوانگژو نشان داد می‌تواند از قهرمان المپیک پیشی بگیرد. شناگر آمریکایی در ۱۰۰ متر پروانه رکورد جهانی ۴۹.۵۰ ثانیه را به ثبت رساند و توانست رکورد فلپس در سال ۲۰۰۹ در رم بشکند. فلپس توانسته بود رکورد ۴۹.۸۲ ثانیه را ثبت کند.

آمار درسل ترسناک است. این در حالی است که کمتر از یک سال دیگر المپیک توکیو آغاز می‌شود و او می‌تواند به درخشش ادامه دهد. درسل فرصت دارد رکورد هشت مدال طلای المپیک فلپس را در ۲۰۰۸ پکن بشکند. شناگر ۲۲ ساله می‌خواهد تشنگی‌اش را برای کسب مدال‌های طلا المپیک پس از درخشش در رقابت‌های جهانی بوداپست و گوانگ ژو نشان دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شنا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر