اختاپوس غول‌پیکر اقیانوس آرام؛ بزرگترین گونه اختاپوس | فیلم


اختاپوس عظیم الجثه اقیانوس آرام هرروز بزرگ‌تر می‌شود و طول عمر آن بیشتر از دیگر گونه‌های اختاپوس است.یکی از نمونه‌های این اختاپوس 9٫1 متر طول و 272 کیلوگرم وزن دارد. اما متوسط سایز این گونه پنج متر با وزن متوسط 50 کیلو است.این اختاپوس‌ها تقریبا چهار سال زندگی می‌کنند و هم ماده‌ها و هم نرها بعد از به دنیا آمدن نوزادانشان می‌میرند. ماده‌ها از...

اختاپوس عظیم الجثه اقیانوس آرام هرروز بزرگ‌تر می‌شود و طول عمر آن بیشتر از دیگر گونه‌های اختاپوس است.یکی از نمونه‌های این اختاپوس ۹٫۱ متر طول و ۲۷۲ کیلوگرم وزن دارد. اما متوسط سایز این گونه پنج متر با وزن متوسط ۵۰ کیلو است.این اختاپوس‌ها تقریبا چهار سال زندگی می‌کنند و هم ماده‌ها و هم نرها بعد از به دنیا آمدن نوزادانشان می‌میرند. ماده‌ها از تخم‌هایشان به اندازه کافی نگه‌داری و مراقبت می‌کنند اما به دلیل نخوردن غذا در طول ماه‌های مراقبت از تخم‌ها، بلافاصله پس از تولد نوزادان می‌میرند.

اختاپوس‌های عظیم الجثه سرهای بزرگی دارند و عموماً به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز هستند. مانند دیگر اختاپوس‌های هم خانواده خود از سلول‌های رنگ‌ دانه‌ای برای تغییر رنگ استفاده می‌کنند و به راحتی با مرجان‌های طرح‌دار و گیاهان و صخره‌ها هم‌رنگ می‌شوند.این گونه از اختاپوس‌ها شبانه به شکار می‌روند و از میگوها، خرچنگ‌ها و ماهی‌ها تغذیه می‌کنند، به کوسه ماهی‌ها نیز حمله کرده و از دهان منقار مانند آن‌ها برای بریدن و پاره کردن گوشت حیوانات استفاده می‌کنند.آن‌ها در مسیر آب‌های معتدل اقبانوس آرام از کالیفرنیای جنوبی به آلاسکا، از غرب به جزایر آلوشن و ژاپن حرکت می‌کنند.

(۱۱۴۱)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا