خانه مطبوعات خراسان رضوی به بازداشت خبرنگار روزنامه خراسان واکنش نشان داد


خانه مطبوعات خراسان رضوی به بازداشت خبرنگار روزنامه خراسان واکنش نشان داد

مشهد- ایرنا- خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای به بازداشت زهره بهبودی خبرنگار روزنامه خراسان در شهرستان کلات واکنش نشان داد.

به گزارش روز دوشنبه خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی در این اطلاعیه آمده است: این نهاد به دنبال اقدام کم سابقه بازداشت یک خانم خبرنگار و فعال رسانه ای در شهرستان کلات به دلیل شکایت پزشکی قانونی این شهرستان و انتقال وی به زندان وکیل آباد مشهد از اولین ساعات این اتفاق، پیگیری هایی را از طریق مراجع قانونی از جمله استانداری و دادگستری استان به انجام رساند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی به عنوان نماینده اصحاب رسانه انتظار دارد مقامات قضایی استان با لحاظ جایگاه خبرنگار و جلوگیری از تضعیف این جایگاه ابتدا با فراهم ساختن زمینه آزادی این خبرنگار تا رسیدگی قانونی به پرونده او از اصل موضوع که همانا آزادی مسئولانه و قانونی رسانه هاست حمایت کنند.

در این بیانیه تصریح شده است: بدیهی است در صورتی که اتهام این خبرنگار، مطبوعاتی تلقی شود می بایست بر اساس قانون مطبوعات و در محاکم ذیصلاح و با حضور هیات منصفه به آن رسیدگی شود.

زهره بهبودی خبرنگار حق التحریر روزنامه خراسان در شهرستان کلات است که پس از انتشار مطالبی در انتقاد از وضعیت پزشکی قانونی این شهرستان ظهر شنبه این هفته به مرجع قضایی این شهرستان احضار و قرار بازداشت برای وی صادر و به رغم تلاش خانواده اش برای تامین وثیقه به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

شهرستان ۳۷ هزار نفری کلات در ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

۳۰۲۷/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج