استاندار مازندران گفت: بوم گردی ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران است و در روستاهای استان مازندران ظرفیت خوبی در این بخش داریم که باید در این زمینه برنامه ریزی های خوبی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، احمد حسین زادگان در در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشور برگزار شد اظهار داشت: شهر رامسر شهرت جهانی در بحث گردشگری دارد و جاذبه های طبیعی آن موجب شده این شهر مقصد گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی ادامه داد: گردشگری زمانی به توسعه می‌رسد که مسئولان و جوامع محلی باهم حرکت کنند.

حسین زادگان بیان داشت: سفیر اتریش ۳۸۰ کیلومتر سواحل مازندران را بسیار زیبا دانست که برایم جای تعجب بود و این نشان می‌دهد انتظارات ما بسیار زیاد است.

وی گفت: بوم گردی ظرفیت مهم روستا‌های مازندران است که مورد حمایت رییس سازمان نیز است و انتظار داریم اجلاس بین المللی این حوزه در مازندران برگزار شود.

استاندار مازندران پیوست گردشگری در پروژه‌های مختلف استان را بسیار مهم برشمرد و گفت: گردشگری مذهبی با توجه به وجود بیشترین امامزاده‌ها در مازندران میتواند رونق بگیرد.

وی افزود: تلقی کردن بافت‌های با ارزش به بافت فرسوده ظلم به میراث است و باید این بافت‌های با ارزش را با معمای سنتی خود که با فرهنگ و سنن ما گره خورده حفظ کرد.

حسین زادگان به حوزه گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت: ایجاد اسکله تخریب دریا نیست بلکه توجه به دریا است.

وی افزود: اجلاس صدا و سیمای کشور‌های عضو اکو به میزبانی رامسر به زودی برگزار خواهد شد که در کنار آن نمایشگاه صنایع دستی را جهت تبلیغ این بخش برگزار خواهد شد.

حسین زادگان گفت: صفی آباد‌های زیادی در مازندران وجود دارد که میتواند با یک دستور آزاد و در اختیار مردم قرار بگیرند.

استاندار مازندران در پایان به باغ ۳۳ هکتاری رامسر اشاره کرد و گفت: رفع مشکل این باغ مطالبه مردمی است و باید با مجوزات و دستورات لازم سازمان هرچه سریع‌تر رفع شود.