آلپینا بیش از 50 سال است که محصولات ب ام و را به چهار چرخ هایی خاص و سفارشی تبدیل میکند. آنها در این کار بسیار متبحر هستند و در تیونینگ محصولات باواریایی ها شهرتی جهانی کسب کردهاند.
پروژههای آلپینا از نظر ظاهری خیلی توی چشم نیست اما طرفداران فوراً متوجه تغییرات اعمال شده میشوند. البته این B7 به خاطر رنگ بدنهی بسیار متمایز خود با نام سبز نعنایی جلبتوجه میکند. این رنگ بیشتر مناسب خودروهای کمیاب و سوپر اسپورت بوده و برای سدان پرچمداری که با آئودی A8 و مرسدس بنز S کلاس شاخبهشاخ میشود خیلی جذاب نیست. البته حاصل کار خودرویی است که کلیشهها را کنار گذاشته و این در حالی است که شاید برخی از آن خوششان نیاید.
در حقیقت رنگ بدنهی این B7 پیش از فیس لیفت متمایزترین ویژگی آن است. باقی موارد شامل رینگهای چند پرهی آلیاژی و دیگر تغییرات مرسوم هستند. متأسفانه نه آلپینا و نه ب ام و نیویورک که این تصاویر را منتشر کرده کابین را به ما نشان نداده و نمیدانیم که پوشش چرم بکار رفته چه نوعی است.
از آنجایی که ب ام و بارها و بارها اعلام کرده خبری از M7 نخواهد بود بنابراین آلپینا B7 نزدیکترین خودرو به چنین چیزی است چراکه پیشرانهی 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی آن قدرت 600 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری دارد. این نیرو از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک به هر چهار گوشه خودرو فرستاده شده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.6 ثانیهای و حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعتی ایجاد میکند.
نظر شما دربارهی این خودرو چیست؟ چنین رنگی را دوست دارید یا رنگهایی با جلبتوجه کمتر را ترجیح میدهید؟