رئیس سازمان بسیج مستضعفین از احداث و تعمیر ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی استان های معین در استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه بازدید از روستای سیل زده چم مهر در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر از احداث و تعمیر ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی استان های معین در استان لرستان خبر داد و گفت: احداث و تعمیر این تعداد واحدهای تخریب شده از سیل با همکاری ادارات مسئول و بنیاد مسکن استان های معین استان لرستان به خوبی آغاز و در حال انجام است.

وی افزود: در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب شده از سیل برای بازسازی در سامانه عمران اجتماعی به زودی ثبت می شود که تاکنون اطلاعات هفت هزار واحد تخریبی و تعمیری در این سامانه بارگذاری شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: این سامانه در راستای کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده با بهره گیری از فناوری روز دنیا برای کمک گروه های جهادی و خیرین در سازمان بسیج سازندگی کشور ایجاد شده که امروز در استان لرستان راه اندازی شد.

سردار سلیمانی افزود: خیران و هر فرد که تمایل به کمک به سیل زدگان در راستای احداث و تعمیر واحدهای مسکونی تخریب شده از سیل را دارد می تواند واحد خود را در هر استان، شهر و روستا انتخاب و کمک خود را واریز و تا تکمیل آن واحد بر روند بازسازی و پیشرفت فیزیکی آن نظارت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱۲ واحد از واحدهای تعمیراتی در لرستان تکمیل و تحویل صاحبان آن شده و تعمیر سایر این واحدها در دست اقدام است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تعمیرات منازل سیل زده تا پایان شهریورماه سال جاری و کار واحدهای احداثی تا پایان آذر به پایان می رسد و این واحدهای آماده شده در هفته بسیج تحویل مالکان خواهد شد.

سردار سلیمانی گفت: در مجموع احداث و تعمیر ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب شده از سیل در استان های لرستان، خوزستان، گلستان و سایر استان های کشور از سوی بسیج سازندگی در دست اقدام است.

وی افزود: روند کار واحدهای احداثی در روستای سیل زده «چم مهر» پلدختر توسط سپاه، بنیاد مسکن و سایر دستگاه های استان سمنان و بنیاد مسکن اصفهان در حال انجام است و به خوبی پیش می رود.