فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه برای کاهش آلودگی هوا


پورفتح‌الله گفت: فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه، باعث کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرهای تهران می‌شود.

فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه برای کاهش آلودگی هوابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، استفاده از دوچرخه در بین مردم کشورهای دنیا به خوبی فرهنگ‌سازی شده است و نامگذاری سه شنبه به نام روز بدون خودرو می‌تواند ترویج استفاده از دوچرخه و افزایش فعالیت فیزیکی را در بین مردم نهادینه کند. امروز حناچی، شهردار تهران به همراه مدیر عامل سازمان انتقال خون استان تهران در روز سه‌شنبه‌های بدون خودرو، پس طی کردن مسافتی با دوچرخه به سازمان انتقال خون رفت و از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کردند.

علی اکبر پورفتح‌الله، مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه، باعث کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرهای تهران می‌شود و من معتقدم که دوچرخه‌سواری در روز سه‌شنبه‌های بدون خودرو می تواند به عنوان یک حرکت نمادین، فرهنگ استفاده از دوچرخه و افزایش میزان ساعت فعالیت‌های فیزیکی مردم را افزایش دهد.

وی ادامه داد: فرهنگ اهدای خون در جامعه باید ارتقا پیدا کند و این کار با انجام حرکتهای نمادین امکان پذیر است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: جوانان وقت بیشتری به فعالیتهای فیزیکی و به خصوص دوچرخه سواری بگذارند تا دوران میانسالی و حتی سالمندی سالمی را سپری کنند.

بیشتر بخوانید: آمار مصرف دخانیات در ایران/ ۲۳ درصد مردان تنباکو مصرف می‌کنند

محمد احمدی، دوچرخه سوار شرکت کننده در طرح سه شنبه‌های بدون خودرو گفت: من از بچگی علاقه زیادی به دوچرخه داشتم و همیشه این وسیله ورزشی جایزه نمره‌های خوبم در دوران تحصیل بود.

وی ادامه داد: دوچرخه سواری به من آرامش خاصی می‌دهد، به همین دلیل در طول دوچرخه سواری من برنامه‌های زندگی‌ام را مرور می‌کنم.

احمدی تأکید کرد: من به جوانان همسن خودم توصیه می‌کنم که به ورزش دوچرخه سواری روی بیاورند زیرا این کار باعث آرامش روح و افزایش میزان سلامت جسم می‌شود.

حسین گروسی، دیگر دوچرخه سوار شرکت‌کننده در طرح سه شنبه‌های بدون خودرو گفت: امروزه آلودگی هوا در کلان‌شهرهای کشور به دلیل استفاده بی مورد از خودروهای شخصی بالا رفته است و من معتقدم که استفاده از دوچرخه و ترویج فرهنگ آن می‌توان باعث پاکسازی شدن هوای کلان‌شهرها شود.

وی ادامه داد: دوچرخه سواری باعث تقویت عضلات بدن می‌شود و دوران پیری و سالخوردگی را به تعویق می‌اندازد.

گروسی افزود: حرکت ما به سمت سازمان انتقال خون این مسئله را بازگو می‌کند که بیماران نیاز مبرمی به خون و فرآورده‌های خونی دارند و تمام افراد توانمند باید این کار خیر و خداپسندانه را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

وی یادآوری کرد: اهدای خون به نوعی تضمین‌کننده سلامت افراد است و من به تمام جوانان کشور توصیه میکنم که از این کار خیر غافل نشوند.

انتهای پیام /

لزوم ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند