افتتاح همزمان 43 اقامتگاه بوم گردی مازندران در تنکابن


افتتاح همزمان 43 اقامتگاه بوم گردی مازندران در تنکابن

نوشهر – ایرنا - 43 اقامتگاه بوم گردی استان مازندران امروز سه شنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان تنکابن و برگزاری مراسم ویژه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیین افتتاحیه در اقامتگاه بوم گردی آوای باران واقع در روستای سرواش پشته دهستان دوهزار از توابع بخش خرم آباد شهرستان تنکابن برگزار شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تنکابن در حاشیه افتتاح این اقامتگاه بوم گردی به خبرنگار ایرنا گفت : در این شهرستان ۳۲ واحد بوم گردی فعال داریم که مورد استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

سعید بهادری با بیان اینکه ۱۰ پرونده اقامتگاه بوم گردی آماده صدور مجوز از استان است ، افزود : حدود ۳۰ پرونده نیز در مرحله بررسی و ارسال به استان جهت اخذ مجوز فعالیت داریم که در صورت موافقت تعداد واحد های بوم گردی این شهرستان به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تنکابن در زمینه ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در مازندران رتبه نخست را کسب کرده است ، اظهار داشت : با برنامه ریزی صورت گرفته قرار است تا سال ۱۴۰۰ حدود یکصد اقامتگاه بوم گردی فعال در این شهرستان راه اندازی شود که با توجه به استقبال خوبی که در این زمینه صورت گرفته ، تحقق این امر دور از دسترس نخواهد بود.

بهادری در ادامه به ویژگی های اقامتگاه بوم گردی آوای باران اشاره کرد و افزود : این اقامتگاه بوم گردی دارای ۴ اتاق خواب بوده و ظرفیت پذیرش آن حدود ۳۰ نفر می باشد.

وی یادآور شد : این اقامتگاه بوم گردی دارای معماری بومی بوده که برای مرمت و احیاء مجدد آن حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری و گردشگر پذیر تنکابن در غرب مازندران واقع است.

/۱۶۰۲/۷۵۱۳/۱۶۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی