شغل عجیب یک خانواده افسرده را در «مغازه خودکشی» ببینید


شغل عجیب یک خانواده افسرده را در «مغازه خودکشی» ببینید

سحر مختارزادگان گفت: «مغازه خودکشی» یک فانتزی سیاه است که زندگی خانواده‌ای افسرده را روایت می‌کند.

شغل عجیب یک خانواده افسرده را در «مغازه خودکشی» ببینید
به گزارش فانوس، مختارزادگان ، گفت: رمان و نمایش «مغازه خودکشی» بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و باقر سروش نویسنده نمایشنامه « مغازه خودکشی» به متن وفادار بود.

وی افزود:«مغازه خودکشی» یک فانتزی سیاه است که زندگی خانواده ای افسرده را روایت می کند که در زمان و مکان نامعلوم مغازه فروش ادوات خودکشی دارند و شاید هم این داستان روایتگر زمان آینده باشد.

مختارزادگان ادامه داد: در این خانواده فرزندی به نام «آلن» به دنیا می آید که سعی می کند عقیده مردم شهر و خانواده خود را که برای خرید وسایل خودکشی مراجعه می کنند , تغییر دهد. این شخصیت با دیگر افراد خانواده متفاوت و مملو از شور و شوق زندگی است. محور اصلی داستان و نمایشنامه به جنبه سیاه زندگی خصوصا مرگ اشاره دارد که البته در قالب طنز بیان می شود.

مختارزادگان با اشاره به اینکه کتاب « مغازه خودکشی» در سال ۲۰۰۷ منتشر و به ۲۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است, گفت: انیمیشن « مغازه خودکشی» سال ۲۰۱۲ در قالب کمدی موزیکال ساخته شد و در حال حاضر نیز کتاب صوتی آن با صدای هوتن شکیبا منتشر شده است. از نظر من مخاطب نمایش می تواند برداشت و نظر خود را از نمایش داشته باشد زیرا جنس کارگردانی و بازی ها طوری است که هر شخصی می تواند برداشت خود را از آن داشته باشد.

تهیه کننده نمایش « مغازه خودکشی» در خصوص انتخاب متن « مغازه خودکشی» گفت: باقر سروش بر اساس رمان « مغازه خودکشی» متن نمایشنامه را نوشت. از طرفی ژان تولی که خود فیلم نامه نویس است، رمان « مغازه خودکشی» را طوری به نگارش درآورده که قابلیت تبدیل به نمایشنامه را دارد. من سعی کردم چند کتاب را مدنظر خود قرار دهم و پشت هم نمایش های آن ها را روی صحنه ببرم.

وی افزود:رمان « مغازه خودکشی» اولین کتابی بود که تصمیم گرفتیم آن را روی صحنه ببریم.موضوع « مغازه خودکشی» خیلی خاص است و تا الان در ایران اجرا نشده و متن رمان نیز تبدیل به نمایشنامه نشده بود.

مختارزادگان درخصوص استقبال تماشاگران از نمایش گفت: در عرصه بین المللی و جهانی کتاب و انیمیشن « مغازه خودکشی» بسیار پرطرفدار است و به تازگی این کتاب و انیمیشن میان مردم ایران سر زبان ها افتاده است. رمان « مغازه خودکشی» در سال ۱۳۹۶ در ایران چاپ شد و فکر می کنم مردم به فکر خواندن و گوش دادن کتاب و تماشای انیمیشن آن هستند.

مختارزادگان با اشاره به اینکه کارگردان کار سروش طاهری بود و بنا بر دلایل شخصی نتوانست با ما همکاری کند , بیان کرد: گروه ما کامل بود و تصمیم گرفتیم علیرضا مهران را برای کارگردانی نمایش انتخاب کنیم و در فرصت یک ماه , تمرین ها را آغاز کردیم . در مجموع انتخاب عوامل و بازیگران بر عهده من بود البته مواردی هم بود که کارگردان نمایش آن ها را برگزیدند. بازیگران نمایش از لحاظ ظاهری و جنس بازی به شکل فرمالیته کار شبیه بودند و به همین علت آن ها را انتخاب کردیم. تمرین های نمایش با علیرضا مهران بود و حدود ۲۵ الی۳۰ روز برای این نمایش تمرین کردیم.

او ادامه داد: شاید فکر کنیم در این دوره بیشتر مردم به نمایش هایی که با افراد سلبریتی روی صحنه می روند, اهمیت می دهند اما نمایش «مغازه خودکشی» از نظر بازی , متن نمایشنامه و کارگردانی پرمفهوم است و اگر همه به این موضوع اهمیت دهند و جنبه هنری کار را درنظر بگیرند و مسئله تجاری بودن کار که به تازگی رواج یافته , کنار بگذارند مسلما نمایش های پرمفهوم و معنادار بیشتر دیده می شود ولی متاسفانه در دوره ای هستیم که همه فقط به نمایش هایی با نام افراد سلبریتی اهمیت می دهند و این موضوع باید تغییر کند چرا که اگر در جامعه هنری به آن بها داده نشود , اتفاقات خوبی برای تئاتر ما رخ خواهد داد.

نوشین تبریزی، وحید آقاپور، سوسن مقصودلو، سامان میرحسینی، اتابک نادری، فرهاد رشیدی، سحر مختارزادگان، یاشار نادری بازیگران نمایش «مغازه خودکشی» هستند.

نمایش «مغازه خودکشی» از تاریخ ۶ الی ۳۱ مرداد هر شب ساعت ۲۱:۴۵ در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟