40 هزار راس دام عشایری شیروان نیازمند آبرسانی سیار هستند


40 هزار راس دام عشایری شیروان نیازمند آبرسانی سیار هستند

بجنورد- ایرنا- رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: با ورود عشایر از ییلاق ها به سمت میان‌بندهای تکمران و حومه این شهرستان هم اکنون 40 هزار راس دام سبک نیاز به آبرسانی سیار دارند.

علی ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشترین گله عشایری این شهرستان در تکمران است اظهار داشت: همچنین عشایر مستقر در دوین، سیساب، برزل آباد، کارخانه قند و رضا آباد نیاز به آبرسانی دارند که باید تامین شود.

وی گفت: هم اینک ۵ تانکر آبرسانی سیار با ظرفیت هر کدام ۱۰ هزار لیتری، آبرسانی را انجام می دهند ولی با توجه به گرمای هوا تقاضای عشایر برای آبرسانی بیشتر شده است که هر گله در هفته با ۲ تانکر تامین می شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اگر گله ای بیشتر از هزار و ۲۰۰ راس دام داشته باشد در هفته سه بار آبرسانی با تانکر صورت می گیرد افزود: تقریبا هزار و ۳۰۰ خانوارعشایری در میان بندها ساکن شده اند که نیاز به آبرسانی دارند.

رییس اداره امور عشایری شیروان با اشاره به ایستگاه برداشت آب عشایری این شهرستان در قلعه چه و پایین دست سد بارزو گفت: هم اکنون در حال پی گیری برای ایستگاه برداشت آب در تکمران هستیم که با نصب کنتور حجمی به سیستم برداشت آب اضافه می شود.

ابراهیمی افزود: اکنون با اقدامات انجام شده تا حدودی مشکل کم تر شده که با توجه به فرسوده بودن ناوگان فقط در مسیرهای سخت و خاکی عشایر باید سعی شود با کمترین اصطلاک و هزینه آبرسانی شود.

شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار رأس دام سبک در اختیار دارند.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر