ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت


ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

گچساران - ایرنا - رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:ضریب بهره وری از تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در این استان به 1.39 اسب بخار در هر هکتار رسید که نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

صیدال اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ضریب تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در پایان سال ۱۳۹۶ در کهگیلویه و بویراحمد ۱.۳۲ اسب بخار در هر هکتار بود.
وی با اشاره به اینکه ضریب بهره برداری از تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در کشور ۱.۷ اسب بخار در هر هکتار است عنوان کرد: براساس برنامه ششم توسعه باید این میزان به ۲.۱ اسب بخار در هر هکتار برسد.

هم اکنون بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور، کمباین، انواع ادوات دنباله بند و ادوات زراعی، دام، طیور و شیلات در کهگیلویه و بویراحمد در مراحل مختلف تولید و برداشت محصولات کشاورزی استان بکار گرفته می شود.

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۳۷۰میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین‌های کشاورزی برای پرداخت به بهره برداران استان در سال جاری اختصاص یافته است ابرازامیدواری کرد: با پرداخت این تسهیلات شاخص بهره گیری از ماشین آلات کشاورزی استان در سال جاری به ضریب کشوری نزدیک تر شود.

اسدی افزود: سهمیه پرداخت تسهیلات تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی برای بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری ۶۳ فقره است.

وی بیان کرد: این تسهیلات با سود ۱۵ درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله به متقاضیان پرداخت می شود.

رئیس اداره امور فناوری مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۸۰ درصد از اعتبار مورد نیاز خرید ماشین آلات کشاورزی از طریق تسهیلات بانکی و بقیه با سهم آورده کشاورزان تامین می شود.

وی ابراز داشت: افزایش سرعت و دقت در کار،پایین آمدن نیاز به کار و زحمت کشاورز و کاهش هزینه از مزایای این تجهیزات است.

سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر بهره بردار حوزه کشاورزی دارد.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی