جکی چان: علاقه مند به سفر به ایران هستم


جکی چان: علاقه مند به سفر به ایران هستم

پکن- ایرنا- «جکی چان» بازیگر معروف سینمای رزمی جهان در نشستی با مهمانان ایرانی جشنواره بین المللی فیلم اکشن جکی چان که در شهر تاریخی داتونگ چین برگزار شد گفت که علاقه مند به سفر به ایران و آشنایی با سینمای ایران است.

به گزارش ایرنا «جکی چان» در پنجمین دوره این جشنواره بین المللی که از ۲۴ تا ۲۹ جولای ۲۰۱۹ (۲ تا ۷ مرداد ۱۳۹۸ ) در شهر تاریخی داتونگ و با همکاری تلویزیون ملی چین برگزار شد در نشستی اختصاصی با مهمانان ایرانی، ضمن ابراز خوشحالی از حضور آنان در این جشنواره، برای سفر به ایران ابراز علاقه کرد.

این بازیگر چینی که بیش از ۱۰۰ فیلم در سابقه بازیگریش دارد اکنون با برگزاری این جشنواره با حضور بازیگران، بدلکاران رزمی و چهره های سرشناس از سراسر جهان قصد دارد خونی تازه در رگ های سینمای اکشن و رزمی بدواند.

از ایران نیز استاد «مسعود جعفری» رئیس موسسه بین المللی اژدهای سرخ و بازیگر فیلم های رزمی که در جشنواره بین المللی فیلم راه ابریشم نیز موفق به دریافت جایزه تندیس طلایی شده بود و «حسین خلیفی» نماینده دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور داشتند.

در این جلسه موضوع ساخت فیلم مشترک رزمی بین ایران و چین مورد بحث قرار گرفت و مقدمات اولیه جهت بررسی طرح فیلمنامه انجام شد و «حسین خلیفی» آمادگی ایران را جهت هر گونه همکاری برای تولید مشترک با جکی چان اعلام کرد «جکی چان» نیز از «مسعود جعفری» بازیگر رزمی ایران جهت حضور در تیمش دعوت کرد.

جکی چان: علاقه مند به سفر به ایران هستم


ضرورت ساخت فیلم های مشترک
در بخش گفت و گوی ویژه سینمای اکشن و رزمی جهان این جشنواره نیز «حسین خلیفی» به نمایندگی از ایران سخنرانی کرد او گفت: ایران از جمله کشورهایی است که در هنرهای رزمی صاحب نام است و امیدواریم با تولید محصولات مشترک، گامی موثر در تبادل فرهنگ و گسترش هنرهای رزمی و سینمای اکشن برداریم.

او گفت: ساخت فیلم های مشترک بین کشورهای عضو مسیر جاده ابریشم با استناد به داستان ها، اسطوره ها و فرهنگ و تمدن آن کشورها و اکران این فیلم ها در کشورهای دیگر از جمله راه های توسعه و تقویت روابط سینمایی کشورهای عضو جاده ابریشم است.

خلیفی گفت: این کار از یک طرف باعث حفظ و اشاعه فرهنگ کشورهای جاده ابریشم شده و از طرف دیگر نیز باعث رونق فیلم و بازار فیلم در این کشورها می گردد که بازار خیلی بزرگ و قابل توجهی است.

در پایان این نشست هدیه ای نفیس از آثار هنرمندان ایرانی صنایع دستی به نمایندگی از طرف سینمای اکشن و رزمی ایران (سازمان اژدهای سرخ) به « جکی چان» اهدا شد همچنین یک جلد کتاب «زبان چینی در ووشو» و یک نسخه از فیلم رزمی «اژدهای سرخ» از آثار مسعود جعفری به جکی چان اهدا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403