امسال 192 هزار کیلومتر اکتشاف خطی انجام می دهیم


 امسال 192 هزار کیلومتر اکتشاف خطی انجام می دهیم

به گفته شهیدی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی امسال 192 هزار کیلومتر اکتشاف خطی می خواهد انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شاتا، «علیرضا شهیدی» در همایش رونق تولید با احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در‌ سالن همایش های بین المللی هتل ارم بیان کرد: حدود ۹۸.۳ درصد از معادن کشور در حوزه معادن کوچک مقیاس قرار می گیرند.

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با تاکید بر اهمیت اشتغال این معدن در جهان، تصریح کرد: شاغلان معادن کوچک مقیاس در جهان از ۶ میلیون نفر در سال ۱۹۹۳ به ۴۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده است که این نشانگر اهمیت این معادن در اشتغالزایی است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی برای ورود به عرصه اکتشاف، گفت: از سال ۲۰۰۰ به این طرف نرخ اکتشاف در دنیا زیادتر شده و یک فاصله میان میزان اکتشاف و میزان سرمایه گذاری به وجود آمد و بر همین اساس باید از ورود بخش خصوصی به حوزه اکتشاف حمایت کرد.

شهیدی با اعلام اینکه عمق اکتشاف در ایران حدود نیم متر است، اضافه کرد: این عمق باید بیشتر شود و به مقیاس کشورهای بزرگ‌ دنیا برسد.

وی در پایان بیان کرد: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، امسال ۱۹۲ هزار کیلومتر اکتشاف خطی می خواهد انجام دهد که ۱۱۰ کیلومتر خطی در حوزه پی جویی و ۷۵ کیلومتر خطی ژئوفیزیک هوایی است.

گفتنی است که همایش رونق تولید با احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در‌سالن همایش های بین المللی هتل ارم در حال برگزاری است./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی