نگهداری از شیر مادر، معرفی یک راه راحت


نگهداری از شیر مادر، معرفی یک راه راحت

شیر مادر یک منبع تغذیه ای مورد نیاز نوزاد با خواص تقویت ایمنی و محافظت نوزاد در برابر بیماری است.

شیر مادر یک منبع تغذیه ای مورد نیاز نوزاد با خواص تقویت ایمنی و محافظت نوزاد در برابر بیماری است. اگر شیرمادر را می‌دوشید باید جایی برای نگهداری آن داشته باشید تا شیر مادر هم خوب بماند و هم کیفیتش را از دست ندهد. به همین دلیل کیسه نگهداری از شیر مادر گزینه مناسبی است که اتفاقا فراوانی انتخاب در مورد آنها وجود دارد. برای کسب اطلاعات در مورد کیسه نگهداری شیر مادر بهتر است به ادامه مطلب توجه کنید.

کیسه نگهداری شیر مادر چیست؟
کیسه نگهداری شیر مادر یک کیسه پلاستیکی است که برای نگهداری شیر مادر طراحی شده است. این کیسه‌ها استریل شده، یکبار مصرف و برای استفاده در فریزر ایمن هستند. برخی از این کیسه‌ها را می‌توان مستقیم در فرایند پمپاژ شیر استفاده کرد و برخی دیگر به این صورت است که ابتدا باید آن را در ظرف دیگری پمپاژ کنید و بعد به کیسه ذخیره شیر مادر منتقل کرد. به طور کلی شما می‌توانید شیر را در هر ظرفی پمپ کنید و بعد به کیسه نگهداری شیر منتقل کنید.

مزایا و معایب کیسه نگهداری شیر
مزایای استفاده از کیسه نگهداری شیر عبارت است از:
ارزان
راحت
یکبار مصرف
کم حجم
گرم شدن سریعتر شیر در آن
از جمله معایب استفاده از این کیسه نگهداری هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ناسازگار با محیط زیست
احتمال نشتی و شکستن
احتمال عدم امکان پمپ شیر به طور مستقیم

آیا یک کیسه را می‌توان دوبار استفاده کرد؟
کیسه نگهداری شیر مادر را دوباره استفاده نکنید چون قابل استفاده مجدد نیستند. این کیسه‌ها به اندازه کافی ارزان هستند که بتوانید آنها را عمده خریداری کرده و یک بار مصرف کنید. حواستان باشد از کیسه نرم پلاستیکی استفاده نکنید. برخی از کیسه‌های پلاستیک ساندویچ شبیه کیسه نگهداری شیر مادر هستند اما در اصل شبیه نیستند. این کیسه‌ها برای نگهداری از شیر مادر تهیه نشده‌اند.

در هر کیسه چقدر شیر می‌توان نگهداشت؟
مقداری شیر در کیسه نگهدارید که می‌خواهید در یک وعده تغذیه نوزاد به او بدهید. چون نمی‌توانید شیر مادر را دوباره فریز کنید بهتر است 2 تا 4 اونس شیر در هر کیسه نگهداری شیر قرار دهید. شیر تازه را می‌توان در دمای اتاق تا 4 ساعت و در یخچال تا 4 روز و در فریزر 6 ماه نگهداری کرد.

آیا این کیسه‌ها تاریخ انقضا دارند؟
کیسه نگهداری شیر تاریخ انقضا ندارند و هر زمان می‌توان از آنها استفاده کرد. این کیسه‌ها اگر در محیط خشک و به شکل باز نشده نگهداری شوند هیچ محدودیت زمانی برای استفاده ندارند.

چطور از شیر داخل کیسه نگهداری شیر استفاده کنیم؟
روی کیسه شیر مادر را با آب گرم، گرم کنید و تا 24 ساعت بعد آن را استفاده کنید. اگر به شیر مادر فوری نیاز دارید آن را از فریزر خارج کنید و زیر شیر آب گرم قرار دهید تا به دمای محیط برسد. به هیچ عنوان شیری را که یک بار گرم کرده‌اید دوباره در فریزر قرار ندهید. یادتان باشد شیر مادر را به هیچ عنوان در مایکروویو گرم نکنید. بهتر است از کیسه نگهداری 2 تا 4 اونسی استفاده کنید و کمی از بالای آن را خالی بگذارید زیرا زمانی که شیر یخ می‌زند، گسترده می‌شود. حتما تاریخ پمپاژ شیر را درکیسه را بنویسید.

آیا از هر نوع کیسه‌ای می‌توان استفاده کرد؟
نمی‌توان از هر نوع کیسه‌ای برای نگهداری از شیر مادر استفاده کرد به دلیل اینکه می‌تواند شیر را آلوده کند. باید حتما از برندهای کیسه نگهداری شیر استفاده کنید شاید لازم باشد شیر را در ظرفی پمپ کرده و بعد آن را به کیسه نگهداری منتقل کنید. اگر می‌خواهید شیر را مستقیم داخل کیسه پمپ کنید باید از کیسه‌هایی استفاده کنید که برای این کار تهیه شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم