معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)


از بهترین فیلم های دواین جانسون بر اساس میانگین Imdb و Meta می‌توان فیلم جومانجی، رمپیج، اسمارت را بگیر و مجموعه فیلم‌های سریع و خشن را نام برد. لقب ورزشی این بازیگر و بازیکن مشهور کشتی کج؛ راک است.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)


ستاره |
سرویس فرهنگ و هنر - دواین جانسون (dwayne johnson) با لقب ورزشی راک (صخره) یکی از سرشناس‌ترین ستارگان بلاک باستر‌های هالیوودی در سال‌های اخیر است که دستمزد‌های نجومی اش همیشه در صدر اخبار بوده اند. او متولد ۱۹۷۲ در کالیفرنیا آمریکاست و مسیر حرفه ایش را همانند پدر و پدربزرگش با فعالیت در کشتی کج از سال ۱۹۹۹ آغاز کرد. البته پیش از آن نیز بازیکن فوتبال آمریکایی به شمار می‌رفت. در سال ۲۰۰۵ بود که او وارد صنعت سینما شد و این فعالیت تا امروز نیز ادامه دارد که حاصلش چند سریال و تعداد زیادی فیلم سینمایی است. در مقاله امروز خواهیم پرداخت به معرفی پانزده مورد از بهترین فیلم‌ های دواین جانسون.

۱۵. افسانه های سرزمین جنوبی (Sothland Tales)

محصول 2006 امتیاز Meta: 44 امتیاز Imdb: 5.5

حمله‌ای اتمی به ایالت تگزاس آمریکا رخ داده و موجب پدید آمدن خطرات و چالش های بسیاری برای دولت این کشور گشته. حالا دولتمردان برای کنترل این وضعیت تصمیم می گیرند تا نظارتی همه جانبه را بر تمامی ابعاد زندگی مردم اعمال کنند... راک در این فیلم نقش بوکسور سانتاروس را به عهده دارد.
شان ویلیام اسکات، مندی مور و جاستین تیمبرلیک از دیگر ستارگان این فیلم علمی تخیلی در ژانر کمدی هستند و ریچارد کلی نیز کارگردانی این اثر را به عهده دارد.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)

۱۴. اون یکی ها (The Other Guys)

محصول 2010 امتیاز Meta: 64 امتیاز Imdb: 6.7

دو مامور پلیس با بازی دواین جانسون و ساموئل ال جکسون از اسطوره‌های اداره پلیس به شمار می‌روند و همه ماموران دیگر آرزوی رسیدن به جایگاه آنان را دارند. اما در طی حادثه ای هر دوی آن ها کشته می‌شوند و اکنون رقابت بزرگی میان تمام پلیس‌های اداره برای تسخیر جایگاه آن دو ایجاد می‌شود ...
دواین جانسون و ساموئل جکسون نقش‌هایی کوتاه در این فیلم به عهده دارند و مارک والبرگ، ویل فرل و مایکل کیتون دیگر بازیگران این کمدی پلیسی هستند. آدام مک کی نیز کارگرانی این فیلم را بر عهده دارد.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)

**** بهترین فیلم های دواین جانسون *******

۱۳. اسمارت را بگیر (Get Smart)

محصول 2008 امتیاز Meta: 54 امتیاز Imdb: 6.5

سازمانی تروریستی به نام کائوس، می‌تواند از طریقی اسامی تمامی جاسوسان مخفی دولت ایالات متحده را به دست آورد و یکی یکی دست به قتل آن‌ها بزند؛ اما در این میان ماکسول اسمارت که به مامور ۸۶ مشهور است، به کمک مامور ۹۹ که به تازگی با عمل جراحی ظاهر خود را تغییر داده تلاش می‌کنند تا از این جنایت جلوگیری کنند... دواین نقش مامور ۲۳ را بازی می‌کند؛ ماموری پرسابقه و هوشمند که اسطوره و قهرمان اسمارت است. اسمارت بی دست و پا، طی کاری با او روبرو می‌شود و ...

دواین جانسون برای بازی در این فیلم نامزد جایزه سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی شد.
کارگردان این فیلم پیتر سگال است و بازیگرانی همچون استیو کارل، آن هاتاوی، آلن آرکین، ترنس استامپ، تری کروس، دیوید کوچنر، جیمز کان، نیت تورنس، ماسای اوکا، بیل مری و پاتریک واربرتون در آن ایفای نقش کرده‌اند.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)

۱۲. سن آندریاس (San Andreas)

محصول 2015 امتیاز Meta: 43 امتیاز Imdb: 6.1

ری گینز با بازی دواین جانسون یک خلبان کارکشته هلیکوپتر است که در امداد و نجات خدمت می کند. دختر کوچکش را سال‌ها قبل از دست داده و وضعیت خانوادگیش تعریف چندانی ندارد. تنها دلخوشی او در زندگی دختر بزرگترش بلیک است که الکساندرا داداریو نقش او را به عهده دارد؛ اما داستان اصلی از جایی آغاز می‌شود که زمین لرزه ای مهیب و پیش بینی نشده در گسل سن آندریس رخ می‌دهد و تمام کالیفرنیا را زیر و رو می‌کند. حال ری مسئول نجات جان خود و خانواده‌اش است...
این فیلم آمریکایی به نویسندگی کارلتون کیوس و کارگردانی برد پیتون ساخته شده و از بازیگران آن می‌توان به کارلا گوجینو و الکساندرا داداریو اشاره کرد.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)

**** بهترین فیلم های دواین جانسون *******

۱۱. مختصر و مفید (The Rundown)

محصول 2003 امتیاز Meta: 59 امتیاز Imdb: 6.7

«بک» راهی جنگل‌های آمازون می‌شود تا کسی (تراویس) را دستگیر کند و با مبلغ جایزه‌ی آن بدهی‌هایش را صاف کند. اما زمانی که او را می‌یابد متوجه می‌شود که آدم بدی نیست و بی‌گناه است. بک با تراویس باستان‌شناس همراه می‌شود تا مجسمه ای را که تراویس به دنبالش می‌گردد پیدا کنند...
این فیلم بیشتر با نام "به جنگل خوش آمدید" شناخته می‌شود و پیتر برگ آن را کارگردانی کرده است. دواین جانسون، شان ویلیام اسکات، رزاریو داوسون، کریستوفر واکن، ایون برمنر و ارنی ریس جونیور از ستارگان آن هستند. آرنولد شوارتزنینگر نیز در این فیلم به صورت افتخاری حضور دارد. راک به‌خاطر ایفای نقش در این فیلم، نامزد جایزه ام تی وی بهترین مبارزه شد.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)

۱۰. رمپیج (Rampage)

محصول 2018 امتیاز Meta: 45 امتیاز Imdb: 6.1

دیویس اوکویه با بازی دواین جانسون مردی است که تمایل چندانی به حضور در اجتماع ندارد؛ اما در عوض به طور پنهانی با یک گوریل هوشمند و سفیدرنگ به نام جورج در ارتباط است، موجودی که از کودکی از او حفاظت کرده است. طی یک آزمایش تبهکارانه از سوی یک گروه خلافکار این گوریل هوشمند و مهربان به یک هیولای بزرگ و خونخوار تبدیل می‌شود و به زودی همه در می‌یابند که جورج تنها موجود جهش یافته نیست و هیولاهای دیگری مانند آن وجود دارند که قصدشان تنها ویران کردن جهان است...
این فیلم را نیز همانند سن آندریس، برد پیتون کارگردانی کرده و دواین جانسون، نائومی هری، مالین اکرمان و جو منگنیلو در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. دواین جانسون تولید اجرایی فیلم را نیز به عهده داشته است.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)

**** بهترین فیلم های دواین جانسون *******

۹. سرنوشت خشمگین (The Fate of The Furious)

محصول 2017 امتیاز Meta: 56 امتیاز Imdb: 6.7

دامنیک تورنتو با بازی وین دیزل به همراه همسرش برای گذران تعطیلات در کوبا به سر می‌برند. اما آرامش آن‌ها دوام چندانی نخواهد داشت زیرا با ورود زنی جنایتکار با نام سایفر که شارلیز ترون نقش او را به عهده دارد، همه چیز به هم می‌ریزد. سایفر در ابتدا از دامنیک درخواست می‌کند که با او همکاری کند اما او نمی‌پذیرد، ولی زمانی که سایفر فیلمی را در تلفن همراه خود به دام نشان می‌دهد ورق بر می‌گردد و دامنیک به گروه تبهکار او می‌پیوندد و در نتیجه در مقابل خانواده و دوستانش قرار می‌گیرد...

دواین جانسون نقش یکی از قهرمانان این فیلم اکشن به نام لوک هابز را بازی می‌کند. یکی از دوستان دامینیک که به خاطر خیانت او به زندان می‌افتد... دواین با بازی در این فیلم نامزد جایزه برگزیده نوجوانان شد.

این فیلم هشتمین فیلم از مجموعه «سریع و خشن» است و فلیکس گری آن را کارگردانی کرده. بازیگرانی همچون وین دیزل، دواین جانسون، میشل رودریگز، کرت راسل، جیسون استاتهام، اسکات ایستوود و شارلیز ترون از ستارگان آن هستند.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)

۸. سریع و خشن 6 (Fast Furious 6)

محصول 2013 امتیاز Meta: 61 امتیاز Imdb: 7.1

اوون شاو با بازی لوک ایوانز یک گروه تبهکار ایجاد کرده که دست به خرابکاری‌های بزرگی می‌زنند. لوک هابز (دواین جانسون) که مطمئن شده نمی‌تواند به تنهایی آن‌ها را به دام بیندازد به دامنیک تورنتو و دوستانش پیشنهاد می‌دهد که در ازای دستگیری شاو از تمامی سوابق جنایی آن‌ها چشم‌پوشی خواهد کرد. تورنتو نیز پیشنهاد او را می‌پذیرد، غافل از آنکه همسر سابقش لتی که همه گمان می‌کنند مرده است با شاو همکاری می‌کند...

این فیلم نیز ششمین قسمت از مجموعه «سریع و خشن» است. همچنین دواین برای بازی در آن، نامزد جوایز برگزیده نوجوانان شد.

کارگردان این فیلم جاستین لین و بازیگران آن پل واکر، وین دیزل، میشل رودریگز، دواین جانسون، گل گدوت، جینا کارانو، لوک ایوانز و جیسون استتهام می‌باشند.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)

**** بهترین فیلم های دواین جانسون *******

7. آسمان خراش (Skyscraper)

محصول 2018 امتیاز Meta: 51 امتیاز Imdb: 5.8

یک مامور سابق پلیس به نام ویل فورد (با بازی دواین جانسون) که سال‌ها قبل یکی از پاهایش را از دست داده، اکنون مسئولیت محافظت از بلندترین آسمان‌خراش جهان را به عهده دارد اما طی حوادثی کارها به خوبی پیش نمی‌روند و آتش سوزی مهیبی در این برج رخ می‌دهد که ویل و خانواده اش را گرفتار می‌کند...
کارگردان این فیلم راوسون مارشال تربر است و دواین جانسون، نو کمبل، نوا تیلور، بایرون من و پابلو شرایبر در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)

6. خشمگین 7 (Furious 7)

محصول 2015 امتیاز Meta: 67 امتیاز Imdb: 7.2

در قسمت قبلی مجموعه سریع و خشمگین، پس از آنکه دومنیک و دوستانش اوون شاو را به دام می‌اندازند، هابز (دواین جانسون) به عهد خود وفا می‌کند و حکم آزادی آن‌ها را به دستشان می‌دهد. حال دومنیک و خانواده‌اش پس از سال‌ها در پی تجربه یک زندگی آرام و معمولی هستند، اما دکارد شاو (برادر اوون) در پی انتقام بر آمده و در اولین حرکتش، هان را از گروه دومنیک به قتل می‌رساند...

ساخت این قسمت همراه شد با مرگ ناگهانی یکی از ستارگان اصلی فیلم؛ یعنی پل واکر که در نتیجه سازندگان مجبور به بازسازی دیجیتالی چهره او برای بعضی از صحنه ها شدند و انتشار فیلم نیز حدود یک سال به تعویق افتاد.

کارگردانی این فیلم را جمیز وان به عهده دارد و بازیگرانی همچون وین دیزل، جیسون استتهام، پل واکر، میشل رودریگز، لوکاس بلک، جوردانا بوروستر، دواین جانسون، ترسی گیبسون، تونی جا و کرت راسل در آن ایفای نقش می‌کنند.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)

**** بهترین فیلم های دواین جانسون *******

5. رنج و گنج (Pain and Gain)

محصول 2013 امتیاز Meta: 45 امتیاز Imdb:6.4

دنیل لوگو (مارک والبرگ) و پاول دویل (دواین جانسون) که دو بدنساز قلدر و قوی هیکل هستند تصمیم می‌گیرند تا علیه جنایات سازمان یافته به پا خیزند و به نوعی عدالت خیابانی خود را اجرا کنند؛ اما نقشه هایشان با ورود یک کارآگاه خصوصی با بازی اد هریس به مشکل بر می‌خورد...
کارگردان مشهور آمریکایی، مایکل بی، ساخت این فیلم را بر عهده دارد و مارک والبرگ، دواین جانسون اد هریس و آنتونی مکی ستارگان آن هستند.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)

4. اطلاعات مرکزی (Central Intelligence)

محصول 2016 امتیاز Meta: 52 امتیاز Imdb: 6.3

باب (با بازی دواین جانسون) و کلوین در یک دبیرستان درس می‌خوانند. باب وزن زیادی دارد و دائما مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرد، بر عکس او کلوین شاگرد محبوب است و همه دوستش دارند. روزی در طی یکی از مراسم‌های دبیرستان باب به شدت مورد تحقیر و تمسخر قرار می‌گیرد و تنها کسی که از او حمایت می‌کند کلوین است.

حال سالها از آن وقایع می‌گذرد و کلوین تبدیل شده به یک حسابدار با زندگی روزمره و معمولی و از این شرایط راضی نیست تا اینکه روزی دوباره باب را ملاقات می‌کند، اما به شکلی کاملا متفاوت و با بدنی بسیار ورزیده! باب برای سازمان CIA کار می‌کند و ...

این فیلم را نیز راوسون مارشال تربر کارگردانی کرده و دواین جانسون، کوین هارت، ملیسا مک کارتی و آرون پال از بازیگران اصلی آن هستند.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)

**** بهترین فیلم های دواین جانسون *******

3. سریع 5 (Fast 5)

محصول 2011 امتیاز Meta: 66 Imdb: 7.3

پنجمین فیلم از مجموعه سریع و خشمگین؛ برایان اوکانر (پل واکر) برای نجات دومنیک تورنتو (وین دیزل) مجبور می‌شود تعهدات پلیسی خود را زیر پا بگذارد و به یک خودروی حمل زندانی حمله کند. در نهایت نیز موفق می‌شود که دومنیک را فراری دهد و با هم به ریو دوژانیرو برزیل بگریزند اما در آنجا به مشکلاتی بر می‌خوردند که کار را برایشان دشوار می‌کند. لوک هابز، مامور امنیتی (دواین جانسون) برای دستگیری تورتو و اوکانر از آمریکا به ریو دو ژانیرو آمده‌ است...
کارگردان این فیلم جاستین لین و بازیگران آن پل واکر، وین دیزل، جوردانا بروستر، دواین جانسون، ترسی گیبسون، لوداکریس، سانگ کانگ و گل گدوت هستند.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)

2. موآنا (Moana)

محصول 2016 امتیاز Meta: 81 امتیاز Imdb: 7.6

موآنا یک دختر جوان و ماجراجوست که تصمیم می‌گیرد همچون اجدادش دل به دریا بزند و به اکتشاف جزایر ناشناخته بپردازد. او در این راه به مردی با قدرت‌های عجیب بر می‌خورد که دواین جانسون صدا پیشگی اش را به عهده دارد. آن دو با هم همسفر شده و ماجراجویی خود را آغاز می‌کنند...
این پویانمایی کاری از ران کلمنتس و جان ماسکر است که انیمیشن‌های مشهور زیادی همچون هرکول، علاءالدین و سیاره گنج را در کنار هم تولید کرده‌اند و نویسنده و کارگردان این انیمیشن هستند.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)

**** بهترین فیلم های دواین جانسون *******

۱. جومانجی: به جنگل خوش آمدید (Jumanji: Welcome to The Jungle)

محصول 2017 امتیاز Meta: 58 امتیاز Imdb: 7

جومانجی یک بازی جادویی بسیار قدرتمند است که می‌تواند افراد را به درون دنیای خود وارد کند. جهانی که زنده ماندن در آن چندان ساده نیست...
جومانجی یک فیلم آمریکایی به کارگردانی جف کاسدان است. دواین جانسون برای بازی جذابش در این فیلم، نامزد جایزه ام تی وی و برنده جایزه برگزیده کودکان نیکولدین شده است.

کوین هارت، جک بلک، کارن گیلان، نیک جوناس و بابی کاناوله از دیگر بازیگران این فیلم ماجراجویانه هستند.

معرفی بهترین فیلم های دواین جانسون (راک)

سخن آخر

دواین جانسون، بازیکن مشهور کشتی کج با لقب راک، اکنون از مشهورترین بازیگران فیلم‌های اکشن و قهرمانانه است. در این مطلب ۱۵ فیلم از بهترین فیلم های دواین جانسون را با هم مرور کردیم که سه فیلم آن از مجموعه فیلم‌های سریع و خشن بود. شایان ذکر است او در سال ۲۰۰۱ با بازی در فیلم بازگشت مومیایی برنده جوایز برگزیده نوجوانان شد.

اگر به فیلم‌های اکشن علاقه‌مندید پیشنهاد می‌کنیم بهترین فیلم های اکشن سال 2018 را نیز در ستاره بخوانید و بشناسید. نظر شما نسبت به بازی‌های دواین جانسون چیست؟ دیدگاه خود را از طریق بخش «نظرات و پرسش‌ها» با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس