سالانه 43 هزار تن گوشت قرمز در قم تولید می‌شود


سالانه 43 هزار تن گوشت قرمز در قم تولید می‌شود

قم - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سالانه بیش از 43 هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید می‌شود.  

عباس پور میدانی روز سه‌شنبه در شانزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) بخش مرکزی قم اظهار داشت: با توجه به ۱۰ هزار تن مصرف مستقیم گوشت این استان، تولید چهار برابری گوشت نسبت به مصرف یک ظرفیت خوبی است و نیازهای استان‌های هم‌جوار و شهرهای بزرگی مانند تهران و کرج را نیز تامین می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: قم در موضوع تولید شیر نیز مزیت بالایی دارد، به گونه ای‌که سالانه بیش از ۱۴۲ هزار تن شیر در این استان تولید می‌شود که بیش از نیاز آن است و می‌تواند برای استان‌های هم‌جوار نقش موثری داشته باشد.

وی بیان داشت: در سال‌های گذشته حمایت‌های مختلفی به لحاظ برنامه‌ریزی و مدیریتی و ایجاد زیرساخت‌ها و تزریق اعتبارات در راستای حمایت از کشاورزی به‌ویژه در حوزه دام انجام، و تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان و بهره‌برداران قرارگرفته و طرح‌های زیادی نیز به شکل همیاری اجراشده است.

پورمیدانی در ادامه با اشاره به وجود هفت مجتمع دامی در قم، گفت: مشکل‌ها و مسائل مختلفی گریبان گیر این مجتمع‌ها شده که تاثیر فراوانی در رشد و توسعه و بهره‌وری و تولید آن‌ها داشته است.

وی پرورش دام در سطح قم را یکی از اولویت‌های اساسی کشاورزی این استان دانست و افزود: قم از گذشته خاستگاه تولید دام و کاروانسراهای دامی در کشور بوده که این ظرفیت بومی همواره موردتوجه می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم دامداری را در بعد اشتغال روستایی و تثبیت روستاییان در عرصه‌های مختلف موثر دانست و افزود: دامداری در افزایش نرخ سرمایه‌گذاری استان نیز تاثیر بسزایی داشته به‌نحوی‌که بیشترین حجم سرمایه‌گذاری‌ها در بخش دام و طیور صورت می‌گیرد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز