بازی تاریخی ستارگان جهان فوتبال برای سامورا


تیم ملی فوتبال اسپانیا و منتخب جهان برای تقدیر از سامورا به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ستارگان فوتبال به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، سامورا در بیستم دسامبر ۱۹۳۴ در دیدار اسپانیا و مجارستان مورد تقدیر قرار گرفته بود اما آن بازی فراموش شده بود زمانی که پابلو پورتا، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا ایده برگزاری یک مراسم تقدیر ملی برای مهندس فوتبال، بازنشسته در جنگ و سپس مربی و مشاور فنی موفق را مطرح کرد. او می‌خواست تیم ملی اسپانیا مقابل منتخب جهان بازی کند. لاروخا در آستانه مسابقات یورو قرار داشت و قرار بود در پراگ به مصاف چک و اسلواکی برود. بازی برای تقدیر از سامورا می‌توانست یک نوع آماده سازی برای تیم دومینگو بالمانیا باشد.

سامورا در سال ۱۹۶۷ به طور شخصی سفر کرد تا تیم منتخب جهان را تشکیل دهد. بازیکنان بزرگی مانند پله و بابی چارلتون در این تیم حضور نداشتند اما در مجموع گروه فوق‌العاده‌ای جمع شده بود. بخشی از این تیم را بازیکنان اینتر تشکیل می‌دادند که در آن زمان بهترین بود. هلنیو هررا، سرمربی اینتر در کنار نرئو روکو، سرمربی میلان هدایت تیم منتخب جهان را بر عهده گرفتند. در این تیم سارتی (اینتر)، کوکه (چلسی)، اشنلینگر (میلان)، اوره (آرسنال)، بورگنیش (اینتر)، کولونا (بنفیکا)، ریورا (میلان)، هامرین (میلان)، ماتزولا (اینتر)، اوزه بیو (بنفیکا) و کورسو (اینتر) حضور داشتند. در دقیقه ۳۴ بونتی (چلسی) وارد زمین شد.

پس از پایان نیمه دوم بنیتس (بارسلونا)، والدو (والنسیا) و گویواترس (الچه) به میدان رفتند. تیم ملی اسپانیا با ترکیب ایریبار، سانچیس، د فلیپه، گایگو، ریخا، گلاریا، آدلاردو، اوفارته، گروسو، مارسلینو و خوسه ماریا وارد زمین شد. پیری و آمانسیو به دلیل آسیب دیدگی این بازی را از دست دادند. پس از نیمه اول سادورنی، الادیو و مانولین بوئنو وارد میدان شدند.

منتخب جهان پیروز بازی شد و همکاری خوب بازیکنانی که تا به حال در کنار هم بازی نکرده بودند همه را شگفت زده کرد. ماتزولا، اوزه بیو و گویواترس گل‌های تیم منتخب را به ثمر رساندند. این تیم از مرکز میدان به تماشاگران سلام داد و توسط آنها تشویق شد. از طرفی بازیکنان اسپانیا هنگام ورود به تونل هو شدند. این بازی یک حس خوب بر جای گذاشت و آن برگزاری یک جشن بزرگ برای سامورا بود که با حضور ستارگان جهان آن را درخشان کرده بود. با این حال ضعف تیم ملی اسپانیا را هم نشان داد. پول خوبی برای سامورا کنار گذاشته شد. آن بازی ۲.۵ میلیون پسو سود برای دروازه‌بان اسپانیایی داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...