نشت مواد رادیو اکتیو از یک محموله سوخت اتمی در آمریکا


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی, مواد رادیو اکتیو از یک محموله حاوی سوخت اتمی در...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی, مواد رادیو اکتیو از یک محموله حاوی سوخت اتمی در یک نیروگاه در آمریکا نشت کرد.
مواد رادیو اکتیو این محموله که حاوی اورانیوم غنی شده بود درون یک کانتینر بود که در نیروگاه وستینگ هاوس در ایالت کارولینای جنوبی به بیرون نشت کرد. از نیروگاه اتمی وستینگ هاوس سالهاست که برای ذخیره کردن محموله های حاوی مواد رادیو اکتیو استفاده می شود. این منطقه به شدت به اورانیوم آلوده است. وضعیت به گونه ای است که برخی کارشناسان از آن به عنوان یک فاجعه زیست محیطی یاد می کنند.
دانشمندان اعلام کرده اند که آبهای زیرزمینی نزدیک این نیروگاه به شدت به مواد رادیواکتیو, نیترات و فلوراید آلوده هستند.
در سال 2019 بخش انبار زباله های اتمی این نیروگاه دچار آتش سوزی گسترده شده است. در سال 2018 مواد رادیو اکتیو حاوی اورانیوم از یک محموله دیگر در یکی از بخش های این نیروگاه نشت کرد. در سال 2016 هم یکی از حس گرهای این نیروگاه از آلودگی شدید هوای آن به اورانیوم خبر داد. این موضوع کارکنان نیروگاه را در معرض تشعشع شدید مواد رادیو اکتیو حاوی اورانیوم قرار داد.
مقامات نیروگاه وستینگ هاوس اعلام کرده اند که در سال های 2008 و 2011 نشت مواد رادیو اکتیو در این نیروگاه روی داده است که این موضوع گزارش نشده است. این نیروگاه اعلام کرده است که این مشکلات را به زودی حل و فصل خواهد کرد.
مایکل آناکون مدیر نیروگاه وستینگ هاوس در این رابطه در پیامی توئیتری نوشت: ما نباید اجازه دهیم که این شرایط همچنان وجود داشته باشد. مقابله با وضعیت موجود و رفع اشکالات و پاکسازی این مواد از تاسیسات زمان بر است اما ما روش بررسی خود را تغییر داده ایم به طوری که این آلودگی ها به فوریت از نیروگاه پاکسازی خواهند شد. در آن موقع ما می توانیم این اطمینان را به همگان بدهیم که هیچ مشکلی نداریم.
در ادامه کوین رامپس کارشناس اتمی گفت: مقامات این نیروگاه آمریکا چشمان خود را به طرف خطرات موجود بسته اند. ما در کشور آمریکا شاهد موارد زیادی از نقض قوانین ایمنی در رابطه با تاسیسات اتمی هستیم. این تنها یکی از موارد بیشمار است. این موضوع خطرات را به شدت افزایش می دهد.
وی افزود: آلودگی در برخی از نیروگاههای اتمی آمریکا به حدی بالاست که می تواند جان کارکنان آنها را در خطر قرار دهد و یا اینکه آنها را بکشد. به نظرم نهادی که مسئول حفظ ایمنی کارکنان نیروگاهها است منافع خود را به ایمنی کارکنان ترجیح می دهد. تاکنون شاهد وضعیتی به این بدی نبوده ایم. نهاد حفظ ایمنی در تاسیسات اتمی آمریکا به وظایف خود عمل نمی کند و این موضوع سبب به خطر افتادن محیط زیست هم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...