ادامه کاهش قیمت طلای جهانی


ادامه کاهش قیمت طلای جهانی

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار در آستانه اعلام تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، کاهش پیدا کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۴۲۷ دلار و ۹۲ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۴۴۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گفته برایان لان، مدیرکل شرکت "گلدسیلور سنترال"، اکثر سرمایه گذاران به دلیل نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، در حاشیه بازار مانده‌اند. اگر بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را ۲۵ واحد کاهش دهد، از آنجا که چنین اقدامی پیش از این از سوی بازار پیش بینی شده، قیمت طلا ممکن است کاهش پیدا کند. ما منتظریم ببینیم آیا کاهش بیشتر نرخ‌های بهره در راه خواهد بود. ما در بلندمدت نسبت به طلا خوش بین هستیم اما در کوتاه مدت ممکن است قیمت طلا پیش از این که روند صعودی در پیش بگیرد، اندکی تصحیح شود.

بازارها کاهش ۲۵ واحدی نرخ‌های بهره در نشست روز جاری بانک مرکزی آمریکا و کاهش ۲۵ درصدی در سپتامبر را ۱۰۰ درصد حساب کرده‌اند و اکنون منتظر بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال برای روشن شدن دورنمای سیاست پولی آمریکا هستند.

آمارهایی که نشان داد هزینه مصرفی و قیمت‌ها در ژوئن اندکی رشد کرده است، انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد.

در این بین، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با اشاره به کندی رشد اقتصاد و تورم، درخواست خود از بانک مرکزی آمریکا برای کاهش بزرگ نرخ‌های بهره را تکرار کرد.

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز چهارشنبه در برابر سبدی از ارزهای رقیب تغییری نداشت و در بالاترین حد دو ماه اخیر که روز سه شنبه به آن صعود کرده بود ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازارهای مالی نگرانی‌های تجاری جدید در پی تهدیدهای ترامپ علیه پکن باعث شد بازارهای سهام آسیایی سقوط کنند.

ترامپ به چین هشدار داد اگر بخواهد برای توافق تجاری تا زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا دست نگه دارد، نتیجه ممکن است هیچ توافق یا توافق دشوارتری باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۶ دلار و ۴۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۸۷۵ دلار و ۹۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۵۲۵ دلار و ۵۲ سنت رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا