100 گروه جهادی از تهران به کمک سیل زدگان رفتند


100 گروه جهادی از تهران به کمک سیل زدگان رفتند

تهران- ایرنا- فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران گفت: 100 گروه جهادی از سوی سپاه تهران برای بازسازی و مرمت منازل سیل‌زده خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی در مناطق دشت آزادگان و هویزه به کار گرفته شدند.

به گزارش روابط عمومی سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا یزدی» در بازدید از خانه‌های در دست مرمت و بازسازی روستاهای دشت آزادگان اظهار داشت: سپاه محمد رسول الله (ص) تهران متعهد شده منازل همه خانوارهای زیرپوشش این دو نهاد حمایتی را در ۵۰ روستای دشت آزادگان و هویزه مرمت و بازسازی کند.
وی با بیان اینکه ۱۳۱ خانه احداثی و ۴۰۶ خانه مرمتی در این روستاها برای سپاه محمد رسول الله تهران تعریف و مشخص شده است، افزود: گروه‌های داوطلب جهادی به صورت دوره‌ای برای کمک به بازسازی این منازل وارد این مناطق می‌شوند و کارها را با مشارکت مردم پیش می‌برند.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران در ادامه با بیان اینکه همه خانه‌های احداثی و مرمتی تا اواخر مهر یا اوایل آبان یعنی پیش از شروع بارندگی‌ها در خوزستان به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از هزینه‌های بازسازی و مرمت خانه‌های روستایی این مناطق را خیران تامین می‌کنند.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران گفت: در دهه ولایت و امامت ۷۰ سری جهیزیه به زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اهدا می‌شود.
سردار یزدی در ادامه اظهار داشت: ۵۰ دستگاه کولر و یخچال نیز در این دهه بین خانوارهای روستایی سیل زده این دو شهرستان اهدا خواهد شد.
فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران در سفر به شهرستان دشت آزادگان از مراحل نهایی مرمت اساسی مسجد روستای یک هزار خانواری «سبهانیه» که در جریان سیل فروردین امسال بر اثر طغیان رودخانه دچار آبگرفتگی شده بازدید کرد.
سردار یزدی همچنین در بازدید از روستای شاکریه از توابع دشت آزادگان با اهالی این روستا دیدار و گفت‌وگو و از مراحل نهایی تحویل نخستین منزل ساخته شده خانواده زیرپوشش کمیته امداد در این روستا دیدن کرد.
در جریان سیلاب فروردین ۱۳۹۸ بیش از ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، منازل و بخش کشاورزی خوزستان خسارت زده شد.

بیشترین حجم خسارات این سیلاب مهیب که گفته می شود دوره یک هزار ساله دارد در شهرستان دشت آزادگان به ثبت رسیده و حدود ۵۴هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه دچار آبگرفتگی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط