17 کتاب هفته دفاع مقدس در اردبیل رونمایی می‌شود


17 کتاب هفته دفاع مقدس در اردبیل رونمایی می‌شود

اردبیل-ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس 17 کتاب حاوی زندگینامه شهدا و خاطرات رزمندگان در اردبیل رونمایی می‌شود.

علی واحد روز چهارشنبه در جلسه شورای مشورتی ایثارگران اردبیل افزود: همچنین خاطرات ۱۲۷ آزاده در قالب کتاب" برای از تو هنوز کم است" در حال تنظیم است که بزودی به چاپ می‌رسد.

وی از برگزاری مراسم تجلیل از آزادگان و ایثارگران در ۲۶ مرداد ماه خبر داد و گفت: مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس استان در منطقه گردشگری شورابیل در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار با زیربنای شش هزار و ۲۵۰ متر مربع در حال احداث است و تاکنون ۴۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و برای تکمیل آن ۱۱۰ میلیارد ریال دیگراعتبار نیاز است.

وی با تقدیر از حمایت‌های مسئولان استان و مردم اظهار داشت: مرکز اسناد دفاع مقدس استان در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر با زیربنای یکهزار و ۱۰۰ متر در سه طبقه در حال احداث است.

جواد زنجانی فرماندار اردبیل هم در این جلسه گفت: یکی از وظایف اصلی و خطیر ما در عرصه کنونی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و صبر و استقامت در جامعه است و باید با برنامه‌های اساسی و راهبردی ادامه دهنده راه شهدا باشیم .

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای بزرگ پیروزی انقلاب اسلانی ایران امنیت،صلابت و استقلال در کشور است،افزود: این سرمایه‌های عظیم با از جان‌گذشتگی و ایثار شهدا به دست آمده و باید از این دستاوردهای بسیار مهم با جان‌و دل نگهداری شود.

فرماندار اردبیل پشتوانه هشت سال ایستادگی نیروهای مسلح در جبهه‌های حق علیه باطل را منطق قرآن و اسلام عنوان کرد و گفت:امروز نیز ملت ایران با این منطق در مقابل جهان استکبار ایستاده و اجازه تحقق هیچ یک از توطئه‌های دشمنان را نمی‌دهد.

استان اردبیل در دوران دفاع مقدس سه هزار ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرد.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس