نشست آموزشی کارگاه های مهارت های زندگی مثبت گرا/رویکرد جدید کانون در حوزه توانمند سازی


نشست آموزشی کارگاه های مهارت های زندگی مثبت گرا/رویکرد جدید کانون در حوزه توانمند سازی

مهدی قربانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان در نشست آموزشی کارگاه های مهارت های زندگی مثبت گرابرای نوجوانان در بین جمعی از مربیان کانون اصفهان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای آموزش مهارت های مثبت اندیشی روانشناختی برای نوجوانان و به منظور تقویت و بهبود ارتباط مثبت با خود و دیگران و افزایش عزت نفس مصمم به...

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان،مهدی قربانی با بیان اینکه رویکرد آموزشی مهارت های مثبت گرا بناست به انسانهای سالم جامعه مهارت های لازم آموزش دهد ابراز داشت: فلسفه مهارت های مثبت گرا بر این اصل استوار است که اگر افراد جامعه به مهارت های مورد نیاز توانمند شوند در آینده با درصد کمتری دچار بیماری و اختلال خواهند شد.

وی افزود: بارها شنیده ایم کودکی که فضای بازی و هم بازی لازم ندارد با برچسب بیش فعال شناخته می شود. این در حالی است که علایم بیش فعالی در 6 ماه متوالی و در تمام محیط هایی که کودک حاضر است ثابت بوده و باید با دقت بیشتری از واژه بیش فعالی برای کودکان استفاده کرد.

قربانی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای آموزش مهارت های مثبت اندیشی روانشناختی برای نوجوانان و به منظور تقویت و بهبود ارتباط مثبت با خود و دیگران و افزایش عزت نفس مصمم به برگزاری دوره ای برای نوجوانان است تصریح کرد: رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گذشته بر آموزش مهارت های زندگی استوار بود. اما امروزه با تکیه بر اصول روان شناسی مثبت گرا درصدد هستیم تا مراکز هر شهرستان را به صورت پایلوت با مربیان آموزش دیده درجهت رسیدن به اهداف مهارت های زندگی مثبت گراکه بر 8 مهارت خوشبینی، عزت نفس، شادی، امید، نشاط، ابراز وجود، روابط مثبت، معنویت و هوش هیجانی است اقدام کنند.

به گفته مهدی قربانی عزت نفس کلید اساسی آسیب های دوران نوجوانی است. وی اظهار می کند: کمبود عزت نفس بنای برخی از آسیب های دوران نوجوانی است. مهارت عزت نفس مهارتی است که از دوران کودکی باید آموزش داده شود ودر مسیر تربیتی در کودک نهادینه شود.

انتهای پیام/


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان،مهدی قربانی با بیان اینکه رویکرد آموزشی مهارت های مثبت گرا بناست به انسانهای سالم جامعه مهارت های لازم آموزش دهد ابراز داشت: فلسفه مهارت های مثبت گرا بر این اصل استوار است که اگر افراد جامعه به مهارت های مورد نیاز توانمند شوند در آینده با درصد کمتری دچار بیماری و اختلال خواهند شد.

وی افزود: بارها شنیده ایم کودکی که فضای بازی و هم بازی لازم ندارد با برچسب بیش فعال شناخته می شود. این در حالی است که علایم بیش فعالی در 6 ماه متوالی و در تمام محیط هایی که کودک حاضر است ثابت بوده و باید با دقت بیشتری از واژه بیش فعالی برای کودکان استفاده کرد.

قربانی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای آموزش مهارت های مثبت اندیشی روانشناختی برای نوجوانان و به منظور تقویت و بهبود ارتباط مثبت با خود و دیگران و افزایش عزت نفس مصمم به برگزاری دوره ای برای نوجوانان است تصریح کرد: رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گذشته بر آموزش مهارت های زندگی استوار بود. اما امروزه با تکیه بر اصول روان شناسی مثبت گرا درصدد هستیم تا مراکز هر شهرستان را به صورت پایلوت با مربیان آموزش دیده درجهت رسیدن به اهداف مهارت های زندگی مثبت گراکه بر 8 مهارت خوشبینی، عزت نفس، شادی، امید، نشاط، ابراز وجود، روابط مثبت، معنویت و هوش هیجانی است اقدام کنند.

به گفته مهدی قربانی عزت نفس کلید اساسی آسیب های دوران نوجوانی است. وی اظهار می کند: کمبود عزت نفس بنای برخی از آسیب های دوران نوجوانی است. مهارت عزت نفس مهارتی است که از دوران کودکی باید آموزش داده شود ودر مسیر تربیتی در کودک نهادینه شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...