خرید ارزان ترین بلیط هواپیما خارجی


خرید ارزان ترین بلیط هواپیما خارجی

اما سفرهای هوایی غالباً در زمره ی سفرهای ارزان قیمت به شمار نمی روند، این موضوع خصوصاً در مورد سفرهای خارجی مصداق دارد. بلیط هواپیما خارجی معمولاً با نرخ زیادی همراه است. اما آیا راهکارهایی وجود دارند که از طریق آن ها بتوان بلیط های ارزان قیمت تهیه کرد؟ مِستر بلیط در این مطلب به خرید ارزان ترین بلیط هواپیما خارجی پرداخته است. قبل از آنکه به...

سفر با هواپیما با دو فاکتور ایمنی و سرعت همراه است. سفرهای هوایی به مقاصد داخلی و یا خارجی در کم ترین زمان انجام می شوند. شاید بتوان گفت سرعت مهم ترین عامل در محبوبیت هواپیما باشد.

اما سفرهای هوایی غالباً در زمره ی سفرهای ارزان قیمت به شمار نمی روند، این موضوع خصوصاً در مورد سفرهای خارجی مصداق دارد. بلیط هواپیما خارجی معمولاً با نرخ زیادی همراه است. اما آیا راهکارهایی وجود دارند که از طریق آن ها بتوان بلیط های ارزان قیمت تهیه کرد؟ مِستر بلیط در این مطلب به خرید ارزان ترین بلیط هواپیما خارجی پرداخته است.

قبل از آنکه به راهکارهای خرید ارزان بلیط هواپیما بپردازیم بهتر است به مختصری از عوامل تأثیرگذار در نرخ بلیط هواپیما اشاره کنیم.

اولین عاملی که به طور ثابت همیشه در نرخ بلیط هواپیما تأثیرگذار است کلاس پروازی می باشد. فرست کلاس از بیشترین نرخ و کلاس اکونومی (اقتصادی) از کمترین نرخ برخوردار است.

عامل دیگری که در تعیین قیمت بلیط هواپیما مهم تلقی می شود میزان تقاضا است. طبیعتاً هر چقدر تقاضا برای یک مسیر پروازی بیشتر باشد قیمت بلیط آن پرواز بیشتر محاسبه خواهد شد. بر عکس این موضوع نیز صادق است. پروازهایی که افراد کمی متقاضی دارند و یا به هر دلیلی پر نمی شوند از طرف چارتر کننده و یا ایرلاین مورد نظر با نرخ پایین تری ارائه می شوند.

زمان خرید عامل تعیین کننده ی دیگر در قیمت بلیط هواپیما است. در بلیط های سیستمی گران ترین نرخ مربوط به نزدیک ترین زمان به پرواز است. این در حالیست که بلیط های لحظه آخری که غالباً در گروه بلیط های چارتری قرار می گیرند، به دلیل پر نشدن صندلی های هواپیما و کمبود تقاضا، با نرخ های پایین به فروش می رسند. یکی از پرتکرارترین مقاصد خارجی که بلیط لحظه آخری برای آن عرضه می شود استانبول است. می توان گفت استانبول تقریباً مهم ترین مقصد پروازی خارجی برای ایرانیان به حساب می آید. بلیط هواپیما استانبول توسط شرکت های معتبر هواپیمایی ارائه می شود، همینطور گاهی بلیط لحظه آخری به این مقصد زیبای گردشگری به مسافران پیشنهاد می گردد. البته همیشه هم بلیط های لحظه آخری ارزان قیمت نیستند. گاهی بلیط لحظه آخری از بلیط یک پرواز سیستمی بیشتر هزینه بردار است.

عوامل دیگری چون قیمت سوخت و رقابت بین ایرلاین ها نیز می توانند تا حدودی به عنوان عامل تعیین کننده در نرخ بلیط هواپیما عمل کنند.

راهکارهای خرید بلیط ارزان قیمت

با در نظر گرفتن تمامی عواملی که ذکر شد می توان راهکارهایی که به یافتن بلیط ارزان کمک می کنند را بیان کرد.

از خریدن بلیط هواپیما در ایام تعطیل خودداری کنید.

همانطور که ذکر شد بلیط هواپیما در زمان های پرتقاضا اساساً گران تر است، این زمان ها شامل روزهای پایان هفته، ایام تعطیل و ایام نوروز می شود. البته این نکته را فراموش نکنید که در پروازهای خارجی شرایط کشور مقصد نیز از اهمیت برخوردار است. در سفرهای تفریحی همیشه با دو واژه ی High season و Low season مواجه هستیم. در High season یک مقصد گردشگری بلیط هواپیما به آن مقصد و هزینه ی اقامت با نرخ بیشتری عرضه می شود و بالعکس، در Low season بلیط ها از قیمت مناسب تری برخوردارند.

بلیط های یک طرفه را فراموش نکنید!

شاید عقیده ی غالب افراد بر ضد این موضوع باشد، اما واقعیت این است که گاهی بلیط های یک طرفه با نرخ پایین تری پیشنهاد می شوند. در حقیقت چارتر کننده ها بنا به دلایلی که در بالا ذکر شد، قیمت کمتری را برای یک پرواز در نظر می گیرند. به طور مثال ممکن است بلیط هواپیما دبی اگر به صورت یک طرفه تهیه شود هزینه ی کمتری را در بر داشته باشد.

تمامی شرکت های هواپیمایی را مد نظر قرار دهید.

شاید فکر کنید که شرکت های هواپیمایی بسیار مشهور قطعاً خدمات بهتری ارائه می دهند، مخالف این جمله نیستیم. اما این موضوع به معنی این نخواهد بود که شرکت های هواپیمایی که از شهرت چندانی برخوردار نیستند در خدمات خود دچار ضعف باشند. قیمت بلیط هواپیما در ایرلاین های ارزان قیمت (Low-cost) و ایرلاین هایی که به طور کلی بسیار مشهور نیستند کمتر محاسبه می گردد.

پروازهای نیمه شب را به خاطر داشته باشید.

همانطور که اشاره شد پروازهایی که در ساعات ابتدایی روز انجام می شوند از قیمت بیشتری برخوردارند. عکس این موضوع نیز حقیقت دارد. اساساً پروازهایی که در نیمه شب انجام می شوند با نرخ پایین تری به فروش می رسند. بنابراین هنگام خرید بلیط هواپیما بهتر است تمامی ساعات ممکن را بررسی کنید.

خریدهای آنلاین برای شما امکان مقایسه ی قیمت بلیط هواپیما، ساعات متفاوت پرواز و ایرلاین های مختلف را فراهم می آورد. اما به خاطر داشته باشید برای خرید آنلاین نیاز به سامانه ای معتبر داریم. مِستر بلیط یکی از با سابقه ترین و ایمن ترین وب سایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس است. در این سامانه می توانید به راحتی لیستی از کامل ترین و ارزان ترین پروازها را مشاهده کرده و از بین آن ها گزینه ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

قبل از اینکه خرید خود را انجام دهید بهتر است چندین روز به طور پیوسته قیمت های بلیط هواپیما را با یکدیگر مقایسه کنید. در این صورت قادر به یافتن ارزان ترین و در عین حال مناسب ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود خواهید بود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « مستر بلیط » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان