نخستین محموله یخچالی با شناور فلزی به عمان صادر شد


نخستین محموله یخچالی با شناور فلزی به عمان صادر شد

بندرعباس-ایرنا- با راه اندازی خط سوم تجاری در بندرجاسک نخستین محموله یخچالی حامل میوه و تره بار و صیفی جات امروز چهارشنبه با یک فروند شناور فلزی به عمان صادر شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: خط سوم تجاری در بندر جاسک با هدف توسعه صادرات کانتینری به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان امروز به صورت آزمایشی آغاز شد.

الله مراد عفیفی پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در قالب این خط، کامیون های یخچالی حامل محموله های کشاورزی، صیفی جات و تره بار با استفاده از رمپ شناور و زیرساخت های احداث شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی روی یک فروند شناور لندینگ کرافت بارگیری و عازم کشور عمان شد.

وی بیان داشت: پس از ارزیابی و بازخورد از اجرای این خط آزمایشی دریایی، در آینده ای نزدیک شرایطی فراهم می کنیم تا با حجم بیشتر و سرعت شتابنده تر این فعالیت تداوم یابد.

این مسوول اظهارداشت: بندر جاسک با داشتن ظرفیت های دریایی مناسب نقش محوری در حوزه صادرات و دسترسی به بازارهای هدف در کشورهای منطقه دارد.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: در چهار ماه نخست امسال بندر جاسک در حوزه صادرات، رشد قابل توجهی داشته و این امر باعث شد تا با فراهم آوردن زیر ساخت های لازم در این بندر و دیگر بنادر کوچک سواحل مکران روند توسعه تجارت منطقه ای را به شکل شتابنده تری دنبال کنیم.

بندر ﺟﺎﺳﮏ به عنوان بندر صادراتی مهم ﺑﺎ ﮐﺎﺭﺑﺮﯼ ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮﺭه ﺗﺠﺎﺭﯼ، ﺻﯿﺎﺩﯼ ﻭ ﻣﺴﺎﻓﺮﯼ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺷﺮﻕ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ(سواحل مکران) ﻭﺍﻗﻊ شده ﺍﺳﺖ. ﺑﻨﺪﺭ جاسک ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺣﻮﺿﭽﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﻭﺳﻌﺖ ۲۶ ﻫﮑﺘﺎﺭ ﻭ ۱۱ ﻫﮑﺘﺎﺭ ﺍﺭﺍﺿﯽ ﭘﺴﮑﺮﺍﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻃﺮﺡ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺁﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ۶ ﻫﮑﺘﺎﺭ ﺑﻪ وسعت ﺍﯾﻦ ﺍﺭﺍﺿﯽ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺷﻮﺩ.

ﺍﺳﮑﻠﻪ های ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺪﺭ ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮﺭه با رسیدن عمق آن به ۴.۷ متر پس از انجام لایروبی، ﺍﺯ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﭘﻬﻠﻮﮔﯿﺮﯼ شناورهای فلزی و ﻟﻨﺞ ﻫﺎﯼ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ و بستر مناسبی برای پذیرش شناورهای بزرگ تر فراهم شده است.

بندرجاسک در ۳۰۰کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان واقع است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم