هشدار وزارت خارجه فلسطین نسبت به نشست «کمپ دیوید»


گروه بین‌الملل ــ وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای نسبت به برگزاری نشست «کمپ دیوید» هشدار داد.

هشدار وزارت خارجه فلسطین نسبت به نشست «کمپ دیوید»

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیاالیوم؛ وزارت خارجه فلسطین امروز، چهارشنبه، 9 مردادماه با صدور بیانیه‌ای نسبت به نشست «کمپ دیوید» هشدار داد و اعلام کرد: این پیشنهاد و اهداف آن بسیار خطرناک است.

در این بیانیه همچنین آمده: هدف آمریکا و تیم صهیونیستی‌اش کمک به موفقیت نتانیاهو و حمایت بیشتر از رژیم اشغالگر و شهرک‌سازی است.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه امروز خود تأکید کرد: درز پیدا کردن اطلاعات در مورد زمان آغاز اجرای طرح معامله قرن بدون اعلام جزئیات، اشتباه و سردرگمی آمریکا و بحران عمیق واشنگتن و تل‌آویو را نشان می‌دهد. یکی از مشکلات عمیق آمریکا و اسرائیل، رد صریح پیشنهاد ترامپ از جانب گروه‌های فلسطینی است.

یادآور می‌شود، جرد کوشنر، داماد ترامپ از امروز (چهارشنبه) سفر خود به غرب آسیا را آغاز کرده است تا مقدمات نشست «کمپ دیوید» در ماه سپتامبر را فراهم سازد. روزنامه «یدیعوت آحارانوت» در گزارشی نوشته است که مشاور ترامپ قصد دارد پس از دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، عازم چند کشور عربی شده تا پیشنهادی را از سوی دونالد ترامپ به آن‌ها ارائه کند.

طبق این گزارش، جرد کوشنر از سران کشورهای عربی خواهد خواست تا به دعوت رئیس‌جمهور آمریکا در سپتامبر آینده در کمپ دیوید گرد هم آیند و این دعوتی است که رهبران عرب به سختی می‌توانند به آن پاسخ منفی دهند.

یک منبع سیاسی در واشنگتن به این روزنامه اسرائیلی گفت: در این نشست که قرار است پیش از انتخابات پارلمانی (کنست) در ماه سپتامبر برگزار شود. ترامپ محتوای برنامه خود برای صلح را ارائه خواهد کرد.

او همچنین گفت که برگزاری چنین نشستی در این تاریخ غیر مرتبط با تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو و همچنین کارزار انتخاباتی شخص ترامپ نیست.

این روزنامه اسرائیلی افزود: در خلال این کنفرانس، ترامپ طرح خود را بدون ورود به جزئیات آن ارائه خواهد داد؛ بدین گونه که خواهد گفت: تشکیلات سیاسی فلسطینی آری اما ضرورتی برای تشکیل کشور فلسطینی نیست. همچنین فلسطینی‌ها باید در قدس شرقی حضور داشته باشند اما لزوما قدس شرقی نباید پایتخت فلسطینی‌ها باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است