به گزارش فارس، امیر توکلیان درباره نایب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در مسابقات جهانی بلغارستان گفت: خداراشکر توانستیم با کسب 3 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز دل مردم را شاد کنیم، هرچند روز دوم مسابقات روز سختی برای تمام اعضای تیم بود.

وی ادامه داد: متأسفانه سرِ تیم ما را بریدند، کشتی‌گیر 51 کیلوگرم ما را دیسکالیفه کردند و با 2 امتیاز روس‌ها را قهرمان کردند، چون دوست داشتند آنها قهرمان شوند. امروز خیلی احساس تنهایی کردم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان تصریح کرد: به مردم ایران می‌گویم ذخایر کشتی ایران غنی است، نونهالان و شیربچه‌های ایران گل کاشتند، روس‌ها و آمریکایی‌ها را شکست دادند و موفق شدند جام نایب قهرمانی را برای مردم عزیزمان به ارمغان بیاورند.

توکلیان خاطرنشان کرد: از وزیر ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی خواهش می‌کنم این بچه‌ها را ببینند، قهرمانی و دلاوری اینها را ببینند؛ اینها باید دیده شوند، حق این بچه‌ها است که دیده شوند. امیدوارم تقدیر خوبی مانند قهرمانان جهان از این بچه‌ها شود. امیدوارم تیم‌های ملی کشتی ما در تمام میادین بین‌المللی پیش رو و رده‌های سنی بتوانند دل مردم را شاد کنند.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان روزهای 7 تا 9 مردادماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با 3 مدال طلای رحمان عموزاد در وزن 48 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن 80 کیلوگرم و سهیل یوسفی در وزن 92 کیلوگرم، 3 مدال نقره علی عرب در وزن 45 کیلوگرم، مهدی ویسی در وزن 55 کیلوگرم و عرفان الهی در وزن 60 کیلوگرم و کسب 166 امتیاز بعنوان نایب قهرمانی رسید. تیم روسیه نیز با 168 امتیاز قهرمان شد.

در وزن 51 کیلوگرم این مسابقات علی قلی زادگان در حالی که در دیدار رده‌بندی مقابل حریف اوکراینی ضربه شده بود از سوی داوران دیسکالیفه شد و تیم ایران امتیاز این وزن را از دست داد.