یک میلیارد و 470 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه شازند تولید شد


یک میلیارد و 470 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه شازند تولید شد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند گفت: یک میلیارد و 470 میلیون لیتر بنزین یورو چهار و سوپرسال جاری در این پالایشگاه تولید شده است.

«علیرضا امین» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بنزین تولیدی امسال شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند بیش از ۲۳ درصد نیاز کشور به این سوخت را تامین کرده و بخش عمده آن در استان های تهران، البرز و مرکزی به مصرف رسیده است.

وی ادامه داد: ۳۰۵ میلیون لیتر گاز مایع، ۵۱ میلیون لیتر پروپیلن، ۸۹۶ میلیون لیتر گازوییل، ۷۱۷ میلیون لیتر نفت کوره ، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر گاز بوتان و ۱۰۶ میلیون لیتر نفت سفید کم گوگرد نیز امسال در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند تولید شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند میزان تولید گوگرد کلوخه و گوگرد گرانول در این واحد پالایشگاهی را امسال به ترتیب ۲۲۴ هزار تن و ۱۳ میلیون تن عنوان کرد و گفت: گوگرد گرانول تحت یک فرآیند علمی و با فناوری روز دنیا در پالایشگاه شازند اراک از بنزین جدا می شود و برای مصارف مختلفی از قبیل کبریت سازی و صنایع نظامی به کارگرفته می شود.

امین اظهار داشت: خوراک سه ماه نخست امسال شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند بیش از ۶۵۰ میلیون لیتر بود.

شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) تولید کننده بنزین یورو ۴ و از مهمترین پالایشگاه های نفت کشور است که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز راه اندازی شده است.

ظرفیت کنونی پالایشگاه شازند ۱۷۱ هزار بشکه در روز است.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان