نگاه ویژه دولت دکتر روحانی به تامین آب شرب در هرمزگان


نگاه ویژه دولت دکتر روحانی به تامین آب شرب در هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- تامین آب شرب سالم و بهداشتی همواره از دغدغه های مسوولان است و دولت دکتر روحانی نگاه ویژه ای نسبت به این مساله و همچنین تامین آب کشاورزی در استان هرمزگان دارد.

از جمله اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در استان هرمزگان در جهت تامین آب شرب در این استان، احداث آب شیرین کن های ۱۰۰ هزار و یک میلیون مترمکعبی بندرعباس است.

هم اکنون مرحله اول آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس در مدار تولید است و مرحله دوم آن نیز در آینده ای نزدیک وارد مدار می شود.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: با جود تداوم خشکسالی و مشکلات ناشی از آن، دولت تدبیر و امید گام های بسیار خوبی برای تامین آب در این استان برداشته است.

فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت تامین و توزیع آب در هرمزگان با محوریت جزیره قشم، تصریح کرد: در این دولت، سرمایه‌گذاری‌های بزرگی برای تامین آب در هرمزگان صورت گرفته و شرایط نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در زمینه تأمین آب در جزیره قشم پس از بازدید هیأتی از وزارت نیرو از این جزیره، تصمیماتی در راستای تسریع در رفع مشکلات آبرسانی در این جزیره اتخاذ شد.

استاندار هرمزگان افزود: بر این اساس برنامه عملیاتی طی یک هفته تدوین و از ظرفیت هایی همچون آب شیرین کن مپنا و با افزایش ظرفیت دیگر آب شیرین کن ها به سرعت آبرسانی به روستاهای جزیره قشم انجام می شود.

همتی خاطرنشان کرد: برای دیگر نقاط استان از جمله شهر بندرعباس نیز برنامه‌های خوبی در دست اقدام است و با همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی آب شیرین کن های جدید در نوار ساحلی برای آبرسانی به شهرها و روستاهای استان ایجاد می شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به تلاش های در دست انجام به منظور مدیریت بحران کم آبی در استان، گفت: در کنار اقدامات در دست انجام، از مردم نیز خواستاریم تا در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند تا فصل تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

در حال حاضر ۱۷ سایت آب شیرینکن با سرمایه گذاری ۱۱هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و حجم آب تولیدی ۶۲ مترمکعب در شبانه روز در هرمزگان اجرا شده که در کشور بی نظیر است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد