ورود بیش‌از 67 هزار زائر به عربستان/صدور 97 درصد ویزاهای زائران و عوامل اجرایی


ورود بیش‌از 67 هزار زائر به عربستان/صدور 97 درصد ویزاهای زائران و عوامل اجرایی

رئیس سازمان حج و زیارت از ورود 67 هزار و 360 زائر ایرانی معادل 76 درصد کل زائران و عوامل اجرایی حج تمتع 98 به سرزمین وحی خبر داد و گفت: این زائران از طریق 272 پرواز از ابتدای طرح اعزام تاکنون به فرودگاه های جده و مدینه منتقل شده‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «علیرضا رشیدیان» درباره تعداد زائران خانه خدا که وارد عربستان شده اند، اظهار کرد: در مجموع پروازهای انجام شده 59.3 درصد بدون تاخیر انجام شده اما به دلیل مشکل در انجام یکی دو پرواز، متوسط تاخیر به حدود 22.9 دقیقه رسیده است که وضعیت نسبتا خوبی در عملکرد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی برای انجام به موقع پروازها و ایمنی بالای آن حاکم است.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در مجموع از کل جمعیت زائر ورودی به عربستان هم اکنون 89 درصد معادل 56 هزار و 872 نفردر قالب400 کاروان در مکه استقرار یافته اند و مابقی در مدینه اسکان دارند.

97 درصد ویزاهای زائران و عوامل اجرایی صادر و تحویل شده است

وی همچنین با اشاره به اینکه تا کنون روادید 97 درصد زائران و عوامل اجرایی صادر شده است، گفت: تا کنون 86 هزار و 624 نفر از زائران و عوامل اجرایی ویزاهای خود را دریافت کرده اند که از این تعداد 84 هزار و 99 مورد ویزای زائران و 2 هزار و 525 مورد هم ویزاهای عوامل اجرایی است که صادر و تحویل شده است.

پخت روزانه 136 هزار پرس غذا برای زائران ایرانی مستقر در عربستان

وی در بحث تغذیه و تدارک غذای مناسب برای زائران گفت: هم اینک به طور متوسط روزانه 136 هزار و 277 پرس غذا در دو وعده نهار و شام در شهرهای مکه و مدینه توسط آشپزخانه های مجهزی که تدارک شده طبخ می شود.

به گفته وی از این میزان 119 هزار و 86 پرس غذا در دو وعده نهار و شام در مکه و 17 هزارو 191 پرس در مدینه پخت و توزیع می شود.

وی تصریح کرد: این آشپزخانه ها بسیار مدرن و مجهز با نیروهای متخصص فعالیت می کنند و بخشی از مواد غذایی مورد نیاز آنها بر اساس ذائقه مردم ما از ایران به کشور میزبان منتقل شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت توضیح داد: همچنین طی این مدت بالغ بر 303 هزار قرص نان توسط نانوایی های مستقر شده در این دو شهر پخت و توزیع شده است.

33 هزار و 669 مورد معاینه زائران در طول سفر حج تا کنون

رشیدیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به خدمات پزشکی ارائه شده به زائران بیان کرد: از ابتدای حضور زائران تا پایان روز گذشته در مجموع در مطب ها 33 هزار و 669 نفر ویزیت شده اند که از این میزان 3 هزار و 30 نفر معاینه و ویزیت تخصصی شده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه مجموع افراد بستری شده از ابتدای حضور زائران تا کنون در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت را 341 نفر بیان و ذکر کرد: همچنین 133 نفر از زائران ما بر اساس تفاهمی که صورت گرفته طی این مدت در بیمارستان سعودی بستری شده اند.

وی آمار زائرانی که هم اکنون در بیمارستان مرکز پزشکی حج بستری هستند را 23 نفر و در بیمارستان سعودی 12 نفر برشمرد و ابراز کرد: سایر زائران ما در شرایط مناسبی به سر می برند ضمن آنکه کنترل گروه های دارای ریسک بالا هم به صورت دائم انجام می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید