مربی جودو بانوان همدان: بربط توانایی کسب مدال جهانی را دارد


مربی جودو بانوان همدان: بربط توانایی کسب مدال جهانی را دارد

همان- ایرنا- مربی جودو بانوان همدان گفت: مریم بربط فراتر از افتخارآفرینی در قاره آسیا، توانمندی کسب مدال در مسابقات جهانی را هم دارد.

کبری کرمی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مریم بربط حتی شایسته کسب نشان طلای آسیا بود و اگر از این استعداد برتر جودو بانوان حمایت شود، به مدال جهانی خواهد رسید.

وی اضافه کرد: این بانوی جودوکار اگر به لحاظ حمایتی توسط وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قرار گیرد، حتی برای رسیدن به سهمیه المپیک هم توانایی دارد.

کرمی خاطرنشان کرد: این جودوکار نخستین بانوی نوجوان بود که در سال ۲۰۱۶ به مدال بین المللی رسید و در سال ۲۰۱۸ نیز ۲ نشان فراملی را به ارمغان آورد.

نائب رئیس هیات جودو همدان یادآور شد: بربط در سال ۲۰۱۷ میلادی به نشان نقره نوجوانان آسیا در کشور هندوستان دست یافت و امسال نیز در رقابت های جوانان بین هفت جودوکار اعزامی به مدال نقره قاره کهن رسید.

وی با اشاره به اینکه ارزش مدال بربط برای ما طلا است، گفت: این بانوی جودوکار علاوه بر این افتخار، در تحصیل و اخلاق نیز نمونه است و امیدواریم فدراسیون جودو و وازرت ورزش به لحاظ ورزشی و تحصیلی وی را حمایت کنند تا بتواند همچنان در این مسیر موفقیت و قهرمانی نیز گام بردارد.

کرمی با قدردانی از حمایت های جهانشیر مدیرکل دستگاه ورزش همدان گفت: بربط در صورت حمایت های لازم توانایی کسب مدال جهانی را دارد.

مریم بربط بانوی جودوکار همدانی چند رو.ز گذشته با کسب مدال نقره قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه، تاریخ ساز شد.

این بانوی افتخارآفرین وزن منفی ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشورمان با کسب مدال نقره رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹ ، اولین بانوی جودوکار ایرانی است که در رقابت های جوانان به مدال نقره رسید.

بربط در این وزن تاریخ سازی کرد و اولین بانوی فینالیست تاریخ جودوی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا شد.

۷۵۲۰/۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس