40 درصد از ظرفیت آموزشی ساوه معلمان غیرموظف هستند


40 درصد از ظرفیت آموزشی ساوه معلمان غیرموظف هستند

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: 40 درصد از ظرفیت آموزشی معلمان در ساوه غیرموظف هستند که در سطح کشور بیشترین نیاز آموزشی را شامل می شود.

«شهریار فولادوند» شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با مسئولان آموزش و پرورش در محل استانداری مرکزی افزود: میانگین ظرفیت غیرموظف ۳۳ درصد است که در استان مرکزی این شاخص، ۴۰ درصد را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: نبود معلم برای واحدهای آموزشی ساوه باعث شده تا آموزش و پرورش استان مرکزی از ظرفیت معلمان استان های مجاور از جمله قم استفاده کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این استان با کسری سه هزار و ۵۰۰ نفر نیرو موظفی مواجه است.

فولادوند افزود: ۱۳ هزار نیرو موظف در آموزش و پرورش استان مرکزی فعالیت می کنند که در سال ۱۴۰۴ چهار هزار و ۶۰۰ نفر از آنان بازنشسته می شوند.

وی اظهار داشت: کمبود معلم در استان باعث شده تا ۸۰۰ کلاس درس به صورت چندپایه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۹۹ درصد از پوشش تحصیلی استان ابتدایی، ۸۷ درصد پوشش تحصیلی متوسط اول و ۷۸ درصد نیز متوسط دوم را شامل می شود.

فولادوند افزود: ۹۸ درصد از دانش آموزان از مقطع تحصیلی ابتدایی استان گذر می کنند و ۹۳ درصد نیز از متوسط اول به متوسط دوم عبور می کنند.

وی اظهار داشت: راه برون رفت از کمبود نیرو در استان مرکزی جذب افراد حق التدریس با رعایت شرایط جذب است.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای جذب نیرو در آموزش و پرورش مشکل جدی ایجاد کرده است و پیشنهاد می شود این قانون برای آموزش و پرورش استثنا قائل باشد.

فولادوند افزود: انبوه سازان در مناطقی از استان اقدام به ساخت و ساز واحدهای مسکونی کرده اند و این درحالی است که تامین فضای آموزشی پیش بینی نشده و اکنون در کوی کوثر اراک و کوی علوی ساوه کمبود شدید فضای آموزشی وجود دارد.

وی اظهار داشت: از اعضای کمیسیون آموزش مجلس درخواست می شود در جذب نیرو افراد بومی اولویت باشند زیرا در غیر این صورت این افراد بعد از جذب شدن و سپری کردن ۲ تا ۳ سال خدمت آموزشی، درخواست جا به جایی دارند که این تقاضا موجب کاهش نیرو در استان می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: درحالی که استان با کمبود نیرو معلم مواجه است ردیف استخدامی ۳۰۰ نیرو از استان های دیگر برای جابجایی به استان مرکزی آمده است.

بیش از ۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

۶۹۹۱/۳۰۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا