مرخصی زایمان زنان، چند ماه میشود؟


مرخصی زایمان زنان، چند ماه میشود؟

به منظور شیردهی مادران شاغلی که به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند و فرزندان زیر 6 سال دارند برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا بتوانند زمان رسیدگی به فرزندان خود را مدیریت کنند.

معصومه ابتکار صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی در فرودگاه بجنورد اظهار کرد: با توجه به اینکه زنان بیشترین علاقمندی را نسبت به کار دارند در صدد هستیم مرخصی ۹ ماهه پس از زایمان برای بانوان اعمال شود.
ابتکار با تاکید بر اینکه زنان نقش مهمی در فرزندآوری و تربیت فرزندان دارند، تصریح کرد: به منظور شیردهی مادران شاغلی که به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند و فرزندان زیر ۶ سال دارند برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا بتوانند زمان رسیدگی به فرزندان خود را مدیریت کنند، البته این مهم باید در بخش خصوصی نیز اعمال شود.
وی در ادامه به دستور رئیس جمهور مبنی بر انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی اشاره کرد و افزود: هفته دولت آمار انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی ارائه می‌شود.
معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی دولت بهبود وضعیت زنان و خانواده در مناطق مختلف است که در این راستا امروز سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده و شاخص‌های عدالت جنسیتی در خانواده در خراسان شمالی ارائه و عملیاتی می‌شود.
ابتکار تصریح کرد: شاخص عدالت محوری و برنامه‌ریزی در ارتباط با کارآفرینی برای ارتقای توانمندی زنان و خانواده یکی از مهمترین طرح های اجرا شده است که در حال ادامه بوده و برای سال آینده نیز برنامه هایی به آن افزوده می‌شود.
معاون رئیس جمهور گفت: همچنین توجه به حوزه زنان روستایی در دستور کار قرار دارد که با برنامه‌ریزی‌هایی که در این حوزه انجام شده، امیدواریم مشکلات مرتفع شود.
ابتکار همچنین در مورد کودکان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: در این رابطه با آموزش و پرورش همکاری و تعامل‌های خوبی شده که امیدواریم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود.
وی بیان کرد: امیدواریم از طرح‌هایی که امروز در خراسان شمالی بازدید می‌شود ارزیابی خوبی به عمل آید و کاستی‌های استان محقق شود.
معاون رئیس‌جمهور در ادامه درباره ورود بانوان به ورزشگاه ها در لیگ برتر فوتبال طی امسال، گفت: امیدواریم با مناسب‌سازی فضای ورزشگاه‌ها و برنامه هایی که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته این خواسته بانوان تحقق یابد.
ابتکار ادامه داد: طبق گفته وزیر ورزش بانوان می‌توانند امسال در لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه حضور پیدا کنند.
وی اضافه کرد: به منظور ورود بانوان به باشگاه ها برای تماشای فوتبال، نشست‌هایی با کانون هواداران بانوان برگزار و مسائلی که در جهت رعایت مقررات لازم بوده، تذکر داده‌ایم.
معاون رئیس جمهور هدف از سفر به خراسان شمالی را برنامه‌ریزی در حوزه زنان عنوان کرد و ادامه داد: یکی از رویدادهای مهم در استان توجه و برنامه‌ریزی در حوزه زنان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس