سروآباد و هورامان شهردار ندارند


سروآباد و هورامان شهردار ندارند

سنندج - ایرنا - شهرداری های سروآباد و هورامان تخت بعد از گذشت چندماه هنوز با سرپرست اداره می‌شوند و با وجود تلاش اعضای شوراهای این شهرها، تاکنون کسی برای احراز این مسئولیت ها انتخاب نشده است.

شهرستان سروآباد دارای ۲ شهرداری سروآباد و هورامان است که به ترتیب بعد از گذشت چهار و ۹ ماه هنوز شهردار ندارند.

شهرداری سروآباد به عنوان مرکز شهرستان هم اکنون با مشکلاتی نظیر کمبود فضای سبز، نبود پارک مناسب، درآمد ثابت و بدهی های معوقه روبرو است و بدون تردید حل مشکلات مهم این شهر بدون مشخص شدن شهردار آن امکان پذیر نیست.

باتوجه به اینکه در ساختار مدیریت شهری، شهردار به عنوان راس هرم مدیریت مجموعه و ساماندهی خدمات شهرداری به شهروندان عهده دار است انتخاب آن توسط شورای اسلامی شهر باید مدبرانه و آگاهانه باشد.

فرماندار سروآباد روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری های سروآباد و هورامان به دلیل نبود درآمد ثابت و پایدار با مشکلاتی روبرو هستند که مهمترین این مشکلات در بحث پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و نیروهای خدمات شهری است.

کامیار میرزایی افزود: باتوجه به اینکه کمک دولت به شهرداری ها و دهیاری ها به نسبت جمعیت شهری آنها برآورد می شود و جمعیت زیر پنج هزار نفری سروآباد و هورامان باعث شده که از کمک های کمتری برخوردار باشند.

وی یادآور شد: شهرداران منتخب شورای اسلامی شهر سروآباد و هورامان در مراحل گزینش نهایی هستند که به زودی شهردار این شهرها مشخص خواهد شد.

به گفته وی، چون شهرداران منتخب این ۲ شهر از نیروهای جدید بوده و سابقه مدیریتی ندارند، مراحل گزینش آنها به درازا کشیده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سروآباد اظهار داشت: بعد از استعفای فرزاد اخترکاوان شهرداری قبلی در اردیبهشت امسال به دلیل مشکلات شخصی، اعضای شورای اسلامی شهر سروآباد وفا عظیمی را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند.

محمد طالب نیکرفتار افزود: اعضای شورای اسلامی بعد از انتخاب سرپرست شهرداری طی مصوبه ای رسمی سالار محمدی از نیروهای بومی منطقه را برای تصدی پست شهردار به فرمانداری اعلام کردند که تاکنون حکم قطعی وی ابلاغ نشده است.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه سرپرست شهرداری مسئول ذیحساب مالی شهرداری بود، انجام پروژه های عمرانی برای وی امکان پذیر نبود، لذا اعضای شورای اسلامی بعد از گذشت، یکماه دلیر عبدی یکی دیگر از نیروهای شهرداری را به عنوان سرپرست جدید شهرداری انتخاب کردند.

نیکرفتار اضافه کرد: شورای اسلامی شهر سروآباد منتظر اعلام نتیجه نهایی استانداری است و در صورتی که حکم شهردار معرفی شده تایید نهایی نشود، این شورا اقدام به انتخاب شهردار جدید می کند.

به گفته وی، در مدت سرپرستی ۲ نفر از نیروهای شهرداری اجرای پروژه های عمرانی تاحدودی انجام شده و مشکل آنچنانی در شهرداری به وجود نیامده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سروآباد با بیان اینکه شهرداری سروآباد اکنون ۴۹ میلیارد ریال بدهی دارد افزود: نبود درآمد پایدار شهری، عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل و نیروهای شهرداری، بدهی های گذشته مربوط به تامین اجتماعی، وام های سازمان، فرسوده بودن ماشین آلات شهرداری و عدم پرداخت عوارض به دلیل نبود ساخت و ساز شهری از مهمترین مشکلات شهرداری سروآباد است.

وی اضافه کرد: شهرداری سروآباد دارای ۴۹ نفر پرسنل شامل ۱۱ نفر رسمی، پیمانی و قراردادی و ۳۸ نفر نیروی شرکتی است که تامین حقوق و مزایای این تعداد نیرو به دلیل نبود درآمد ثابت سخت است.

رئیس شورای شهر هورامان هم اظهار داشت: شهردار قبلی هورامان در تیر ۹۶ از سمت خود استعفا کرد و اعضای شورای اسلامی این شهر در سه نوبت اقدام به انتخاب سرپرست شهرداری انتخاب کردند و در نهایت بختیار مقدسی ۶ ماه پیش به عنوان سرپرست این شهرداری به استانداری معرفی شده است.

عباس مرادی افزود: با توجه به اینکه با گذشت بیش از ۶ ماه از معرفی شهردار هورامان هنوز حکم نهایی وی قطعی نشده است اعضای شورای اسلامی شهر هورامان مصوبه ابطال انتخاب این فرد را به فرمانداری سروآباد و استانداری اعلام کردند.

وی گفت: شورای اسلامی شهر هورامان تصمیم گرفتند فراخوان عمومی برای انتخاب شهردار جدید را برگزار و نسبت به معرفی یک فرد دیگر اقدام کنند.

وی نبود درآمد پایدار شهری، پروژه های نیمه تمام، کمبود اعتبارات عمرانی، بدهی های معوقه و پایین بودن عوارض شهری از مهمترین مشکلات شهرداری هورامان اعلام کرد و افزود: وقوع یک حادثه در سال ۹۳ موجب کشته شدن یک نفر شده که دادگاه شهرداری هورامان مقصر معرفی و برای پرداخت ۲۷ میلیارد ریال جریمه محکوم کرده است.

وی اظهار داشت: شهرداری هورامان دارای ۱۴ نفر پرسنل و نیروی خدمات شهری است که ۶ ماهه حقوق و مزایای آنها پرداخت نشده است و در مجموع این شهرداری ۱۰ میلیارد ریال بدهی دارد.

باتوج به موقعیت استراتژیکی شهر هورامان تخت و گردشگر بودن این شهر که از داخل و خارج کشور میزبان مسافران و گردشگران زیادی است، نبود شهردار برای آن باعث لطمه و خسارات به مدیریت شهری آن می شود.

شهروندان این انتظار را از نمایندگان خود در پارلمان شهری دارند که هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف شهردار این شهر گردشگری و توریستی اقدام کنند.

شهرستان سروآباد دارای ۲ بخش مرکزی و هورامان و ۲ شهرداری است، شهرداری سروآباد و شهرداری هورامان که شهرداری سروآباد با پنج هزار نفر جمعیت و شهرداری هورامان با سه هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارای پنج عضو اصلی شورا و ۲ نفر علی البدل هستند و با گذشت چندین ماه هنوز شهرداری این ۲ شهرداری مشخص نشده است.

۷۳۵۴ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا