خاطرات آزادگان زنجانی به رشته تحریر درمی‌آید


خاطرات آزادگان زنجانی به رشته تحریر درمی‌آید

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: خاطرات 15 آزاده نیروی انتظامی و 18 آزاده سیاسی در حال نگارش است و نگارش خاطرات سایر آزادگان استان نیز همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن آغاز می‌شود.

خاطرات آزادگان زنجانی به رشته تحریر درمی‌آیدبه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال سالروز ورود آزادگان به میهن با عید سعید غدیرخم مصادف شده، برنامه‌های ویژه‌ای برای این روز تدارک دیده شده است که تجلیل از آزادگان سادات و برگزاری یادواره شهدای سادات از جمله این برنامه‌ها است.
وی به مردمی برگزار کردن برنامه بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن تأکید کرد و گفت: گرامیداشت روز آزادگان باید تبدیل به یک پویش مردمی شده و همه به این موضوع بپردازند تا بتوانیم فرهنگ فداکاری و آزادگی را در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه کنیم.
این مسئول تکریم آزادگان را وظیفه ذاتی مسئولان بنیاد شهید داسنت و افزود: اشاعه فرهنگ پایداری، مقاومت و آزادگی و شناساندن مقام و منزلت آزادگان باید یکی از اولویت‌های مهم دستگاه‌ها باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در مجموع 586 آزاده سرافراز دارد، اضافه کرد: از این تعداد آزاده 7 شهید آزاده استان تحت عنوان شهدای غریب مدال افتخاری برای استان محسوب می‌شوند.
وی آزادگان را الگوهای جامعه در ایثار برشمرد و گفت: ۹۹ درصد آزادگان جانباز هستند و بیش از ۸۰ درصد آزادگان در شرایط جراحت و زخمی اسیر شده‌اند که تا گلوله آخر در مقابل دشمن ایستادگی کردند.
کاظمی آزادگان را پرچمداران دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران خواند و گفت: ادامه دهندگان واقعی راه شهدا آزادگان هستند که با پرچم «راه شهیدان ادامه دارد» در عرصه‌ها حضور دارند.
وی با اشاره به نگارش خاطرات آزادگان استان، افزود: خاطرات 15 آزاده نیروی انتظامی و 18 آزاده سیاسی در حال نگارش است و نگارش خاطرات سایر آزادگان استان نیز همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن آغاز می‌شود.
علی بیات، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اهداف و سیاست‌های سالروز ورود آزادگان به میهن، اظهار کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت، استفاده از ظرفیت‌ها، رسانه‌ای کردن برنامه‌های برگزار شده به مناسبت این روز، اجرای برنامه‌های مفرح و تجلیل و تکریم آزادگان از جمله مهمترین اهداف گرامیداشت روز آزادگان است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در گرامیداشت روز آزادگان، بیان کرد: 26 عنوان برنامه به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه «روزی با آزادگان» در اردوگاه شهید باکری ویژه برنامه بنیاد شهید در گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در مجموعه ایثار، ابلاغ به ادارات در خصوص آذین‌بندی و فضاسازی به این مناسبت و تجلیل از آزادگان شاغل، دیدار با آزادگان شاغل در ادارات، اجرای پایش سلامت آزادگان معزز، از جمله برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادگان به میهن است.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تجلیل از همسران جانبازان آزاده، اجرای نمایش خیابانی، معرفی آزادگان موفق، خلاق، مبتکر و کارآفرین، سخنرانی و خاطره‌گویی آزادگان قبل از خطبه‌های نماز جمعه، تجلیل از خبرنگاران آزاده مصادف با روز خبرنگار و اجرای صبحگاه مشترک از دیگر برنامه‌ها برشمرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!